Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Chiptunen Multitronic 2008

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Chiptunen Multitronic 2008

    Hallo !

    Ik ben sinds een tijdje al in het bezit van een Audi A4 (B8) sedan uit het jaar 2008. Deze is uitgevoerd met een multitronic bak. Nu heb ik hier een foutmelding van een druksensor in zitten. Volgende week gaat ie naar ATSN (Nijeveen) voor nieuwe bakolie en dan gaan ze gelijk naar die code kijken. Ik maak mij er verder niet zo druk om. Zou uiteindelijk gewoon gerepareerd worden.

    Maar dan. Mijn vraag is of het verstandig is dit model Audi (1.8 tfsi 160pk) te laten chiptunen. En dan gaat het mij voornamelijk om de versnellingsbak. Of die het goed kan hebben. Ik heb vernomen dat deze ongeveer naar 210 pk zal gaan met 320-340Nm koppel. De motor loopt mooi en de bak schakelt verder goed (afgezien van de drukopbouw die af en toe merkbaar is maar dit zal eerst worden verholpen !) Er staat 177000 op de teller (bij 143.000 de revisie gehad voor het olieverbuik, weet niet of dit nog iets uitmaakt of niet).

    Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben? Is het het waard of niet? De Audi is al redelijk vlot met zijn 160pk automaat. Maar het is vaak natuurlijk hoe sneller hoe leuker. 160>210 pk zou denk ik wel merkbaar moeten zijn. Of niet? Ik heb verder ook geen ervaring met chiptunen ! Vandaar dat ik even om advies vraag.
    Laatst gewijzigd door A4limousine; 19-12-20 om 15:32. Reden: andere titel

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiptunen Multitronic 2008

    Gebruik even de zoekfunctie van dit forum, is genoeg over geschreven.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •