Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

  1. #1

    Standaard 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    Beste leden,

    Na enig zoekwerk zowel hier op het forum als daarbuiten lijk ik er toch echt niet uit te komen. Graag zou ik de olie van mijn versnellingsbak (6M, code NCT) vervangen, echter kan ik maar niet achterhalen welke olie ik hiervoor zou moeten gebruiken en hoeveel hiervan benodigd is voor mijn bak.

    Kan iemand van jullie mij helpen met het kiezen van het juiste type en de de juiste hoeveelheid olie?

    Alvast bedankt.

    Bram

  2. #2

    Standaard re: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    4 liter Castrol Syntrans V FE 75W-80

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    Bedankt voor je snelle reactie. Waar had ik deze informatie zelf kunnen vinden? Ik vind verschillende API-GL codes voor de olie die je noemt, namelijk de API-GL-4 en de API-GL-4+. Bij de laatste wordt aangegeven dat het een olie voor Audi betreft. Iemand die kan bevestigen dat ik de API-GL-4+ moet hebben?

    Verder heb ik gelezen over het al dan niet moeten verwijderen van het subframe dat onder de bak doorloopt. Wanneer dit gedaan wordt zouden de 6 bouten waarmee dit subframe wordt bevestigd vernieuwd moeten worden. Gaat dit ook op voor mijn type bak en zo ja, weet iemand de onderdeelnummers van deze bouten zodat ik ze kan mee bestellen?

    Gr,

    Bram

  4. #4

    Standaard Re: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    Dat staat ongetwijfeld overal en ergens op het internet, maar op dit moment heeft Castrol maar één Syntrans V FE 75W-80 in het assortiment. Kijk bijvoorbeeld eens bij olietekoop.nl of olieconcurrent.nl.

  5. #5

    Standaard Re: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    Dat is duidelijk Raz0r, wederom bedankt.

    Is er iemand die uitsluitsel kan geven over het al dan niet los moeten halen van het subframe middels de 6 bouten om de olie van mijn bak te kunnen aftappen/vullen?


  6. #6

    Standaard Re: 1.8 TFSI handgeschakeld, welke transmissieolie

    Ik kon er omheen laatste keer dat ik dat deed, maar dat zie je snel genoeg als je er even onder kijkt. Misschien is het uitvoeringsafhankelijk.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •