Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Nieuwe aluminium "asstomp"

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe aluminium "asstomp"

    Hoi allemaal, tijdje geleden bezig geweest met wisselen van draagarmen van mijn Audi, daarbij is een schroef geknapt (in alu asstomp), geprobeerd er uit te boren is niet gelukt.
    Lang verhaal kort, ik moest een nieuwe aluminium asstomp kopen. Die is inmiddels ingebouwd met nieuwe draagarmen boven en een nieuwe onderste draagarm.
    Probleem is dat de "joint" van de oude onderste "achter" of C draagarm heeft te veel speling in de nieuwe asstomp.
    Volgens mij is een "dop" van oude draagarm in de oude asstomp gebleven.
    Mijn vraag is moet ik deze dop eruit persen of, komt bij bestelling van een nieuwe draagarm ook een nieuwe dop en komt deze "joint" in verschillende maten?
    Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties.


    Sent from my MAR-LX1B using Tapatalk

  2. #2

    Standaard Re: Nieuwe aluminium "asstomp"

    Nee er is een verschil tussen een grote en kleine kogel, de pre mini facelift had de kleine en de facelift (vanaf ongeveer augustus / september -2009) hadden de dikke kogel van 75mm. Kwam omdat de kleine kogel (65mm) mogelijk harder sleet en trillingsproblemen kon geven, daarom is Audi vanaf de fabrieksvakantie in Duitsland ongeveer 9-2009 draadarmen met dikke kogels gaan inbouwen, volgens mij kan die bus omzetten niet (hij gaat er wel uit maar past niet in het andere fuseelichaam / naafhuis als ik het mij goed weet te herinneren (is wel al weer 11 jaar terug).

    Succes denk dat het snelste is om een goede draagarm te halen met een 75mm kogel die kromme (model als een banaan), een fuseelichaam ombouwen kost je heel wat meer tijd, vergeet niet dat je ook een andere (nieuwe) borgmoer nodig hebt in de juiste maat.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 02-02-21 om 12:16.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe aluminium "asstomp"

    Dankjewel voor je reactie JINXED.
    Je hebt gelijk, de buis kan je niet omzetten.
    Ik heb uiteindelijk een nieuwe juiste fusselichaam besteld met een kleinere buis.
    Nu hopen op het beste.
    Heb ook ontdekt dat er twee types zijn voor fusselichaam... KSM en COBAPRESS.
    Dus voor de volgende klusser goed kijken wat je gaat bestellen!
    Succes.


    Sent from my MAR-LX1B using Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •