Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

  1. #1
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Hallo

    Mijn audi a4 b8 facelift uit 2012 rookt een heel klein beetje onder de motorkap als hij warm is het is alleen te zien bij een bepaalde lichtinval en het is echt minimaal want het expansivat blijft als die warm is op max. S
    staan, ik verdenk de radiateur omdat er een beschadigingen op zit en daar rond omheen is het wat verkleurd, kan iemamd dit bevestigen? Alvast bedankt

    (Foto's radiateur)

    https://ibb.co/2hDWSqV
    https://ibb.co/rcg0Fqj

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Als er bij de beschadiging een verkleuring zichtbaar (wit/groenig) is dan zit daar een lek idd. Maar het zou ook kunnen dat er rook komt omdat je door een plas water hebt gereden.

    Even naar je plaatjes gekeken, maar ik zie niet echt een grote lek ofzo....wel een donkere zweetplek, maar het ziet er redelijk normaal uit
    Laatst gewijzigd door SQ5R8; 10-02-20 om 15:23.

  3. #3
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Dankje voor je snelle reactie, het rookt wel elke dag opnieuw en het ruikt naar mijn idee ook naar koelvloeistof, ik heb de auto pas een week en twijfel of er te veel koelvloeistof inzit wat die eruit gooit misschien

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    Dankje voor je snelle reactie, het rookt wel elke dag opnieuw en het ruikt naar mijn idee ook naar koelvloeistof, ik heb de auto pas een week en twijfel of er te veel koelvloeistof inzit wat die eruit gooit misschien
    Dat zou kunnen. Stationair laten draaien, kachel uit en motorkap open en wachten tot hij op temp komt en dan checken of dat zo is. Waar komt de rook vandaan? Als het aan de andere kant is dan het vaatje, dan is dat het niet

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    KVS peil bij koude motor dient op MAX te staan. Ik zou dat eerst doen en vervolgens het peil een paar dagen bij koude motor checken.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 10-02-20 om 15:35.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Is dat zo? Heb er niet opgelet waar die opstaat als die koud is, maar warm staat die iedergeval op max.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5R8 Bekijk Berichten
    Dat zou kunnen. Stationair laten draaien, kachel uit en motorkap open en wachten tot hij op temp komt en dan checken of dat zo is. Waar komt de rook vandaan? Als het aan de andere kant is dan het vaatje, dan is dat het niet
    Ga het proberen maar heb al eens gekeken maar lijkt echt ergens vanuit de radiateur te komen en door die verkleuring en beschadiging verdenk ik de radiateur ook maar zie de rook niet vanaf die plek komen
    Laatst gewijzigd door tom; 10-02-20 om 16:23.

  7. #7
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    Ga het proberen maar heb al eens gekeken maar lijkt echt ergens vanuit de radiateur te komen en door die verkleuring en beschadiging verdenk ik de radiateur ook maar zie de rook niet vanaf die plek komen
    Dan kan het zijn dat er een koelvloeistofslang ergens lekt op de motor. Alle slangen nalopen dus en kijken of je ergens witte aanslag tegen komt.

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    Is dat zo? Heb er niet opgelet waar die opstaat als die koud is, maar warm staat die iedergeval op max.
    Als het peil bij koude motor op MAX staat (zoals in het instructieboekje staat) dan staat het bij warme motor boven MAX. Daar is het expansievaatje ook voor bedoeld.

    Het gaat er nu om te checken of je KVS verliest, en dat gaat het nauwkeurigst zoals ik het beschreef.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Ik ga het proberen en langs de garage moet ik zoizo want het zal toch gemaakt moeten worden, maar kan het ook zo zijn dat het minimaal lekt via die beschadiging op mijn foto maar dat het meteen verdampt en niet drupt

  11. #10
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Lichte rook onder de motorkap, kapotte radiateur?

    Niet blijven gissen..... Als je dan toch naar de garage gaat laat ze dan het koelsysteem even afpersen dan weet je het direct.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •