Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 19 inch met 1BE sportonderstel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 19 inch met 1BE sportonderstel

    Beste medeforumleden

    Ik heb een b8 facelift non s-line met het 1BE sportonderstel, 20 mm verlaagd dus. Deze staat nog op de originele 16 inch velgen en tonen erg klein op de auto. 19 inch velgen staan erg sportief op een s-line onderstel 30 mm verlaagd, maar op een standaard onderstel is het dan weer geen zicht. Ik vind echter niet vaak foto's terug van 19 inch velgen op een sportonderstel dat 20 mm verlaagd is, kunnen julie me hierbij helpen? Ik zou graag eens willen zien hoe het eruit ziet, hoe meer verschillende foto's hoe beter natuurlijk
    Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel



    19 inch op standaard sportonderstel.



    19 inch op Eibach Sportline veren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    Daar vreesde ik al voor, de verlaging ziet er natuurlijk veel beter uit welke bandenmaat heb je gemonteerd op deze velgen? Deze lijken me een laag profiel, maar dat kan ook schijn zijn door het onderstel want het staat hem perfect bij de sportline veren, misschien zou er nog wat kastruimte te verdoezelen zijn door een grotere wand te monteren bij het standaard sportonderstel?
    Indien er nog mensen foto's hebben, post ze gerust!

  4. #4

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    Dit zijn 235/35/r19 banden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    Ik zou voor 18" kiezen of 19" i.c.m. Eibach veren zoals hierboven beschreven. 19" met wheelgap is geen gezicht. Ik adviseer altijd de originele bandenmaten aan te houden voor betere en juiste rijeigenschappen. Voor 18" is dat 245/40, voor 19" 255/35.

    Vaak ontkom je er niet aan als je gaat verlagen dat je een getrokken band moet monteren i.v.m. drempels of zware belasting. Aanlopen is het laatste wat je wilt.

    Heb voor me huidige A4 S-Line altijd niet S-Line's gereden i.c.m. een Eibach Pro Kit en 18" met licht getrokken banden om bovenstaande redenen. Nadeel hiervan is dat de rijeigenschappen qua band er niet beter op worden, wel zijn de banden wat goedkoper, enige voordeel. Het is net wat je wilt.

    Ik koop dan ook alleen nog S-Line's, originele maten, toch een sportief onderstel en geen gedoe met drempels/zware belasting en toch redelijk laag.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    Ik had inderdaad al het gevoel dat deze banden getrokken stonden, de wheelgap zal dus nog iets verkleinen met 255/35. Een te grote wheelgap is idd niet mooi en daarom opende ik ook dit topic om te zien of deze niet te groot is bij R19 met sportonderstel.
    Ik heb gelezen dat in sommige gevallen (zoals bv bij de eerste autos van de b8 serie) het sline onderstel uitgeschakeld werd indien je voor R19 koos, hierdoor leek het mij misschien toch een mogelijke optie om 19” onder het sportonderstel te zetten.

  7. #7
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    Ik rij zelf een B8 met Eibach Sportline veren en Bilstein B8 schokdempers in combinatie met 19".

  8. Ad
  9. #8
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 19 inch met 1BE sportonderstel

    De wheelgap word niet minder bij een 255 band, de band word breder, niet hoger. De tussenruimte blijft dus hetzelfde. Voor minder wheelgap zul je moeten verlagen of voor 18" moeten gaan, daar hoort een 245/40 band op. Gezien de band hoger is valt de tussenruimte minder op, minder storend. Zonder verlaging staat 18" beter. Tussenruimte staat dan meer in verhouding t.o.v. grootte van velg/band.

    Bij verlagen beter een smallere band nemen die ruim binnen de wielkast past of een wat smallere velg nemen. Wat ook een optie is, is ook stijvere schokdempers monteren, dan veert de boel niet zover meer in, betere rijeigenschappen, minder comfort (kart).

    De meeste auto's die verlaagd zijn, rijden daarom met getrokken banden. Gezien ze anders tegen de wielkast aankomen/aanlopen bij een drempel of zware belasting. Met de originele 255 band i.c.m. eibach veren is die kans aanwezig. Sterker nog, de meeste verlagen hun auto als deze al heel wat km's heeft gereden, de schokdempers zijn dan al niet 100% meer waardoor alles meer inveert bij drempels, en de kans op aanlopen dus nog groter word.

    Ik zou 18" adviseren, of 19" i.c.m. andere veren èn schokbrekers, een schroefset is ook een optie, deze zijn vaak wel nog stugger in de vering.

    Succes met je keuze, ik zie de foto wel verschijnen.

    Groeten
    Laatst gewijzigd door A3 APD; 09-01-21 om 16:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •