Oorspronkelijk geplaatst door
Raz0r
Niet elke 2009 b8 1.8tfsi heeft last van hoog olieverbruik. Ik reed tot 160kkm zonder bij te hoeven vullen tussen de beurten door. Als er in 2015 een nieuwe motor in is gegaan denk ik niet dat olieverbruik nu het probleem is?
1) pcv en slangen gecheckt?
2) heb je de B8 versie met grote spiegels of kleiner met groeven in de spiegels? Bij de eerste ging het sturen standaard inderdaad zwaar.
3) check onderstel op speling, zeker met die versie met grote spiegels waren er een aantal onderstelprobleempjes
4) slipt de koppeling echt of slippen de wielen? Wat het probleem is als een koppeling slipt lijkt mij evident.
5) kan ik zo niet inschatten
Dieselachtig geluid is inderdaad gebruikelijk zolang het niet te extreem is. De auto (laten) uitlezen kan je soms op weg helpen. Hoeveel km staat erop? Geen garantie op je aankoop?