Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 42 van de 42

Onderwerp: Accu vervangen

  1. #41
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    461
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu vervangen

    Wat niet helemaal lekker gaat in deze video is dat hij een grotere accu installeert, maar het type in de coding hetzelfde laat. Nu zal dat niet meteen problemen geven, maar het is niet zoals het hoort. Als je het wilt doen zoals het hoort, dan zorg je dat je een accu koopt met een BEM code en vult die code in na installatie. Accu's met BEM code lijken enkel via de Audi dealer te krijgen zijn. Mocht je in de grensstreek wonen, dan zou ik een Duitse dealer bellen want die zijn vaak een stuk voordeliger.

    Heb je toch een accu zonder BEM code, dan zorgen dat je ofwel hetzelfde merk/type installeert dat er in zit en dan is het aanpassen van het serienummer voldoende. Ga je naar een ander type accu, dan zou ik toch even mijn post hierboven lezen...
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Accu vervangen

    Na hier wat berichten gelezen te hebben heb ik vandaag ook de accu van mijn A5 zelf vervangen en ingeleerd met OBDeleven. De originele accu heb ik vervangen door een Varta silver AGM dynamic 95Ah 850A(zonder BEM code). Oude BEM code heb ik van 4F0915105E JCB 110529T0PI verandert naar 4F0915105E VA0 110529T1PI. Code is geaccepteerd en alles werkt perfect. Het viel me wel op dat de BEM code op de oude accu niet helemaal gelijk was met de code in OBDeleven.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •