Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Elektrische handrem resetten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Elektrische handrem resetten

    Hallo, ik heb wat hulp nodig met elektrische handrem van een A4 B8. Wou vandaag schijven en blokken achter vervangen. Ik heb de handrem open gezet via VCDS, heb de motortjes horen lopen. Schijf en blokken aan één kant vervangen, maar toen kreeg ik de klauw er niet op. Ik begrijp inmiddels dat ik de zuiger nog terug had moeten duwen, met een lijmklem oid. Klopt dat?

    Anyhow, ik heb geprobeerd om de rem dicht en nogmaals open te zetten via VCDS. Echter bij het dichtgaan (met blokje hout ertussen) kreeg ik een "clamping force not reached"' fout, waarschijnlijk omdat het blokje hout ietsje ingedrukt wordt. Heb de fout gereset, maar nu kan ik de rem niet meer open of dicht zetten, krijg "error: group 007 not available". Hoe kan ik dat oplossen?
    Laatst gewijzigd door maars; 21-07-19 om 16:32.

  2. #2

    Standaard Re: Elektrische handrem resetten

    @maars je had 'm inderdaad ook nog moeten terugduwen na het open zetten met vcds. Wat je daarna hebt gedaan had niet gemoeten.. Werkt je parkeerrem nu nog wel? Start de motor eens en activeer en deactiveer de parkeerrem eens een paar keer (gewoon met de knop in de auto) met tussenpozen van 10sec. Parkeerrem uiteindelijk eraf zetten en dan met draaiende motor eens foutcodes lezen en evt. wissen. Daarna weer eens de rem proberen open en dicht te zetten met VCDS...
    Laatst gewijzigd door Nenna; 21-07-19 om 21:42.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektrische handrem resetten

    Hoi Raz0r, dank je wel, ik ga het morgen proberen, 't is nu te donker. Handremknopje had ik al wel geprobeerd (knippert, en deed niets) maar niet met lopende motor.

  4. #4

    Standaard Re: Elektrische handrem resetten

    Succes en laat het even horen!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elektrische handrem resetten

    Gelukt! Bij draaiende motor en licht ingetrapt rempedaal kon de handrem weer bediend worden. Hierna de handrem weer terug kunnen stellen via VCDS, zuigers terug gedrukt en blokken gemonteerd. Handrem weer dicht gezet met computer, voetrem gebruikt en handrem paar keer geprobeerd. Werkt goed, geen fouten in de computer.

    Bedankt voor de hulp!


  6. #6

    Standaard Re: Elektrische handrem resetten

    Mooi, dank voor de terugkoppeling.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •