Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8 TFSI (CDHA) Intake manifold (06H 198 211 A) origineel of imitatie kopen?

  1. #1
    Realaudicrazy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 1.8 TFSI (CDHA) Intake manifold (06H 198 211 A) origineel of imitatie kopen?

    Hallo forummers,

    Ik heb gezocht naar een vervangende intake manifold voor mijn A4 uit 2009 (223K Km)
    Inmiddels weet ik dat de wervelkleppen nog maar voor 83% sluiten en 37% open blijven staan.
    Hoogste tijd voor actie dus...

    Een vervangend exemplaar via de dealer komt op meer dan 500 euro.
    Een beetje speuren levert een alternatief op die via sites zoals Aliexpress die 189 dollar kost.

    https://nl.aliexpress.com/i/32954194082.html

    Mijn vraag: heeft iemand ervaring met een alternatief / niet origineel exemplaar?
    Het scheelt behoorlijk in kosten maar heb ook "goedkoop" is duurkoop in het achterhoofd.

    Groet Robin

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI (CDHA) Intake manifold (06H 198 211 A) origineel of imitatie kopen?

    Ik heb er geen ervaring mee. Het prijsverschil is wel groot. Echter, mocht er wat fout gaan, bv een stuk afbreken, dan verdwijnt het zo je motor in. Denk niet dat je via Ali of de leverancier dan iets bereikt qua aansprakelijkheid.

    Hoe weet je trouwens het sluitingspercentage van de huidige kleppen?

  3. #3
    Realaudicrazy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI (CDHA) Intake manifold (06H 198 211 A) origineel of imitatie kopen?

    Ik heb meegekeken op het diagnose apparaat.
    De monteur kon handmatig aan de achterkant van het blok iets bedienen.
    Je hebt inderdaad geen enkele garantie bij die imitatie modellen.
    Het lijkt allemaal heel mooi op het plaatje maar of je het werkelijk ook in die uitvoering krijgt...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •