Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: GPS antenne in vin op dak kapot

  1. #1

    Standaard GPS antenne in vin op dak kapot

    Hallo allemaal,

    Ik heb een A4 Avant S-line uit 2013. Helaas heb ik geen GPS ontvangst meer en uitlezen met VCDS geeft code 00862. Het lijkt erop dat de GPS module in de vin op het dak kapot is (internet staat er vol mee).

    Ik begrijp dat de GPS module vervangen kan worden door een losse GPS antenne die ik kan aansluiten op mijn MMI 3G+ apparaat. Wie heeft hier ervaring mee? Welke type connector zit op mijn MMI 3G+ (fakra)? Alvast bedankt voor jullie reacties
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 21-07-19 om 21:13.

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Was bij mij nog niet helemaal defect. Gaf echter in navi verkeerde posities weer op de kaart. Uitlezen resulteerde niet in foutboodschappen. Desalniettemin een nieuwe losse aftermarket antenne besteld en die in achterzijde van dashboard unit geprikt en qua antenne neergelegd op binnenzijde van dashboard op handschoenenkastje. Sindsdien geen problemen meer.
    Weet geen type nummer of iets dergelijks. Maar waarschijnlijk kan/wil @Der Bastler ook jou behulpzaam zijn. Je kunt PB of een mailtje sturen overwegen: audi.diagnose@hotmail.com


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Dank..lijkt mij simpeler dan dakvinoperatie met herhaling van problemen in paar jaar en het niet hebben van een gelakte dakvin.

    Overigens: zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=twVFVEt3Lkc Denk dat ik voor deze oplossing ga. De GPS modules met FAKRA interface kan je overal krijgen voor minder dan 5 euro. Haakjes om de mediaplayer te verwijderen ook, voor minder dan 1 euro. Dus voor die paar euro wil ik de goedkope GPS module wel eens testen met uitgeschoven mediaplayer. Als dat werkt, dan inbouwen, liefst in de ruimte achter de media player (eerst proberen of daar voldoende ontvangst is, achter kunststof en zonder metal shielding) dan hoeft dashboardkastje er niet uit. Ik houd jullie wel op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 22-07-19 om 10:10.

  4. #4
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    ik heb een aftermarket gekocht op Aliexpress voor een paar euro (met fakra) en voorin tegen het dak aangeplakt, werkt perfect.
    had ook het probleem dat het soms wel en soms niet werkte qua locatie
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  5. #5

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Ik heb dus paardagen terug hetzelfde gedaan, met setje sleutels om de mediaplayer uit de schuiven. Voor minder dan 4 euro. Dealer voor nieuwe gelakte vin: 500 euro. Fijn te horen dat het werkt!
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 21-08-19 om 14:47.


  6. #6

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    UPDATE:

    Zojuist eens even geprobeert met mijn ontvangen GPS receivers. Heb de GPS ontvanger ingeplugd en groene engineering menu gaf aan dat 10 satellieten gevonden werden. Ook geeft het groene engineering menu de juiste coordinaten aan waar ik mij bevind. (Vergeleken met N/E coordinaten op telefoon en via https://www.gps-coordinates.net/ door de coordinaten van het engineering menu in te geven.

    Helaas doet de Audi navigatie zelf er verder niks mee. De GPS coordinaten (N/E) blijven staan op de laatste locatie ergens in Duitsland, vanwaar ook alle nieuwe routes berekend worden. Kortom: $%&$#&^$%*^$%*& (excuses, moest even, had gehoopt dat een3,80 euro oplossing mij verder zou helpen). Als ik naar de kaart ga, gaat het systeem niet naar mijn huidige locatie.

    Iemand een idee wat hier fout gaat? Een software issue? Uiteraard baal ik als een stekker omdat het bij anderen blijkbaar wel werkt en ik blijkbaar niet alleen een satellietenprobleem heb. Het resetten naar fabrieksinstellingen van het navigatiesysteeminstellingen leverde ook niks op.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 21-08-19 om 15:44.

  7. #7
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Heb je de unit al een reset gegeven.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Hoi Remi66,

    Bedoel je een volledige reset van de hele autoinstellingen, of alleen van de navigatie? Dat laatste heb ik namelijk al gedaan zonder resultaat.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 21-08-19 om 15:43.

  10. #9
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Van je navi.


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  11. #10

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Tja, de vraag is of wij het dan over dezelfde wijze van resetten van de navi. Ik doe dat via MMI setup en dan fabrieksinstellingen en vink vervolgens aan een tweetal zaken die met navigatie te maken hebben. Jij ook?

  12. #11

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Hij bedoelt waarschijnlijk mmi resetten met de drie-knoppen methode. En dan even een stuk rijden. Als het daarna ook nog niet werkt zou ik gewoon originele antenne kopen, kapje kan je overzetten dus je hoeft helemaal niets te spuiten. Dakbekleding achter een beetje losmaken is ook geen rocketscience..

  13. #12
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Precies.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  14. #13

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Duidelijk. Ik zal eens wat meer geduld hebben. En anders gewoon telefoonnavigatie gebruiken en de verouderde navigatie laten voor wat het is.

    Dank voor het meedenken.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 21-08-19 om 20:57.

  15. #14

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Laatste kleine update:

    Gisteren nogmaals geprobeerd met losse GPS receiver: vond 10 satellieten (receiver onder vooruit gelegd) en wederom goede coordinaten van huidige locatie in groene engineering menu. De Audi navigatie zelf geeft ook aan dat 10 satellieten ontvangen zijn, echter doet geen update van de N/E coordinaten zoals die in het groene engineering menu worden weergegeven. (Resetten via 3-knoppen en rijden waren resultaatloos helaas) Volgens de Audi navi bevind ik mij in Duitsland. Dit lijkt me meer op software issue. De data van de receiver komt blijkbaar goed binnen, maar wordt niet goed verwerkt.

    Als ik de receiver (horizontaal) vastmaak aan de achterkant van de MMI unit en terug inbouw vind ik nog 4 tot 5 satellieten. Dat komt natuurlijk door de shielding.

    Conclusie: GPS receiver van mijn Audi is gaar. Maar heb ook nog een tweede issue, mogelijk software => updaten?
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 23-08-19 om 07:28.

  16. #15

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Verwijderd. Dubbel bericht.
    Laatst gewijzigd door Dead Silence; 23-08-19 om 08:08.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: GPS antenne in vin op dak kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
    Laatste kleine update:

    Gisteren nogmaals geprobeerd met losse GPS receiver: vond 10 satellieten (receiver onder vooruit gelegd) en wederom goede coordinaten van huidige locatie in groene engineering menu. De Audi navigatie zelf geeft ook aan dat 10 satellieten ontvangen zijn, echter doet geen update van de N/E coordinaten zoals die in het groene engineering menu worden weergegeven. (Resetten via 3-knoppen en rijden waren resultaatloos helaas) Volgens de Audi navi bevind ik mij in Duitsland. Dit lijkt me meer op software issue. De data van de receiver komt blijkbaar goed binnen, maar wordt niet goed verwerkt.

    Als ik de receiver (horizontaal) vastmaak aan de achterkant van de MMI unit en terug inbouw vind ik nog 4 tot 5 satellieten. Dat komt natuurlijk door de shielding.

    Conclusie: GPS receiver van mijn Audi is gaar. Maar heb ook nog een tweede issue, mogelijk software => updaten?
    Ik kamp met hetzelfde probleem. Heb je dit nog op kunnen lossen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •