Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Achteruitrijcamera aansluiten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Achteruitrijcamera aansluiten

    Ik heb een ali setje gekocht en deze aangesloten in mijn A4 Avant B8 2011. Een draad van voor naar achter voor het video signaal en voeding. Deze opzet kun je niet met VCDS aansturen dus zoek ik een andere manier dan dat ik nu heb gedaan. Nu zet ik er met een schakelaartje gewoon stroom op en heb ik beeld. Ik zou dat graag willen aanpassen. Het mooie zou zijn dat ik als mijn achteruit rij licht gaat branden ook mijn camera stroom krijgt. Nu heb ik gisteren mijn achterlicheten gedemonteerd maar de draden verdwijnen ergens onder mijn bumper door het chassis naar mogelijk een verzamelpunt. Is er iemand die kan aangeven welk stroom punt ik kan gebruiken waar ik mijn camera op kan aansluiten. Bijvoorbeeld een draad die stroom geeft aan mijn achteruitrij licht ??.

    ps
    Er is wel een oplossing bekend met een mini relais maar ook hiervan moet ik de juiste draad nog vinden. En verder zijn alle achteruit rij vragen op het forum gericht op een aftermarket set icm VCDS

    al vast bedankt

  2. #2

    Standaard Re: Achteruitrijcamera aansluiten

    hoi,

    Ik heb een Audi a4 B8 avant van 2010 met een MMi 2

    Ik heb ook Alli setje gekocht om mijn achteruit camera te installeren via zo'n module. alleen werkt het niet zoals ze beloofd hebben plug and play.
    Nou ben ik niet de beste in electronica om dat te begrijpen. En heb ik ook het probleem met de stroom aanvoer van de werking van de beeld op de achteruit camera naar de
    MMi 2. GEEN stroom is geen beeld. en het beste is voor mij de uitleg met foto's. Wie kan mij Helpen op afstand

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteruitrijcamera aansluiten

    Ik heb hem wel werkend gekregen, camera, kabel naar voren, stroom draad getrokken en het werkt. Echter wil ik het automatisch doen en dat kan eigenlijk met dit setje alleen door hem op de achteruit rij lichten te schakelen

  4. #4
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijcamera aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rbarock Bekijk Berichten
    Ik heb hem wel werkend gekregen, camera, kabel naar voren, stroom draad getrokken en het werkt. Echter wil ik het automatisch doen en dat kan eigenlijk met dit setje alleen door hem op de achteruit rij lichten te schakelen
    Als je de panelen links en rechts weghaald in de achterbak om de achterlichten te kunnen verwijderen komen de kabels voor de lichten en parkeer sensoren zowel links en rechts naast de ontluchtingsroosters weer naar binnen. Ik zou je adviseren in elsawin te gaan zoeken naar de stroom schema’s dan weet je precies welke draden je moet hebben.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •