Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: CV, ontgrendelen per portier lukt niet en verduistering panoramadak defect

  1. #1

    Standaard CV, ontgrendelen per portier lukt niet en verduistering panoramadak defect

    Goedemiddag allemaal,

    Ik ben sinds enkele maanden de trotse eigenaar van een Audi A4 Avant B8. Dit is een geïmporteerde Duitse auto welke 3 ton heeft gelopen. Ik heb de auto gekocht met enkele mankementen en vroeg mij af of iemand mij verder kan helpen in welke richting ik de problemen moet zoeken. Mijn vader is automonteur, alleen heeft die niet de apparatuur om alle elektronica uit te lezen. Voor ik de stap maak naar de dealer zou ik graag een beroep willen doen op jullie kennis en kunde..

    Ik heb 2 problemen. De eerste is de centrale vergrendeling. Ik kan wel (met sleutel, op afstand) centraal vergrendelen (alle portieren) maar kan geen enkel portier ontgrendelen. Heb hem al eens uit laten lezen bij een garage, deze gaf aan mogelijk kabelbreuk in portier, maar heb deze allemaal nagelopen en dat blijkt niet zo te zijn. Ik lees online ook dat het kan liggen aan het portier van de bestuurder waar een unit inzit, maar ik durf er nog niet aan te sleutelen. Ik moet nu telkens handmatig met de sleutel aan de buitenkant van het portier mijn bestuurderszijde ontgrendelen waarna ik vanuit de binnenzijde de rest kan doen. Mogelijk iemand ervaring met dit probleem?

    Dan vervolgens het tweede probleem. Ik heb een panoramadak welke bij aankoop redelijk functioneerde. Lees: panoramadak functioneert, de verduistering / hemel werkt niet. Echter is er sinds kort een probleem bijgekomen; voorheen kon ik met de draaiknop een comfortstand selecteren en schoof hij automatisch naar de juiste stand. Dit is niet langer mogelijk. Ik kan aan de draaiknop draaien wat ik wil maar het dak gaat niet open. Echter als ik de knop indruk of naar me toe haal komt er wel beweging in. Ik moet dan alleen de knop ingedrukt houden tot de gewenste stand. Ik heb elders gelezen dat het dak misschien zijn programma kwijt is. Dit schijnt eenvoudig gereset te kunnen worden maar het lukt mij niet. Tevens bij het pogen tot sluiten van de hemel hoor ik wel het motortje aanslaan maar er komt geen beweging in.

    Bij voorbaat dank allemaal, hoop van dit forum veel op te mogen steken!
    Overigens rijdt de auto echt fan-tas-tisch, denk dat ik niet meer terug ga naar andere merken
    Laatst gewijzigd door ThomasBakker; 04-02-21 om 15:42.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •