Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Als je uit de regio Eindhoven komt, mss even langs Vagtechniek in Nuenen rijden? Zij zouden je wel kunnen helpen.

  2. #22
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikeA6 Bekijk Berichten
    Als je uit de regio Eindhoven komt, mss even langs Vagtechniek in Nuenen rijden? Zij zouden je wel kunnen helpen.
    Bedankt, maar misschien beter even afwachten omdat jos zegt dat hij 40x heeft moeten remmen en gas geven voordat de bak is ingeleerd, ik ga dat even afwachten en als er geen verbetering komt dan ga ik eens contact opnemen met vagtechniek

  3. #23

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    Bedankt, maar misschien beter even afwachten omdat jos zegt dat hij 40x heeft moeten remmen en gas geven voordat de bak is ingeleerd, ik ga dat even afwachten en als er geen verbetering komt dan ga ik eens contact opnemen met vagtechniek
    Jos heeft het daar over de adaptatierit voor de versnellingsbak. Dat is een uitgebreide adaptatie/inleer-procedure die je start met diagnoseapparatuur om de bak soepel te laten oppakken en schakelen. Onderdeel van deze adaptatie-procedure is o.a. remmen, optrekken, stukken constant rijden en dan schakelen, achteruit rijden etc. 40x remmen en optrekken is wat overdreven maar het ging daar dus om de adaptatierit. Eventjes 40x remmen en optrekken zonder de adaptatie te starten zal lang niet zoveel zin hebben. De bak is wel enigszins zelflerend, maar dat is meer voor de 'fijnafstelling'.

    Je hebt blijkbaar met basic settings van de bak geklooid en de leerwaarden van het motorregelapparaat gewist. Die onderdelen van de motor kun je gewoon opnieuw inleren als je de juiste diagnoseapparatuur hebt, dan is dat direct weer in orde. Geen idee wat obdeleven hier precies mee kan. Misschien dat ze na honderden kilometers vanzelf ook weer in orde zijn, geen idee, direct die motoronderdelen inleren is met de juiste spullen een heel kleine moeite.

    M.b.t. de versnellingsbak kun je ook adaptaties doen, waaronder de boven beschreven adaptatierit. Dit kan soms verbetering geven bij versnellingsbakklachten, maar de door jou genoemde klacht m.b.t. de versnellingsbak is vaak software-gerelateerd. Er zijn voor multitronic versnellingsbakken, maar ook voor s-tronics heel veel software-updates uitgebracht waarmee dit soort klachten opgelost worden. Bij jouw bak is er ook een update beschikbaar. Na deze update doe je als je het goed wil doen ook weer de bak-adaptaties. Dat maakt dat een update + adaptatie bij dealers best wat tijd kost en met uurtarieven van €140 is de dealer veelal niet de voordeligste keuze. Zeker aangezien je niet weet hoeveel uur ze gaan rekenen... Normaal gesproken doe je hier echt niet langer dan een uur over in totaal.

  4. #24
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Jos heeft het daar over de adaptatierit voor de versnellingsbak. Dat is een uitgebreide adaptatie/inleer-procedure die je start met diagnoseapparatuur om de bak soepel te laten oppakken en schakelen. Onderdeel van deze adaptatie-procedure is o.a. remmen, optrekken, stukken constant rijden en dan schakelen, achteruit rijden etc. 40x remmen en optrekken is wat overdreven maar het ging daar dus om de adaptatierit. Eventjes 40x remmen en optrekken zonder de adaptatie te starten zal lang niet zoveel zin hebben. De bak is wel enigszins zelflerend, maar dat is meer voor de 'fijnafstelling'.

    Je hebt blijkbaar met basic settings van de bak geklooid en de leerwaarden van het motorregelapparaat gewist. Die onderdelen van de motor kun je gewoon opnieuw inleren als je de juiste diagnoseapparatuur hebt, dan is dat direct weer in orde. Geen idee wat obdeleven hier precies mee kan. Misschien dat ze na honderden kilometers vanzelf ook weer in orde zijn, geen idee, direct die motoronderdelen inleren is met de juiste spullen een heel kleine moeite.

    M.b.t. de versnellingsbak kun je ook adaptaties doen, waaronder de boven beschreven adaptatierit. Dit kan soms verbetering geven bij versnellingsbakklachten, maar de door jou genoemde klacht m.b.t. de versnellingsbak is vaak software-gerelateerd. Er zijn voor multitronic versnellingsbakken, maar ook voor s-tronics heel veel software-updates uitgebracht waarmee dit soort klachten opgelost worden. Bij jouw bak is er ook een update beschikbaar. Na deze update doe je als je het goed wil doen ook weer de bak-adaptaties. Dat maakt dat een update + adaptatie bij dealers best wat tijd kost en met uurtarieven van €140 is de dealer veelal niet de voordeligste keuze. Zeker aangezien je niet weet hoeveel uur ze gaan rekenen... Normaal gesproken doe je hier echt niet langer dan een uur over in totaal.
    Bedankt voor de uitgebreide info maar oppakken doet die goed en schakelen doet die alleen in de sport stand of de handmatige stand omdat het een multitronic is en dat doet die ook allemaal goed, het probleem is er alleen maar als je echt stil staat met de automaat in de D stand bijv. Bij de stoplichten, dan voel je hem gewoon net wat meer power gebruiken om aan te willen rollen dan dat hij eerst deed, en doordat hij aan wil rijden maar niet kan omdat ik de rem erop heb zie je de toeren 2 of 3 keer beetje omhoog schieten tot dat die denkt van ik kan toch niet aanrijden en dan blijft die wel een constanten toerental aanhouden waarbij die evengoed nog teveel power geeft om aan te willen rijden, het is allemaal niet heel extreem maar probeer het duidelijk uit te leggen

  5. #25
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Wil je het probleem dat niet zo’n groot probleem is nu oplossen of niet??
    Laatst gewijzigd door Kees B; 16-04-20 om 15:02.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #26
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Wil je het probleem dat niet zo’n groot probleem is nu oplossen of niet??
    Als er een oplossing is wat ik zelf kan doen of tips wat ik kan proberen, maar er is niks wat ik zelf kan proberen nu dus moet het even afwachten lijkt me en als het niet weg gaat zal ik bij iemand langs moeten die hem opnieuw kan programeren

  7. #27
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    In mijn beschrijving heb ik het wel wat overdreven zodat het duidelijk is, het is niet zo dat hij er als een gek van door wil als ik de rem los laat en als ik die los laat dan rijd die normaal aan, maar echt bij stil stand voel ik net wat extra druk dat die vooruit wil dan eerst, maar je zegt dat je hem hebt moeten inleren? Zou dat bij mij ook het geval kunnen zijn en gebeurt dit dan ook tijdens het rijden en remmen naar mijn werk of moet ik op een lange weg 40x optrekken en remmen ?
    Ik weet precies wat je bedoelt, maar het voelt niet echt goed zoals de auto enigszins weg probeert te rijden en inschakelt. De bak moet opnieuw de basisinstellingen (met ODIS) doorlopen, en soms moet dit echt een paar keer voordat de bak weer goed reageert en de basisinstelling goed afgemaakt wordt.

    Jos.

  8. Ad
  9. #28
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    Ik weet precies wat je bedoelt, maar het voelt niet echt goed zoals de auto enigszins weg probeert te rijden en inschakelt. De bak moet opnieuw de basisinstellingen (met ODIS) doorlopen, en soms moet dit echt een paar keer voordat de bak weer goed reageert en de basisinstelling goed afgemaakt wordt.

    Jos.
    Hoi Jos

    Ik heb deze avond even de tijd genomen en op mijn gemak alles nog eens naar de basis instellingen gezet met de obd eleven en daarna ben ik naar een rustige weg gereden om op te trekken en af te remmen in de hoop dat de bak zich inleerd, maar het was nu nog erger geworden en bij stilstand en de automaat in D gingen de toeren flink omhoog en omlaag tussen de 500 en 1500 toeren waarbij het leek als of die bijna afsloeg.... duss ik ben maar naar huis gereden met de gedachten dat ik maar beter contact op kan gaan nemen met iemand die hem opnieuw kan progameren. maar toen ik na een paar uur weer even weg moest kwam ik er achter dat hij nu perfect werkt en geen 1 klacht meer heb, hopenlijk blijft dat nu zo maar ik ben wel benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft of heb ik nu gewoon geluk gehad

    In iedergeval allemaal bedankt voor de hulp en uitleg

  10. #29
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robn Bekijk Berichten
    Hoi Jos

    Ik heb deze avond even de tijd genomen en op mijn gemak alles nog eens naar de basis instellingen gezet met de obd eleven en daarna ben ik naar een rustige weg gereden om op te trekken en af te remmen in de hoop dat de bak zich inleerd, maar het was nu nog erger geworden en bij stilstand en de automaat in D gingen de toeren flink omhoog en omlaag tussen de 500 en 1500 toeren waarbij het leek als of die bijna afsloeg.... duss ik ben maar naar huis gereden met de gedachten dat ik maar beter contact op kan gaan nemen met iemand die hem opnieuw kan progameren. maar toen ik na een paar uur weer even weg moest kwam ik er achter dat hij nu perfect werkt en geen 1 klacht meer heb, hopenlijk blijft dat nu zo maar ik ben wel benieuwd of iemand hier een verklaring voor heeft of heb ik nu gewoon geluk gehad

    In iedergeval allemaal bedankt voor de hulp en uitleg
    Ik heb heel af en toe dat ik hem in D zet en rem loslaat maar de auto bijft staan en wat hogere toeren maakt en even later pakt hij hem wel.
    Heb je dit ook wel een keer gehad?
    En is jou probleem opgelost ?

    Mijn engine code is 0009
    Multitronic code 0003
    OBD geeft aan dat er wel nieuwe versie beschikbaar is .
    0011 engine
    0005 Multitronic
    Laatst gewijzigd door Inola; 11-06-23 om 13:01.

  11. #30
    robn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inola Bekijk Berichten
    Ik heb heel af en toe dat ik hem in D zet en rem loslaat maar de auto bijft staan en wat hogere toeren maakt en even later pakt hij hem wel.
    Heb je dit ook wel een keer gehad?
    En is jou probleem opgelost ?

    Mijn engine code is 0009
    Multitronic code 0003
    OBD geeft aan dat er wel nieuwe versie beschikbaar is .
    0011 engine
    0005 Multitronic
    Ik heb de automaat laten spoelen en laten updaten, dat heeft bij mij geholpen.

  12. #31
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    update moet dat via audi garage of kan dat bij meerdere plekken?

  13. #32
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Kan ik ook wel doen. Heb het voor meerdere leden hier gedaan

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #33
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Heb even contact gehad met een audi garage.
    En die gaf aan als er geen foutmelding aangegeven wordt dan kan er geen updat worden uitgevoerd.
    Vind dit wel raar dat je dan pas een update kan laten doen bij een audi garage.
    Wat vraag je ervoor Rainesh en waar moet ik zijn ?
    Ik woon zelf in drenthe.

  15. #34
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inola Bekijk Berichten
    Heb even contact gehad met een audi garage.
    En die gaf aan als er geen foutmelding aangegeven wordt dan kan er geen updat worden uitgevoerd.
    Vind dit wel raar dat je dan pas een update kan laten doen bij een audi garage.
    Wat vraag je ervoor Rainesh en waar moet ik zijn ?
    Ik woon zelf in drenthe.
    Ga naar JB Autoservice in Dieverbrug. Zeg tegen Jos dat ik je gestuurd heb en even overleg met mij over welk update erop moet.

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #35
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Bedankt voor de info ik ga even kijken wat ik ga laten doen

  17. #36
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Voor de gene die hetzelfde probleem heeft.
    Ik heb de auto laten maken in turkije.
    Een audi garage (niet een officieel audi dealer) die heeft gelijk de probleem gevonden.
    Hij heeft de ringen die op de foto te zien zijn vervangen.
    Nu rijd de auto weer super fijn vooral weer optrekken na het stilstaan.Screenshot_2023-08-19-13-39-39-18_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Laatst gewijzigd door Inola; 19-08-23 om 12:55.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Ik heb precies dezelfde problemen dus maar even lid geworden anders kan ik niet meelezen en reageren.
    2 maanden geleden een Audi A4 B8 limousine facelift model gekocht uit bouwjaar 2012. Rijdt voor de rest fantastisch en had nog nooit in een automaat gereden dus het wegtrekken kon ik niet goed testen. Met testrijden laat je de auto vanzelf wegrijden en dan pas gas geven.
    Nu ben ik gewend aan automaat rijden maar inderdaad vanuit stilstand is er eerst een soort van vertraging met gas geven. Seconde later ineens vol grip waardoor je wegschiet. Moet je best wel rekening mee houden met inparkeren dus. Audi dealer zegt dat dit hoort bij een multitronic.

    Heb vorige week de olie van de versnellingsbak inclusief motorolie laten vervangen bij Audi dealer Wittebrug. 574 euro. Dit heeft geen verbetering opgeleverd. Het wegtrekken irriteert best wel. Vooral met sporten bij een stoplicht. Dan moet de multitronic eerst kracht opbouwen en schiet dan pas weg. Je geeft dan gas en hoort de toeren omhoog gaan maar de grip komt pas later.

    Is dit normaal?

  19. #38
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Stuur me een berichtje, dan kijken we welk softwareversie je hebt. Vaak wilt een software update helpen, maar als je wegrijkoppeling dusdanig versleten is dan zul je dat toch moeten vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Stuur me een berichtje, dan kijken we welk softwareversie je hebt. Vaak wilt een software update helpen, maar als je wegrijkoppeling dusdanig versleten is dan zul je dat toch moeten vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    Toevallig heb ik donderdag een afspraak bij een garage die eerst een meting gaat doen van mijn koppeling en als deze niet is versleten dan pas een software update. Ik laat het weten. Als hun wel wat vinden dan is een Audi dealer ook niet meer betrouwbaar aangezien ik hun op dit gezeik had gewezen en ze mij afwimpelde met dat het zo hoort.

  21. #40
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Multitronic pakt niet meteen op bij wegrijden

    Als je mij dan gelijk je huidige softwareversie kan sturen, dan kan ik ook gelijk kijken of het actueel is of niet.

    Verstuurd vanaf mijn 2112123AG met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •