Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Stank in de auto na sportief rijden

  1. #1

    Standaard Stank in de auto na sportief rijden

    Hallo,

    Ik heb een Audi 1.8 TFSI uit 2008 met multitronic met 213.xxx op de teller staan.
    De motor en bak rijden nog super en merk geen slijtage of wat dan ook aan de bak.
    Ik heb een tijdje geleden in de S stand de auto een keer goed door getrokken en ik rook toen een apparte geur in de auto. Eerst dacht ik dat er een stinkende auto ergens voor me reed en ik dit zelf niet was en dacht er veder niks aan. Nu trok ik de auto vanavond weer een keer goed door in de S stand op een lege weg en rook ik de geur weer. Ik kan de geur niet goed thuis brengen, maar ik vermoed verbande olie? De motor verbruikt wel iets olie ik schat 1L op de 6000KM. De stank is er niet met normaal rijden of lang stil staan.

    Zou de geur uit de bak komen, en hoe schadelijk kan dit zijn ?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Stank in de auto na sportief rijden

    Volgens mij is dat niet verkeerd de meeste motoren komen nu niet aan hun reinigingstemperatuur, alles bakt aan.
    Af en toe is dat goed voor je motor mits de olie temperatuur goed is.
    Wat dacht je van 6 8 12 cilinders die hebben het moeilijk.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Stank in de auto na sportief rijden

    Ik heb dit ook met mijn auto. Ruik het zelfs met de ramen dicht. Best vreemd, hoop dat het geen kwaad kan. Ruikt inderdaad als een soort verbrande olie/uitlaatgassen lucht. Erg vreemd. Heb overigens een hand geschakelde A4 uit 2010. Zal niet uit de bak komen, maar echt uit de motor.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •