Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Elektrische handrem niet meer automatisch los bij wegrijden

  1. #1

    Standaard Elektrische handrem niet meer automatisch los bij wegrijden

    Op mijn B8 2.0 tdi is een nieuwe sensor geplaatst in het uitlaatsysteem omdat deze een storing gaf. (knipperende gloeispiraal)
    Storing gewist uit het systeem. Ook is er onderhoud uitgevoerd en is de service interval gereset.
    Een maand hiervoor is de nieuwste navigatiesoftware geladen. Veel MMI setup instellingen waren overigens verdwenen, zoals acculaadtoestand in setup scherm en dvd vrijschakelen. Dit heb ik zelf weer teruggezet.

    Vóór al dit onderhoud ontkoppelde de elektriche handrem automatisch bij het wegrijden. (Mits de gordel van de bestuurder was ingeklikt)
    Nu werkt dit niet meer en moet ik de handrem ontkoppelen door eerst op het rempedaal te drukken en daarna de knop in te drukken.
    Iemand die weet waarom dit niet meer werkt? En heeft iets van het bovenstaande er mee te maken?
    Laatst gewijzigd door Coberko; 23-10-19 om 21:06.

  2. #2

    Standaard Elektrische handrem niet meer automatisch los bij wegrijden

    Zo te lezen, zijn ze terug naar af-fabriek instellingen gegaan en mis je verschillende VCDS opties, die waren vrijgecodeerd.

    Handrem ff weer vrijcoderen:
    Zie pagina 29 in de VAGcom/VCDS pdf, voor de 8K/8T/8R in de download sectie -> https://www.audiforum.nl/forum/downl...p?do=cat&id=16

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Elektrische handrem niet meer automatisch los bij wegrijden

    Bedankt Peeet. Pdf gevonden met beschrijving. Zou er hiermee uit moeten komen. Volgende week waarschijnlijk VAGcom tot de beschikking. 😃

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •