Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

    Hoi, na enig ervaring te hebben opgedaan met het vervangen van deursloten op de B8 (bij mij zijn ze alle 4 een keer aan de beurt geweest (tip: koop geen aliexpress spul)) heb ik nu toch een nieuw probleem. Ik heb de kids rond die leeftijd dat ze overal aanzitten dus heb ik het kinderslot knopje omgezet aan de zijkant van de deur. Je raad het al: slot weer defect en de buitengreep op de deur is lam. Helaas is de deur van de binnenkant ook niet meer te openen i.v.m. kinderslot. Wat nu? Gewoon vastlassen en ala Dukes Of Hazard in en uit stappen of is er toch nog een manier om de deur te ontgrendelen zodat ik weer een slotvervanging kan uitvoeren? (inmiddels doe ik dat binnen 2 minuten)

    Hopelijk weet iemand een manier om de deur alsnog open te krijgen!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

    Met dank aan dit topic is het me gelukt om het portier open te krijgen. Topic mag dus op slot.

    Voor degene die het interessant vindt om te weten hoe het gelukt is:
    Van binnenuit heb ik de deurbekleding er gedeeltelijk afgehaald. Je kunt alle torx schroeven eruit krijgen behalve de onderste. Dit maakt het mogelijk om de bekleding open te wippen (met gepast geweld) zodat je er van bovenaf bij kunt. Vervolgens heb ik de nodige plastic covers verwijdert in de deur en wat bedrading los gemaakt. Ik kon toen (met het raam dicht) net bij het slot in de deur komen. Ik heb aan de trekdraad (bowdenzug) van de buitengreep getrokken en toen ging de deur open. Direct het magische moment benut om het kinderslot eraf te halen. Vanaf dat moment is het de normale stappen volgen van het uitbouwen van een portierslot. Bij mij blijkt de bowdenzug terkdraad kapot. Het plastic houdertje aan het einde was gebroken en daarom kwam er geen spanning op de draad (lam).

  3. #3
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

    Niks mis met Ali sloten, je moet de goede hebben en niet die hele goedkope.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 15-10-20 om 23:05.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Niks mis met Ali sloten, je moet de goede hebben en niet die hele goedkope.
    Dan heb ik deels de goedkope Na een half jaar alle zichtbare schroefjes op het slot zelf dusdanig veroest dan het niet meer te openen was. Rommel, direct in de prullenbak. Maar ook via Ali sloten die het wel, en nog steeds, volhouden. Verschil qua prijs was 19 of 23 euro.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Deurslot defect + kinderslot: wat nu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floyd-Raalte Bekijk Berichten
    Ik heb aan de trekdraad (bowdenzug) van de buitengreep getrokken en toen ging de deur open. Direct het magische moment benut om het kinderslot eraf te halen. Vanaf dat moment is het de normale stappen volgen van het uitbouwen van een portierslot. Bij mij blijkt de bowdenzug terkdraad kapot. Het plastic houdertje aan het einde was gebroken en daarom kwam er geen spanning op de draad (lam).
    Even een oude thread ophalen. Ik zit inmiddels in een vergelijkbare situatie met een dichte deur: geen spanning meer op de handgreep, en ook niet vanaf binnen te openen ivm kinderslot. Slot lijkt elektrisch wel aangestuurd te worden: klikt en klinkt normaal. Inmiddels wel het deurpaneel er af weten te krijgen. Trekken aan de bowden kabel van de deurgreep werkt bij mij echter niet... is er nog een andere manier om het slot open te krijgen?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •