Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

  1. #1
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Mogge,

    Ik loop nu al een poosje te klooien en ik kom er niet helemaal uit. Wellicht heeft iemand wat inspiratie voor mij of ervaring met een soortgelijk iets.
    Mijn auto is een a4 b8 quattro 3.0 tdi uit 2011 die ik heb uitgerust met een eibach pro kit. Helaas heeft dit voor mij niet het gewenste reultaat opgeleverd.
    IMG_1822.jpg
    Aan de voorzeide ligt de auto naar mijn mening te laag. en aan de achterzeide iets te hoog.
    Waarden zijn als volgt: (spatbord tot centrum van de velg)
    beide voorwielen 335 mm
    beide achterwielen 355 mm

    Aan de voorkant ben ik nu samen met Eibach aan het kijken naar een oplossing, waarschijnlijk zwaardere veren om de boel iets omhoog te krijgen. Overigens vind ik het wel raar want dit zijn de juiste veren en bij andere vergelijkbare audi's geven deze wel de gewenste hoogte. Zouden het in dit geval dan de schokdempers zijn die minder tegendruk geven?

    Aan de achterkant ben ik aan de slag gegaan met het afdraaien van het bovenste rubber op de veren.
    IMG_1937.jpg
    De standaard rubbers zijn 20 mm dik en ik het een nieuw rubber afgedraaid op 12 mm. Dit zou in theorie ongeveer een verlaging van 1 cm moeten geven. Tot mijn verbazing echter doet het helemaal niks.... Ik heb gekeken naar de bumpstops want wellicht zouden die het verlagen tegehouden echter daar zit het em niet in. er is nog 2 cm ruimte voordat de schokdemper tegen de bumpstops aankomt. Ook heb ik de ophangpunten waar rubbers zitten los gehad en vervolgens de auto van de krik afgehaald en toen weer alles vastgezet. Ook geen resultaat. Volgens mij kan het dan nog maar aan 1 ding liggen en dat zijn de schokdempers....

    Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

    Groet, Cor

  2. #2
    Jason1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Dubbele post.... Tapatalk doet raar de laatste tijd
    Laatst gewijzigd door Jason1970; 14-05-19 om 12:32.

  3. #3
    Jason1970's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Hi Cor,

    Zal morgen eens bij mij meten, type uitvoering en veren is het zelfde alleen rij ik op 20 inch.... maar dat moet voor de afstand niets uitmaken.

    Wat jij ervaar heb ik ook, echter als ik met het gezin weg ga of op vakantie staat alles wel mooi strak.

    Ben zelf wel te spreken over de kit van Eibach vwb comfort .....ik zag ook een member met H&R veren rijden en die zijn toch een stuk lager.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Thanks Jason.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 14-05-19 om 13:16.

  5. #5
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Welke Eibach veren heb je gebruikt? Er zijn verschillende maten.
    Ik zelf heb 35mm voor en achter 30mm in combinatie met verkorte Bilstein B8 dempers. En je moet sport bumpstops hebben niet de originele want die zijn te lang. Ik ga zelfs binnenkort de Eibach sportline veren in combinatie met 19" velgen zetten.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 15-05-19 om 09:18.


  6. #6
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Welke Eibach veren heb je gebruikt? Er zijn verschillende maten.
    Ik zelf heb 35mm voor en achter 30mm in combinatie met verkorte Bilstein B8 dempers. En je moet sport bumpstops hebben niet de originele want die zijn te lang. Ik ga zelfs binnenkort de Eibach sportline veren in combinatie met 19" velgen zetten.
    Ik heb geen idee welke maat ik heb. Veren zouden een 30/30 verlaging moeten geven. Ook heb ik nog de standaard dempers en ik heb de indruk dat in elk geval achter daar het probleem zit dat de kont niet omlaag wil. Echter waarom de voorkant zo laag ligt is nog steeds een raadsel. Volgens Eibach ligt ie voor ongeveer 15 mm te laag ten opzichte van hun opgaaf voor deze veren.

    Ik ben heel benieuwd als je de sportsline eronder hebt zitten hoe dat eruit ziet en hoe dan het comfort is.

  7. #7
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee welke maat ik heb. Veren zouden een 30/30 verlaging moeten geven. Ook heb ik nog de standaard dempers en ik heb de indruk dat in elk geval achter daar het probleem zit dat de kont niet omlaag wil. Echter waarom de voorkant zo laag ligt is nog steeds een raadsel. Volgens Eibach ligt ie voor ongeveer 15 mm te laag ten opzichte van hun opgaaf voor deze veren.

    Ik ben heel benieuwd als je de sportsline eronder hebt zitten hoe dat eruit ziet en hoe dan het comfort is.

    Vorige week de Sportline veren eronder gezet, en ben van 18" naar 19" gegaan.
    Auto rijd super, wegligging is ietsie pietsie harder dan de Pro Kit, maar vind de Sportline beter rijden.
    Heb gelijk grotere remschijven en klauwen op gezet, want de standaard schijven en klauwen zijn te klein en vind het niet passen bij grotere velgen.
    Had een tijdje geleden een complete set S5 klauwen en schijven kunnen scoren via de sloop.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 04-06-19 om 15:35.

  8. Ad
  9. #8
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kont wil niet zakken en neus ligt te laag

    Nice! Heb al foto’s? Ben wel benieuwd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •