Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

  1. #41
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Bij mijn ASS in de A6 zit de versterker in de MMI volgens mij. Dat is wat lastiger in te bouwen denk ik. Ik heb zelf wel een Rockford P2 1x10 subwoofer gekocht. Maar ik denk dat de speakers ook een boost kunnen gebruiken. Ik dacht zelf misschien een Gladen Pico versterker voor de voorkant te gebruiken.

    Die Audiotec spullen kunnen niet achter de MMI denk ik ?

    Edit : Wat ziet mijn oog ineens met die adapter database ? :-)

    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...ses/pp-vag-2.6

    Harness pp-vag-2.6 zou juist voor het ASS systeem zijn icm PP 86DSP
    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 03-04-20 om 22:51.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #42
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Goedemorgen,

    Ik overweeg de audio van mij a4 b8 te upgraden. Op dit moment heb ik het ass systeem erin maar dat zuigt echt aan alle kanten. Naar mijn mening is het compleet audi onwaardig. Tis net of je oordoppen in hebt als je er naar luistert die alleen de hoge tonen door laten

    Anyway ik zoek wat advies, wat zou jullie advies zijn los van tijd en geld. Upgrade naar conplete b&o oem of een match 86 pp

  3. #43
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Ik heb 'slechts' een Match 5.2 (de achterspeakers worden dan origineel aangestuurd) met een Match subwoofer, dat is al een enorme verbetering.
    A4 B8 Avant.
    Ik weet niet waar jouw huis woont, maar je mag natuurlijk komen luisteren.

    Edit: de te schelle centerspeaker in het dashboard heb ik losgekoppeld.

  4. #44
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik heb 'slechts' een Match 5.2 (de achterspeakers worden dan origineel aangestuurd) met een Match subwoofer, dat is al een enorme verbetering.
    A4 B8 Avant.
    Ik weet niet waar jouw huis woont, maar je mag natuurlijk komen luisteren.

    Edit: de te schelle centerspeaker in het dashboard heb ik losgekoppeld.
    Haha mijn huis woont in huizen vlakbij hilversum. En jij?

  5. #45
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Tja, TT-City .... Assen dus.


  6. #46
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Ai, dat is wel een stukje rijden voor mij en op dit moment gaat dat ff niet lukken ik hou het even in gedachte. Misschien dat er nog andere mensen zijn die wat dichter in de buurt wonen?

  7. #47
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Ai, dat is wel een stukje rijden voor mij en op dit moment gaat dat ff niet lukken ik hou het even in gedachte. Misschien dat er nog andere mensen zijn die wat dichter in de buurt wonen?
    Begrijp ik! Vice-versa, mocht ik in de buurt komen, dan meld ik mij.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    Ik overweeg de audio van mij a4 b8 te upgraden. Op dit moment heb ik het ass systeem erin maar dat zuigt echt aan alle kanten. Naar mijn mening is het compleet audi onwaardig. Tis net of je oordoppen in hebt als je er naar luistert die alleen de hoge tonen door laten

    Anyway ik zoek wat advies, wat zou jullie advies zijn los van tijd en geld. Upgrade naar conplete b&o oem of een match 86 pp
    Ik had hetzelfde, A4 avant B8.5 met bagger geluid. Ik zou eens contact opnemen met Schut car systems in Arnhem. https://schutcarsystems.nl/audi-a4-audio-upgrade/. Ik heb daar een versterker laten installeren en begin maart ga ik terug om bijpassende speakers te installeren en af te laten stellen. Alleen de versterker was al een wereld van verschil maar ik meen dat de beste prijs/kwaliteit bij pakket 4 ligt (kijk ff op de site naar pakket 4). Goede speakers, goede versterker en een super dik geluid!

    Misschien niet het dichtste bij huis maar het is het dubbel en dwars waard! Mocht je willen weten hoe pakket 4 klinkt kan je binnenkort best een keer bij mij in de Avant stappen om te luisteren!

    Groet!
    Laatst gewijzigd door dubbelfrisss579; 27-02-21 om 15:11.

  10. #49
    Willi@m's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    249
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Knap geld voor die pakketten. Ieder zijn ding. Ik heb wel wat ervaring van vroeger uit maar ik vind dit erg veel geld.
    "In Benzin Veritas"

    Audi A4 B8 1.8T Eissilber

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikeA6 Bekijk Berichten
    het stelt allemaal niet veel voor hoor.
    Heb standaard Audi, geupgraded met Audiotec Fisher spul.
    Plug and play als je weet wat je doet.
    DSP versterker sluit je aan op je module achterin (Daar zit nml ook je versterker in die prut is)
    Op de DSP komt mooi de sub, inregelen en je hebt een soundsystem dat beter is dan B&O etc...
    Gewoon oem speakers, geluid is echt voortreffelijk.


    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...fiers/pp-62dsp
    https://www.audiotec-fischer.de/en/m...oofers/pp-7s-d
    https://www.audiotec-fischer.de/en/match/subwoofers/

    Ik heb de bovenste 2, sub op plek van reservewiel.
    Even een kleine topic kick. Recent een A4 station gekocht van eind 2014, S-Line, alles er op en er aan behalve dus het audio systeem.
    Zelfde situatie als hierboven en dus ook geen fabrieksaf sub, wel speakers in de achterdeuren + versterkermodule in de wielkastruimte.

    Bovenstaande upgrade heb ik dus wel oren naar, zeker omdat de originele speakers kunnen blijven zitten (scheelt toch een boel inbouwtijd zeg maar). Alleen niet alle links doen het meer, maar de stappen zijn dan dus:

    - Aanschaffen PP62DSP versterker
    - Aanschaffen subwoofer behuizing die in de wielkast past i.c.m. met subwoofer. Zoals deze bijvoorbeeld.
    - Versterker tussen speaker kabelboom en originele versterker zetten (Heb ik hiervoor dan niet een speciale kabelboom nodig? Moet deze ook gevoed worden vanaf de accu?)
    - Plaatsen en aansluiten subwoofer op nieuwe versterker

    Een DSP kun je natuurlijk van alles op instellen, hoe zorg ik dat er een profiel of juiste instellingen op komen die het meest geschikt zijn voor de B8 avant?
    Laatst gewijzigd door Stefanvdd; 10-11-21 om 16:38.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Cool Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikwolf Bekijk Berichten
    Klopt, ik heb het inmiddels ook doorgelezen maar het bied nog niet echt een oplossing.

    Deze avond ben ik er toch achter gekomen dat ik een subwoofer(tje) onder het reservewiel heb zitten (dom, ik had het kunnen zien). Zover als ik kon zien zit er geen versterker tussen.

    De subwoofer zit in een plastic behuizen, met een beetje handigheid past er een 6.5 inch subwoofer in zoals het lijkt. Zodra ik er één gevonden heb ga ik hem instaleren om te kijken wat het verschil is met de orignele.

    De stap daarna is een kleine compacte versterker ertussen te zetten indien de bas nog niet naar wens is.

    Zoals je aangeeft, een avant koop je voor de ruimte. Op deze manier lijkt me dit een mooie oplossing.

    Verstuurd vanaf mijn LM-V405 met Tapatalk
    Ik zou je aanraden de oude subwoofer behuizing (plastic) niet te hergebruiken. Alles wat je gaat upgraden zal het plastic kastje al teveel worden. Kijk ook dat je een woofer pakt die is berekend op de specificaties van de kist. Lees onderin even verder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raze88 Bekijk Berichten
    Wat ik gedaan heb is een kleine actieve sub in de kofferbak gemonteerd en hierop de kabels van de bestaande sub aangesloten. Simpel om te doen en een wereld van verschil. Ook blijft je volume instelling van de sub via de mmi behouden.

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1830666
    Dat is zeker een goeie opties maar voor de mensen die dit overwegen, pas wel even op. Door de verschillende modellen zijn de mogelijkheden, of dit kan, heel erg verschillend. Daarbij kun je niet op elke subwoofer deze ACTIEVE bekabeling aansluiten. Je kunt zelf je subwoofer of versterker opblazen!


    Even voor iedereen.

    Ik heb vrij veel onderzoek gedaan naar dit onderdeel. Ik heb zelf het B&O systeem en was ook opzoek naar wat meer hoorbare subwoofer geluiden.

    Ruimte
    Veel personen willen wel het mooie geluid, maar geen gigantische kist in hun kofferruimte hebben steken. Er zijn tegenwoordig veel opties en is erg afhankelijk van je budget. Denk na over de volgende opties:
    -een mini subwoofer onder een stoel (Voordeel: Klein, geluid is best aardig. Nadeel: past vaak niet door lage stoelen audi en ruimte gebrek passagiers, geen hoog rendement)
    -platte subwoofer (Voordeel: kun je zo los halen met een stekker, kun je boodschappen opzetten, ver nadeel: als je veel wilt vervoeren of voor vakantie en de sub eruit haalt, heb je geen sub meer)
    -subwoofer in het zijbord (voordeel: Ruimte besparend, goed rendement, mooie afwerking. Nadeel: duurder, extra versterker module en wellicht omvormers nodig, afhankelijk van je vermogen een extra capacitor, kan lelijk zijn, subwoofer kan beschadigd worden als niet beschermd)
    -subwoofer bij je reservewiel (voordeel: ruimte besparend, goed rendement, mooie afwerking. Nadeel: duurder, extra versterker module en wellicht omvormers nodig, afhankelijk van je vermogen een extra capacitor)


    Verschillende systemen
    De verschillende systemen alleen al binnen de A4 b8 versies veroorzaken al verschillende issues.
    -Geen subwoofer achterin: het is nodig om van de radio een aftak te maken naar je kofferbak. Dit verijst vaak een HIGH output naar RCA omvormer om je versterker of actieve sub een signaal te geven. Kabels trekken is ook altijd een tijdrovende zaak
    -Wel een subwoofer Achterin: Je kunt de kabels direct op de sub aansluiten, maar let op. Dit is een HIGH output en kan dus niet zomaar. Nadeel is dat je geen controle hebt over de frequentie afstelling van de sub. Risico is dus, vooral bij de B&O sets, dat van 30hz tot 100hz de sub bezig is en de BASS speakers in de deur het dan al over nemen, terwijl dit misschien veel zachter of slechter klinkt dan de subwoofer.
    -Deuren upgraden en isoleren. Het is ook mogelijk al je deuren te voorzien van betere componenten. Mede door goede isolatie is het mogelijk al een goede basweergave te criëeren. Het is natuurlijk nooit hetzelfde als een echte subwoofer.
    Laatst gewijzigd door tom; 11-11-21 om 17:25. Reden: Reclame verwijderd

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Bedankt voor de uitgebreide reactie BodhiM. Ik onderzoek dus de optie van een upgrade van de standaard versterker naar een met DSP en het toevoegen van een subwoofer in het zijbord in de kofferbak. Wellicht dat retrofitten ook mogelijk is: upgraden naar de OEM versterker van het Audi sound system en dan een eigen subwoofer toevoegen.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefanvdd Bekijk Berichten
    Bedankt voor de uitgebreide reactie BodhiM. Ik onderzoek dus de optie van een upgrade van de standaard versterker naar een met DSP en het toevoegen van een subwoofer in het zijbord in de kofferbak. Wellicht dat retrofitten ook mogelijk is: upgraden naar de OEM versterker van het Audi sound system en dan een eigen subwoofer toevoegen.
    Zou je altijd aanraden een apparte versterker voor je sub te pakken. Kun je alles zelf regelen en vaak veel krachtiger en flexibeler.

    Waarom een DSP versterker?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 13-11-21 om 21:54.

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Originele versterker kost ook al snel €300 en dan krijg ik nog te maken met “component protection”. Dat is wel jammer, want met een originele versterker krijg ik ook de subwoofer controle in de MMI als het goed is.

    Ik denk dat dan toch ik voor een (tweedehands) match ga icm een subwoofer in custom-fit behuizing (zoiets bijvoorbeeld: https://www.123woofers.nl/nl/auto-sp...a-693-10000088)

    Reden voor DSP is dat je alles optimaal kan inregelen voor je auto en de originele speakers goed kan laten klinken. Ik heb geen zin om alle deuren open te maken.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefanvdd Bekijk Berichten
    Originele versterker kost ook al snel €300 en dan krijg ik nog te maken met “component protection”. Dat is wel jammer, want met een originele versterker krijg ik ook de subwoofer controle in de MMI als het goed is.

    Ik denk dat dan toch ik voor een (tweedehands) match ga icm een subwoofer in custom-fit behuizing (zoiets bijvoorbeeld: https://www.123woofers.nl/nl/auto-sp...a-693-10000088)

    Reden voor DSP is dat je alles optimaal kan inregelen voor je auto en de originele speakers goed kan laten klinken. Ik heb geen zin om alle deuren open te maken.
    Mooi Stedanvdd,

    Goed over nagedacht. Maar je gaat dus ook een nieuwe/extra versterker gebruiken om de zij speakers in de deuren aan te sturen?

    Dat je dan een DSP pakt snap ik zeker.

    Mocht je hulp nodig hebben. Hoor ik dat graag.




    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 15-11-21 om 10:11. Reden: Nogmaals: geen reclame maken

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Bedankt voor je reactie Bodhim. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en via marktplaats een PP62DSP met kabelboom naar ISO op gehaald voor een mooie prijs.
    De Match versterker gaat inderdaad alles aansturen, deze heeft 4 gewone kanalen + 1 subwooferkanaal. Met 4x 50watt en 1x300W (op 2Ohm) meer dan genoeg power voor de Audi speakers (die zijn 2Ohm als het goed is). Subwoofer is 3Ohm, dus vermogen zal dan wat lager liggen.

    Verder vandaag besteld:
    - Match PP 10W-Q subwoofer
    - Besser custom fit subwoofer behuizing
    - PP-AC92b kabel (Audi naar ISO)
    - PP-SC11 subwoofer kabel

    Heb de parameters van de subwoofer even door WinISD getrokken om te kijken wat ie doet in een 15 liter behuizing en dat lijkt best aardig. Anders is het met DSP natuurlijk nog bij te regelen.

    Als het goed is komt alles volgende week binnen en ga ik de boel inbouwen. Resultaat en bevindingen zal ik uiteraard hier plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Stefanvdd; 15-11-21 om 17:13.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefanvdd Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie Bodhim. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en via marktplaats een PP62DSP met kabelboom naar ISO op gehaald voor een mooie prijs.
    Verder vandaag besteld:
    - Match PP 10W-Q subwoofer
    - Besser custom fit subwoofer behuizing
    - PP-AC92b kabel (Audi naar ISO)
    - PP-SC11 subwoofer kabel

    Als het goed is komt alles volgende week binnen en ga ik de boel inbouwen. Resultaat en bevindingen zal ik uiteraard hier plaatsen.
    Lekker bezig Stefan!. Succes met je build. Laat ons zeker het eindresultaat en je stappen zien!


    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 15-11-21 om 17:15.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Vanmorgen de boel ingebouwd. Moest wel iets meer loshalen dan gehoopt om de subwooferkist kwijt te kunnen, maar alles was erg goed te doen en het zit er in!

    Stappen:
    - Versterkermodule (zwarte houder) los gedemonteerd (drie moeren)
    - Aluminium slijtstrip van kofferbak los gedemonteerd (drie schroeven)
    - Kunsstof strip kofferbakvloer gedemonteerd (twee bouten onder het "bagage oog")
    - Kunsstof zijkant afdekgedeelte gedemonteerd (één bout onder "bagage oog" en een schroef bij de gordelhouder, vervolgens loswrikken).
    - Kabel versterker geleid naar reservewiel gedeelte, daar ook de Match DSP geplaatst doormiddel van bijbehorende kabelboom.
    - Subwoofer aangesloten in subwooferbehuizing en vast geschroefd in de behuizing..
    - Subwooferkast in wielkast geduwd. Het is krap maar hij past. Verder nog een beugeltje (hoekprofieltje) met twee zelftappers zodat ie echt goed op z'n plek blijft zitten.
    - Subwoofer kabel naar Match DSP versterker geleid
    - Boel weer teruggebouwd.

    Enige waar ik niet uitkom is het inladen van de auto specifieke DSP profielen, het lijkt wel alsof de versterker corrupt raakt als ik een bestand van een SD kaart inlaadt. Lampje op versterker gaat keurig knipperen maar het geluid begint dan te kraken en valt af en toe weg. Lampje op versterker blijft daarna ook oranje/rood branden. Zodra ik dan een laptop aansluit om (bijvoorbeeld) handmatig een DSP instellingen te maken zegt de DSP PC-Tool software ook dat er iets mis is met het bestaande (via SD kaart ingeladen) profiel en gaat dan de firmware resetten. Daarna brand het lampje op de versterker weer groen en klinkt het geluid goed. Ik heb verschillende profielen geprobeerd maar allemaal geeft het zelfde probleem, doe ik iets verkeerd?

    Kant en klare profielen van de site is een ander bestandsformaat dan de software gebruikt en kan dus niet via USB ingeladen worden. Kan iemand misschien een custom profiel met mij delen zodat ik deze via USB in kan laden? Zelf doen zie ik niet zo zitten, ben ook niet in het bezit van een meet microfoon.


    Even wat plaatjes bij het praatje:

    IMG_2045.jpg

    IMG_2048.jpg

    IMG_2049.jpg
    Laatst gewijzigd door Stefanvdd; 26-11-21 om 11:49.

  20. #59
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Bij de Match/Helix DSP zijn verschillende softwareversies in omloop. Het profiel is daarvan afhankelijk. Wellicht heb jij niet de juiste combinatie?
    (Ik heb wel profielen, maar voor een andere DSP en voor ASS. Die moet je maar niet proberen...
    Edit: ik heb helaas ook geen microfoon)
    Laatst gewijzigd door yzy; 26-11-21 om 12:07.

  21. #60

    Standaard Re: Standaard audio upgrade Avant, subwoofer of andere boxen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefanvdd Bekijk Berichten
    Vanmorgen de boel ingebouwd. Moest wel iets meer loshalen dan gehoopt om de subwooferkist kwijt te kunnen, maar alles was erg goed te doen en het zit er in!

    Stappen:
    - Versterkermodule (zwarte houder) los gedemonteerd (drie moeren)
    - Aluminium slijtstrip van kofferbak los gedemonteerd (drie schroeven)
    - Kunsstof strip kofferbakvloer gedemonteerd (twee bouten onder het "bagage oog")
    - Kunsstof zijkant afdekgedeelte gedemonteerd (één bout onder "bagage oog" en een schroef bij de gordelhouder, vervolgens loswrikken).
    - Kabel versterker geleid naar reservewiel gedeelte, daar ook de Match DSP geplaatst doormiddel van bijbehorende kabelboom.
    - Subwoofer aangesloten in subwooferbehuizing en vast geschroefd in de behuizing..
    - Subwooferkast in wielkast geduwd. Het is krap maar hij past. Verder nog een beugeltje (hoekprofieltje) met twee zelftappers zodat ie echt goed op z'n plek blijft zitten.
    - Subwoofer kabel naar Match DSP versterker geleid
    - Boel weer teruggebouwd.

    Enige waar ik niet uitkom is het inladen van de auto specifieke DSP profielen, het lijkt wel alsof de versterker corrupt raakt als ik een bestand van een SD kaart inlaadt. Lampje op versterker gaat keurig knipperen maar het geluid begint dan te kraken en valt af en toe weg. Lampje op versterker blijft daarna ook oranje/rood branden. Zodra ik dan een laptop aansluit om (bijvoorbeeld) handmatig een DSP instellingen te maken zegt de DSP PC-Tool software ook dat er iets mis is met het bestaande (via SD kaart ingeladen) profiel en gaat dan de firmware resetten. Daarna brand het lampje op de versterker weer groen en klinkt het geluid goed. Ik heb verschillende profielen geprobeerd maar allemaal geeft het zelfde probleem, doe ik iets verkeerd?

    Kant en klare profielen van de site is een ander bestandsformaat dan de software gebruikt en kan dus niet via USB ingeladen worden. Kan iemand misschien een custom profiel met mij delen zodat ik deze via USB in kan laden? Zelf doen zie ik niet zo zitten, ben ook niet in het bezit van een meet microfoon.


    Even wat plaatjes bij het praatje:

    IMG_2045.jpg

    IMG_2048.jpg

    IMG_2049.jpg
    Hoi Stefan,

    ik was benieuwd of je de versterker werkend met het juiste profiel hebt gekregen?

    Ik heb hetzelfde gedaan, echter heb ik enkel een Concert radio voorin. Ik kan geen profielen inladen via microsd. Ik kan wel zelf via de dsp tool het geluid instellen. Ik krijg echter storingen over het geluid als de auto in contact staat. Wanneer de motor ook daadwerkelijk aanstaat zijn de storingen weg en is een brom te horen. Heb jij dit ook?

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •