Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Motor 1.8 TFSI (210 PK) management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

  1. #1
    Realaudicrazy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Motor 1.8 TFSI (210 PK) management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

    Beste medeforummers en Audi liefhebbers

    Vorige maand is mijn Audi A4-B8 (bouwjaar 2009 en 220K gereden) bij mijn (Bosch) vakgarage geweest.
    De motor liep op drie cilinders en stonk naar benzine, veel rook uit de uitlaat etc.
    Uit onderzoek bleek dat 1 injector defect was en continue benzine in de cilinder spoot, onverbrande benzine zorgde voor de rook en benzinelucht.
    De garage gaf aan dat het niet noodzakelijk was om de drie overige injectoren preventief te vervangen.
    De monteur gaf aan dat hij twee storingen had gereset.

    Een storing had te maken met de wervelklep die door slijtage van de kunststof asjes niet meer goed zouden werken.
    De andere storing was een te arm benzine mengsel.


    Ik heb de auto meegenomen en na een dag ging het motor management lampje branden.
    Dit was nog niet eerder voorgekomen en het viel mij op dat na de injector reparatie dit ineens de kop opsteekt.
    Ik ben weer terug gegaan naar mijn garage en daar gaf men aan dat dit in de meeste gevallen een defect carterventilatie membraan is.
    Dit was snel te vervangen en ik kon de auto dezelfde dag weer ophalen.
    In de garage merkte zowel ik als de monteur dat de auto (koud) erg onregelmatig stationair liep.
    De monteur gaf aan dat hij geen standaard waarden kon terugzetten en dat de motor met de nieuwe carterventilatie zelflerend was.
    Ik heb er een heel eind mee gereden en geen problemen of brandend motor management lampje.

    De dag erna ging het lampje wel branden en ik merkte ook dat naast het af en toe trillen bij stationair draaien het toerental op 1400 toeren blijft
    hangen en daarna wat afzakt naar 1200 toeren. Daarna loopt het toerental weer iets en tot het uiteindelijk langzaam zakt onder de 1000 toeren (800 oid)
    Dit hangen in toeren is met name als je aan het rijden bent en de koppeling intrapt omdat je voor een verkeerslicht moet stoppen.

    Wie van jullie herkent dit probleem van hangend toerental en het arm benzinemengsel na het vervangen van 1 injector?

    Ik ben heel erg benieuwd!!

    Groet Robin
    Laatst gewijzigd door Realaudicrazy; 28-04-19 om 22:25.

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

    Bobine, Bougies, Bezine filter? Zou het uitlezen om zeker van te zijn.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 27-04-19 om 10:27.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

    Bij vragen over de motor is het VERPLICHT om het motortype in de topictitel te vermelden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Realaudicrazy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

    Het uitlezen komt neer op te arm benzinemengsel.
    Ik zie niet direct een verband met bobine of bougies.
    Benzine filter zou kunnen maar geeft dat een motor management storing?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Motor management blijft branden na vervangen injector en carterventilatie

    Wat in de titel moet nu precies het motortype voorstellen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •