Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Front ombouwen naar B8.5

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Front ombouwen naar B8.5

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Rob en sinds kort trotse eigenaar van mijn geweldige Audi a4 b8 avant. Ik wil dan ook niets anders meer, Eerder heb ik een BMW 325 e46 gehad. Ik heb er 2.5 jaar met plezier in gereden, maar wat een verschil.

    Maar mijn vraag. Ik ben eens wezen kijken andere koplampen, en ik zou dan ook graag de koplampen willen veranderen naar een van de B8.5, nou weet ik zelf ook dat dit niet 1 op 1 valt aan te passen. Ik heb wat rond gekeken en dan kom ik gauw uit op een body kit van een B8.5 dit is dan allen een voorbumper met de juiste grill. eerder heb een oudere A3 een facelift gegeven, hier moest ik de wielkassen, bumper, side fenders en de motorkap vervangen.

    Is dit nog steeds zo bij deb8 naar de b8.5? zoja, kan iemand mij vertellen wat hiervoor nodig ben en wat ik moet aanpassen?

    Met vriendelijke groet,

    Rob

  2. #2
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Front ombouwen naar B8.5

    Hi Rob,

    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar er is inderdaad veel meer nodig dan een bumper en grille (een grill is een BBQ).
    Minstens:
    - Voorbumper
    - Grille
    - Bumper inserts (mistlamp grilles)
    - Koplampen met brackets
    - Motorkap
    - Zijschermen

    Van onze Amerikaanse Audi fans gejat:

    you need new frame impact mounts
    facelift are different. they have a mounting tab for headlight pre facelift doesn’t have.

    new fender brace’s both left and right.
    new fender guide supports. different bumper and alignment.
    new air flow ducts not the same.
    new radiator cover
    new headlight brackets.
    new front belly pan.
    new fender liners.
    new stone guards for fender liner behind front wheels.
    of course new hood, fenders, bumper and headlights.


    Met OEM onderdelen geven ze er daar $7000 voor uit. Zal hier in Europa wat goedkoper zijn, maar m.i. was een 8.5 kopen voordeliger geweest.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

  3. #3

    Standaard Re: Front ombouwen naar B8.5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob0244 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Rob en sinds kort trotse eigenaar van mijn geweldige Audi a4 b8 avant. Ik wil dan ook niets anders meer, Eerder heb ik een BMW 325 e46 gehad. Ik heb er 2.5 jaar met plezier in gereden, maar wat een verschil.

    Maar mijn vraag. Ik ben eens wezen kijken andere koplampen, en ik zou dan ook graag de koplampen willen veranderen naar een van de B8.5, nou weet ik zelf ook dat dit niet 1 op 1 valt aan te passen. Ik heb wat rond gekeken en dan kom ik gauw uit op een body kit van een B8.5 dit is dan allen een voorbumper met de juiste grill. eerder heb een oudere A3 een facelift gegeven, hier moest ik de wielkassen, bumper, side fenders en de motorkap vervangen.

    Is dit nog steeds zo bij deb8 naar de b8.5? zoja, kan iemand mij vertellen wat hiervoor nodig ben en wat ik moet aanpassen?

    Met vriendelijke groet,

    Rob
    Gebruik ff de AF zoekfunctie, je bent niet de 1e sinds introductie 2012 van B8,5

    Peeet



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •