Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

  1. #1
    AgeQuattroTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Hee allemaal,

    Ik ben nieuw hier, en zo ook met mijn Audi. Ik rij een 2.0 TFSI met een S-tronic bak. De Audi is 100% dealer onderhouden
    De vraag is of ik de bak eens moeten laten flushen of gewoon onderhoud dmv. olievervanging met filter.

    Kan niet in de historie vinden of dit is onderhouden? Doet de dealer dat niet denk ik dan....

    Wat moet ik laten doen, flushen of gewoon onderhoud? Wat is voor deze bak het beste? Mijn Volvo schakelde weer als nieuw na de flush bij de powerflush.

    Graag advies.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Als ik over 2 weken bij vag-techniek een afspraak zou hebben
    Dan zou ik hun eerst vragen
    En anders hier de zoek functie eens gebruiken
    Volgens mij is er zat te vinden als je b8 flushen intikt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Olievervanging en filter vervangen volstaat. Bel even naar de dealer waar de 120kkm beurt is uitgevoerd, die had dit moeten doen dus vraag dat even na. Als je daarna een check gaat laten doen bij vagtechniek laat ze dan even het olieniveau checken.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Olievervanging en filter vervangen volstaat. Bel even naar de dealer waar de 120kkm beurt is uitgevoerd, die had dit moeten doen dus vraag dat even na. Als je daarna een check gaat laten doen bij vagtechniek laat ze dan even het olieniveau checken.
    Spoelen van de S Tronic is geen onderdeel van een onderhoudsbeurt, dus dealer zal het niet automatisch meenemen. Is een separate module. Als ik het bij Mijn Dealer niet aangeef, gebeurt het niet. Van de 2.0 tfsi moet hij iedere 60 k km gespoeld worden. Kost €320,00 tot €340,00. Als de auto getuned is, raadt Audi aan spoelen iedere 30 K km te doen. Staat in onderhoudsboekje. De Mijne is ABT getuned en ik laat hem dus iedere 30 k km spoelen.
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 28-11-19 om 22:15.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Spoelen van de S Tronic is geen onderdeel van een onderhoudsbeurt, dus dealer zal het niet automatisch meenemen. Is een separate module. Als ik het bij Mijn Dealer niet aangeef, gebeurt het niet. Van de 2.0 tfsi moet hij iedere 60 k km gespoeld worden. Kost €320,00 tot €340,00. Als de auto getuned is, raadt Audi aan spoelen iedere 30 K km te doen. Staat in onderhoudsboekje. De Mijne is ABT getuned en ik laat hem dus iedere 30 k km spoelen.
    Stronic spoel je normaal gesproken niet, de olie en filter vervang je. Zit niet in een standaard servicebeurt inderdaad maar is wel vast onderdeel van wat zo nu en dan onderhouden dient te worden, net als remvloeistof, airco, panoramadakonderhoud etc... Of dat daadwerkelijk gebeurt is een tweede, maar daarom zei ik 'neem even contact op met de dealer'. Daar is dit gewoon geregistreerd. De gehanteerde bakolieprijs en uurtarief bij de dealer is natuurlijk fors.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-11-19 om 00:00.


  6. #6
    AgeQuattroTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Audi dealer ge-e-maild. Heb de laatste twee beurten opgevraagd. Had verwacht dat bij grote beurten alles werd gedaan, zeker gezien die prijzen van die beurten.......

  7. #7

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    @AgeQuattroTFSI en bakonderhoud is niet uitgevoerd?

  8. Ad
  9. #8
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic bak bij 128.000km, onderhoud?

    Ik ben begin dit jaar bij de dsg dokter geweest en kreeg daar idd zelfde advies. S-tronic niet spoelen maar filter en olie vervangen. En dat iedere 60k. Als ie getuned is zou je het nog vaker moeten doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •