Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Kraken voorophanging

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.537
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Kraken voorophanging

    Mijn A4 B8 "kraakte" links bij drempels en hobbelige wegen. Ik had langer last van piepen bij drempels, vooral bij koud weer maar dit was echt een rot geluid.
    Op aanraden van Paul (Audiparts) heb ik de verbindingsstangen tussen stabilisatorstang en ophanging links en ook rechts vervangen. Meteen ook de rubbers voor de stabilisatorstang vervangen, die moest toch los en de rubbers zijn maar €3 per stuk.
    Alles weer vastgezet terwijl ik de ophanging zoveel mogelijk in de ruststand zette met een extra krik.
    Daarna ben ik gaan rijden maar het geluid was niet weg, sterker nog, het was veel erger geworden.
    Uiteindelijk heb ik de auto op oprijbruggen gezet zodat de ophanging "in rust" staat, de bouten en moeten van de verbindingen en stabilisatorstang losgemaakt, de auto een paar keer ingeveerd, en de boel weer vastgezet.
    Daarna ben ik weer gaan rijden en nu is het geluid helemaal weg. Ook het lichte piepen bij een drempel is nu weg.
    En dat voor in totaal iets van €40, en uiteindelijk twee uur werk.
    Wel apart dat het geluid niet was te reproduceren met een breekijzer, nergens was speling te voelen. Ook na demontage zou je eigenlijk denken dat de stangen nog wel in orde zijn.
    Laatst gewijzigd door madfred; 20-01-20 om 14:22. Reden: Typo

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraken voorophanging

    Vraagje.. ik heb ook zoiets qua geluid laatste tijd. Waarom heb je alleen stabilisatorstangen gedaan en niet gelijk draagarm, stuurkogel?? En welke rubbers heb je vervangen (naam)??
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraken voorophanging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRutten Bekijk Berichten
    Vraagje.. ik heb ook zoiets qua geluid laatste tijd. Waarom heb je alleen stabilisatorstangen gedaan en niet gelijk draagarm, stuurkogel?? En welke rubbers heb je vervangen (naam)??
    @madfred
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kraken voorophanging

    Zoals ik het lees nummer 30 en 35

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../4/407-407001/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •