Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Ratelend geluid multitronic

  1. #1

    Standaard Ratelend geluid multitronic

    Goedendag mede Audi fans,

    ik ben in het bezit van een Audi a4 b8 avant uit 2011 2.0 TDI, en heb het volgende probleem.

    Als de motor koud is is er niets aan de hand, maar na ongeveer 1 km rijden ratelt mijn multitronic automaat best heftig bij 2000tpm
    Als ik onder de 2000 blijf is er niets aan de hand en erboven ook niet.
    Dus als ik dan ongeveer 1km handmatig rij boven of onder dat toerental blijf kan ik hem weer in drive zetten en is er niets meer aan de hand tot het blok weer afgekoeld is.
    Het klinkt alsof hij tussen 2 standen “versnellingen” is zit.

    Ik rij hier eigenlijk al best lang mee omdat ik dacht dat m’n automaat eraan ging maar het wordt niet erger of minder.
    Heeft iemand een idee hoe dit kan? Is dit op te lossen met een software update oid?

    Ik hoor het graag.
    Rogier

    https://share.icloud.com/photos/0TFk...oTAhu_htsgBp8A

    De bak is trouwens ook al gespoeld in de hoop dat het iets zou veranderen maar helaas.
    Laatst gewijzigd door tom; 15-10-19 om 12:22.

  2. #2

    Standaard Re: Ratelend geluid multitronic

    Iemand? Is dit zo’n rare vraag?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid multitronic

    Ik vermoed dat iedereen zit te wachten op de eerste die je vraagt om te zoeken op 'multitronic' en alles door te lezen. Klinkt weer als een van de vele problemen van deze bak, allemaal uitgebreid besproken op dit forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Ratelend geluid multitronic

    Ahh okay, ik heb het hele forum doorgelezen en echt veel gezocht maar kon dit probleem nergens vinden. Wel veel problemen met geluiden bij stationair of in neutraal. Maar anders dan wat ik heb.
    Bedankt voor je reactie Tom

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •