Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Automatisch dimmende binnenspiegel monteren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Question Automatisch dimmende binnenspiegel monteren

    Hoi,

    Graag zou ik in mijn Audi A4 Avant (juli 2015, volgens mij is dat nog de B8) de handmatig bedienbare binnenspiegel willen vervangen door een automatisch dimmende binnenspiegel. Nu heb ik hier op het forum aardig wat topics gelezen over de montage (waaronder de DIY van Peeet), maar wat mij nog niet geheel duidelijk is is het volgende.

    1. Op mijn auto zit een licht- en regensensor. Is het dan wel nodig om nog een kabelboom te trekken? Kan een automatisch dimbare binnenspiegel dan niet aangesloten worden op die connector? En is zoiets te doen voor iemand die redelijk handig is in montage (maar weinig ervaring heeft in montage van auto's)?
    2. Ik lees online dat het tinten van het glas van je auto hetzelfde effect heeft als het monteren van een automatisch dimbare binnenspiegel. Klopt dat?
    3. Wat is het voordeel van een automatisch dimbare binnenspiegel met kompasfunctie (anders dan dat hij aangeeft in welke richting je rijdt)?

    Alvast dank voor jullie tijd en moeite.
    Laatst gewijzigd door Lot; 11-06-20 om 11:28.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lot Bekijk Berichten
    Hoi,

    Graag zou ik in mijn Audi A4 Avant (juli 2015, volgens mij is dat nog de B8) de handmatig bedienbare binnenspiegel willen vervangen door een automatisch dimmende binnenspiegel. Nu heb ik hier op het forum aardig wat topics gelezen over de montage (waaronder de DIY van Peeet), maar wat mij nog niet geheel duidelijk is is het volgende.

    1. Op mijn auto zit een licht- en regensensor. Is het dan wel nodig om nog een kabelboom te trekken? Kan een automatisch dimbare binnenspiegel dan niet aangesloten worden op die connector? En is zoiets te doen voor iemand die redelijk handig is in montage (maar weinig ervaring heeft in montage van auto's)?
    2. Ik lees online dat het tinten van het glas van je auto hetzelfde effect heeft als het monteren van een automatisch dimbare binnenspiegel. Klopt dat?
    3. Wat is het voordeel van een automatisch dimbare binnenspiegel met kompasfunctie (anders dan dat hij aangeeft in welke richting je rijdt)?

    Alvast dank voor jullie tijd en moeite.
    1. Helaas heb ik hier geen antwoord op.
    2. Dat zal sterk afhankelijk zijn van het type tint. Een 95% tint zal meer licht tegenhouden dan een 35% tint natuurlijk, maar een automatisch dimmende binnenspiegel is wel een erg fijne optie ongeacht de tint. Op mijn Avant had ik in eerste instantie geen tint, maar wel de dimmende binnenspiegel (en buitenspiegel overigens). Ik heb hierdoor nooit last gehad van felle koplampen achter mij. Een tijd terug heb ik de achterramen laten tinten met 80%. Het geeft wel wat verschil, maar op de dimmende binnen- en buitenspiegels worden nog altijd volop beroep gedaan. Het blijft een fijne optie. Ik persoonlijk zou de dimmende binnenspiegel zeker plaatsen.
    3. Is leuk, meer niet. Waarschijnlijk zal de prijs wat hoger zijn dan de "normale" dimmende binnenspiegel, maar dat is geen voordeel :-).
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  3. #3

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel monteren

    Je moet een aantal kabels trekken van spiegel naar zekeringkast en helemaal naar achter voor het achteruit signaal van de auto,
    Bij mijn auto werkt het goed icm de origineel geblindeerde ramen, vond bij mijn auto de tint niet genoeg dus had nog steeds hinder van het licht.
    Kompas was voor mij echt overbodig, ik weet wel waar ik heen rijd. Het staat alleen leuk

  4. #4

    Standaard Re: Automatisch dimmende binnenspiegel monteren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lot Bekijk Berichten
    Hoi,

    Graag zou ik in mijn Audi A4 Avant (juli 2015, volgens mij is dat nog de B8) de handmatig bedienbare binnenspiegel willen vervangen door een automatisch dimmende binnenspiegel. Nu heb ik hier op het forum aardig wat topics gelezen over de montage (waaronder de DIY van Peeet), maar wat mij nog niet geheel duidelijk is is het volgende.

    1. Op mijn auto zit een licht- en regensensor. Is het dan wel nodig om nog een kabelboom te trekken? Kan een automatisch dimbare binnenspiegel dan niet aangesloten worden op die connector? En is zoiets te doen voor iemand die redelijk handig is in montage (maar weinig ervaring heeft in montage van auto's)?
    2. Ik lees online dat het tinten van het glas van je auto hetzelfde effect heeft als het monteren van een automatisch dimbare binnenspiegel. Klopt dat?
    3. Wat is het voordeel van een automatisch dimbare binnenspiegel met kompasfunctie (anders dan dat hij aangeeft in welke richting je rijdt)?

    Alvast dank voor jullie tijd en moeite.
    Je geeft het zelf al aan alle info in mijn zeer uitgebreide DIY.
    Met alle ElsaWin instructies, partnummers en heel veel foto's
    En word documenten, met de te maken kabelbomen plus lengte. -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1536915

    1a Nee
    1b Simpele retrofit, zie DIY
    2 Nee, ik heb ook privacy glas, is een perfecte optie, zou hem nu altijd af-fabriek bestellen op een nieuwe
    3 Fun

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •