Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Ik heb een A4 Avant (B8) uit 2008. Een fijne optie aan de auto is het Keyless systeem van ontgrendelen/vergrendelen en starten/stoppen motor. Nu heb ik sinds kort wat kuren met het slotmechaniek aan de passagierskant. De deur weigert soms open te gaan van de buitenkant, wat de laatste tijd vaker niet dan wel is. Eenmaal van binnen een keer open gemaakt te zijn, gaat de deur netjes open en dicht van de buitenkant. Wanneer ik de sensor op de deurhendel gebruik aan de passagierskant, lijkt deze vaker ontgrendeld te worden dan niet. Nu heb ik een scan gedaan van alle Control Units en aan de passagierskant krijg ik geen foutmeldingen. Best vreemd, niet? Kan het misschien toch iets anders zijn dat het slotmechaniek? Ik kan deze overigens laten vervangen voor een gereviseerde met 1 jaar garantie voor 100 EUR in Apeldoorn bij Deurslotreparatie (bekende hier op het forum?).

    Ik heb bij de linker achterdeur wel een foutcode 02115 - static. Lock unit for central locking implausible signal. Priority 3. Frequency counter 1. Driving cycle 224. Deze deur gaat echter altijd open en dicht en heeft tot nu toe geen problemen gegeven.
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    @Peeet ik heb je post gezien hier https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316887. Perfect foto's voor het uitbouwen van het deurpaneel. Heb je wellicht ook wat specificaties voor het vervangen van het deurslot? Dan kan ik eventueel zelf aan de slag mocht het toch het slot zijn.
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  3. #3
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Mocht het je slot zijn dan kan je het zelf ook doen.
    Ik heb 3 defecte sloten zelf vervangen. Ze waren rond de 18 euro per stuk.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 19-06-20 om 01:15.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Mocht het je slot zijn dan kan je het zelf ook doen.
    Ik heb 3 defecte sloten zelf vervangen. Ze waren rond de 18 euro per stuk.
    Waar heb jij de sloten aangeschaft? Wellicht iets van foto's of korte handleiding beschikbaar? Die van Peeet zijn ideaal, dus tot het slotmechaniek kom ik wel, maar moet ik verder ergens op letten?
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  5. #5

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankov Bekijk Berichten
    @Peeet ik heb je post gezien hier https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316887. Perfect foto's voor het uitbouwen van het deurpaneel. Heb je wellicht ook wat specificaties voor het vervangen van het deurslot? Dan kan ik eventueel zelf aan de slag mocht het toch het slot zijn.
    @Frankov gebruik de AF zoek functie, is al vele malen besproken -> :

    https://www.audiforum.nl/forum/model...highlight=slot

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1646517

    https://www.audiforum.nl/forum/model...highlight=slot

    enz enz als je ff zoekt

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Vandaag kreeg ik een foutmelding, implausible signal. Ook via de Keyless Control Unit de live data uitgelezen aan de passagierskant en tijdens dit gebeuren via de bestuurdersportier het slot erop gedaan. Het slot bleef echter op unlocked staan, terwijl bij de andere deuren de status naar locked veranderd. Ik zal dus toch echt het slot moeten vervangen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Passagierskant slotmechaniek (Keyless entry & go) vertoont kuren

    Slot gisteren eruit gehaald en vervangen. Deur werkt weer perfect.
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •