Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

  1. #1

    Standaard Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

    Allen,
    Sinds een maand ben ik in het bezit van een A4 2.0 TDI (177 PK) uit 2014 (januari). Hij had bijna 149.000 gelopen. Inmiddels zo'n 3000 km verder heb ik 2x 700 ml olie moeten bijvullen, omdat hij aangaf dat ik onder het minimum zat. Hij was helemaal vol toen ik hem kreeg. Dit houdt dus in zo'n 1 liter op 2000 km.
    Ik heb gelezen dat het niet als verontrustend moet worden beschouwd, maar het voelt niet goed. Mijn monteur (geen officiële garage) kan ook niet snel iets vinden, maar weet ook niet echt waar 'ie het moet zoeken zegt 'ie. De garage waar ik hem gekocht heb (andere kant van het land) zegt dat ik even bij een lokale monteur moet kijken of er iets mis is, en dan kunnen ze me - als het iets groots is - tegemoet komen in de kosten (want standaard 3 maanden garantie op de motor).

    Wat is jullie advies? Wat mag ik verwachten qua olieverbruik voor deze auto?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

    Topictitel aangepast, merk en model zegt niets over de vraag.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

    @LennyTheNanny Vraag hier even aan Roberto83 hoe het is afgelopen. Misschien kan hij je helpen. Je hebt dezelfde motor. Als je een @ voor z'n naam gooit krijgt hij waarschijnlijk een melding: https://www.audiforum.nl/forum/techn...-tdi-cglc.html

  4. #4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @LennyTheNanny Vraag hier even aan Roberto83 hoe het is afgelopen. Misschien kan hij je helpen. Je hebt dezelfde motor. Als je een @ voor z'n naam gooit krijgt hij waarschijnlijk een melding: https://www.audiforum.nl/forum/techn...-tdi-cglc.html
    @Roberto83 😊

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TDI (177 pk)

    @LennyTheNanny

    Sorry voor de late reactie! Ik heb het nog een poosje aangekeken maar sinds ik een nieuw DPF heb laten plaatsen is het verbruik naar 1:900 gegaan.
    Vandaag heb ik een andere CGLC motor gekocht uit 2015 met 51K op de klok. In december gaan we de motor ombouwen en ga er van uit dat ik dan weer plezier heb van me A4!
    Laatst gewijzigd door Roberto83; 04-11-19 om 20:02.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •