Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Sinds een paar jaar heb ik de halogeen DRL verlichting vervangen door LED en mijn normale halogeen verlichting plus verstralers vervangen door blauwe halogeen. Nooit problemen gehad en genoten van de goedkope Xenon look

    Vorige maand begon de rechter DRL te flikkeren dus voor die kant heb ik (exact dezelfde) nieuwe LED bulbjes besteld en gemonteerd. Alles weer piekfijn in orde!

    Een week later kwam ik erachter (door zelf te kijken in het MMI menu, wat ik geregeld doe) dat de accu op 50% van de capaciteit zat. Rond hetzelfde moment gaf de auto aan dat de Right DRL defect was. Raar want de DRL deed het prima. Toch maar weer een nieuw lampje gemonteerd. En ja hoor, de accu lade weer (door de auto) op. Hiermee sluit ik volgens mij uit dat de accu of de dynamo stuk is.

    Nu rij ik een paar dagen rond zonder DRL melding en de LED's werken prima. Toch had ik vanochtend nog maar 30% accucapaciteit!

    Wat is nu wijsheid? Volgende stap: de oude halogeen DRL lampjes monteren en testen of dit beter gaat? Of kan ik op een andere manier testen of de lekkage wellicht ergens anders vandaan komt?

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Als eerste zou ik de accu laten doormeten en de laadstroom van de dynamo controleren.
    Dan weet je het zeker.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Standaard Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Zou de MMI accu meting niet al te veel vertrouwen.

    Ter controle:
    Werkt je comming home en leaving home verlichting wel normaal ?
    Als die wel werkt met afsluiten en op slot doen. Is je accu voldoende vol.

    Wordt als non preferent gezien door Audi, als je accu te leeg is, dan schakelt Audi de non preferente zaken af, om wel te kunnen starten.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Als eerste zou ik de accu laten doormeten en de laadstroom van de dynamo controleren.
    Dan weet je het zeker.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    Gisteravond gedaan en en de accu lijkt me prima. Accuspanning boven de 12,5V en tijdens het lopen van de motor zit het iets boven de 14V. (dus dynamo dan ook in orde lijkt me) Tijdens het starten kan ik maar moeilijk meten... (heb geen min-max functie) komt volgens mij niet onder de 10V dus lijkt me ook prima. Omdat het me dwars zat heb ik gisteravond tevens de stekkerpunten in de koplamp licht opgeschuurd en de stekker vanuit de auto (die in de koplamp gaat) met contactspray schoongemaakt. Gisteren tijdens het rijden is de accu van 30% naar 60% gegaan (als ik de MMI mag geloven). En vanochtend had de accu nog steeds 60%! Zal dat het dan geweest zijn?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Zou de MMI accu meting niet al te veel vertrouwen.

    Ter controle:
    Werkt je comming home en leaving home verlichting wel normaal ?
    Als die wel werkt met afsluiten en op slot doen. Is je accu voldoende vol.

    Wordt als non preferent gezien door Audi, als je accu te leeg is, dan schakelt Audi de non preferente zaken af, om wel te kunnen starten.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik heb geen comming home/leaving home functie naar mijn weten. Dat zou in het MMI menu onder 'exterior lighting' moeten zitten volgens mij? Ik zie dat wel in de MMI lijst staan maar ik kan het 'exterior lighting' menu niet verder openen... ik heb een A4 B8 uit 2007.

  5. #5
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floyd-Raalte Bekijk Berichten
    Gisteravond gedaan en en de accu lijkt me prima. Accuspanning boven de 12,5V en tijdens het lopen van de motor zit het iets boven de 14V. (dus dynamo dan ook in orde lijkt me) Tijdens het starten kan ik maar moeilijk meten... (heb geen min-max functie) komt volgens mij niet onder de 10V dus lijkt me ook prima. Omdat het me dwars zat heb ik gisteravond tevens de stekkerpunten in de koplamp licht opgeschuurd en de stekker vanuit de auto (die in de koplamp gaat) met contactspray schoongemaakt. Gisteren tijdens het rijden is de accu van 30% naar 60% gegaan (als ik de MMI mag geloven). En vanochtend had de accu nog steeds 60%! Zal dat het dan geweest zijn?
    Hoe oud is de accu? heb je de auto op contact laten staan? zodat hij van 60 ->30 is gegaan.
    De indicatie zegt iets over de actuele laad toestand ten opzichte van de originele capaciteit.
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ Quattro Bekijk Berichten
    Hoe oud is de accu? heb je de auto op contact laten staan? zodat hij van 60 ->30 is gegaan.
    De indicatie zegt iets over de actuele laad toestand ten opzichte van de originele capaciteit.
    De accu is net geen 2 jaar oud. Ik wist niet dat het MMI accu-menu een 'indicatie' was. Vandaag gaf de MMI trouwens 80% aan. Verbetering dus maar wellicht moet ik er dan niet te veel naar kijken. Afin, de DRL errors zijn verholpen en de gemeten waarden met spannigsmeter zijn in orde. Het MMI menu hou ik in de gaten.

  7. #7
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu loopt langzaam leeg + DRL melding

    Voor wat betreft die drl melding. Als ik iets te lang aan het klooien ben met mijn auto en hij is ontgrendeld zonder dat de motor draait loopt de accu spanning relatief snel terug. Eigenlijk moet ik hem dan ook bijladen. Als deze waarde op de mmi ongeveer onder de 30% zakt begin ik foutmeldingen te krijgen van mijn achteruit rij leds die ik heb geplaats niet oem. Kan zijn dat dit bij jou ook aan de hand is. Door een lagere accuspanning neemt de weestand in de drl af en denkt de computer dat deze kapot is. Dit is er in elk geval bij mij aan de hand. Zodra de accu weer wat voller raakt is het probleem weer opgelost.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •