Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Dakhemel verwijderen

  1. #1

    Standaard Dakhemel verwijderen

    Mede audi rijders,

    vanwege een vervelende lekkage aan het panoramadak én het feit dat ik tegelijk de spiraal wil reinigen van de schuifdak cassette, wil ik mijn dakhemel tijdelijk verwijderen. Doorspoelen van de afvoerkanalen in het dak heeft niet geholpen. Ook de voorste aansluitingen van dak naar afvoerbuis lijken nog prima intact.

    Inmiddels A en B stijl los, alles verwijderd wat vast zit, handgrepen, kledinghaken, verlichting etc. Met de juiste kennis en tooling gaat dat prima. So far so good.
    Echter loop ik nog tegen paar dingen aan. Heb al lang gezocht op you tube en ook in dit forum. Een post van @Peeet lang geleden leek de oplossing voor een aantal zaken, maar helaas. Tot slot deze post in het buitenland gevonden, maar is geen panoramadak , dus wil niet zomaar proberen:


    wie kan mij helpen met de volgende vragen:
    - hoe maak ik van de C -stijl en D-stijl de bovenste bekleding los? Zo dat ik de hemel daar ook kan laten zakken.
    - hoe zit de dakhemel bevestigd rondom het panoramadak? Clips of ..?

    zou mooi zijn als iemand mij kan helpen.
    Voor geïnteresseerden kan ik uiteraard mijn ervaringen delen... :-)
    Laatst gewijzigd door masaml; 24-02-20 om 17:13.
    audi a4 B8 1.8 tfsi + S4 styled + tuned 200pk, 340NM.

  2. #2

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    Helaas geen reactie nog... maar heb geduld . Inmiddels verder gegaan en rustig de C en D stijl helemaal los gekregen.
    De laatste hobbel is lastig: dakhemel losmaken rondom het panoramadak. Daar kom ik nog niet uit.

    Plaatje gevonden met tekst, maar snap de detailfiguur niet. Voel de clips zitten maar krijg er geen beweging in danwel komt er niets los...
    Iemand de slimme oplossing? Alvast bedankt!

    E3C6BE09-53A9-4AA2-8032-45CD5430CFCA.jpeg
    audi a4 B8 1.8 tfsi + S4 styled + tuned 200pk, 340NM.

  3. #3

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    Draadje mag gesloten worden. Heb de hemel met wat proberen losgekregen. Prima uit de auto gekomen. nu het eraf is bovenstaand detail ook helder.

    de hemel zit strak tegen een metalen dakrand (strip) aan in de vorm van een t-profiel. De 2 op de detailfoto. Met clips en klemmen die op de dakhemel zitten wordt de hemel rondom op de staande zijde van de T gedrukt. Dit zit echter met een behoorlijke kracht vast. De truc is dus om de tool te gebruiken, zoals hierboven aangegeven, maar ik heb twee kunststof tools gebruikt uit een standaard demontage toolkit . Links en rechts van de clip tussen hemel en t-profiel erin steken en vervolgens met redelijke forse kracht de hemel naar beneden drukken zonder de opstaande rand van de hemel bij het panoramadak te beschadigen. Dan schiet de clip rustig los. En dan heb je ca 10 clips die je los moet maken en dan komt de hemel helemaal los en kun je deze laten zakken ( uiteraard de rest ook losmaken) en schuin door de achterklep eruit halen..
    Laatst gewijzigd door masaml; 29-02-20 om 23:02.
    audi a4 B8 1.8 tfsi + S4 styled + tuned 200pk, 340NM.

  4. #4
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    Misschien handig om te vermelden hoe je hem eruit hebt gekregen? Je geeft zelf aan dat je niet alle info kon vinden en als iemand het nu ook wil uitvoeren, dan moet die ook het wiel weer gaan uitvinden.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #5

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    Daar heb je gelijk in... heb het aangepast!
    audi a4 B8 1.8 tfsi + S4 styled + tuned 200pk, 340NM.


  6. #6
    vr6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    @masaml heb u de lekkage reeds gevonden ? Heb denk ik hetzelfde probleem en zoek ook mijn dakhemel eens te demonteren , heb namelijk aan beide kanten water vooraan in de wagen aan mijn voeten , kanaaltjes reeds getest en deze zitten niet verstopt ,

  7. #7

    Standaard Re: Dakhemel verwijderen

    @vr6 , zeker en deel graag kennis. Stuur me even een PB, dan deel ik even contactgegevens. Kunnen we sneller schakelen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •