Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Lekkage panoramadak achterste rubbers

  1. #1

    Standaard Lekkage panoramadak achterste rubbers

    Goedemiddag,

    Gisterenmiddag zat de kleine man plots in de regen. Kan gebeuren natuurlijk, maar niet in de auto zelf.

    Na inspectie blijkt dat er aan beide kanten gaatjes zitten bij het rubber wat aan het panodak zelf vast zit. Dit betreft het achterste dakje wat niet mee open gaat.




    Het water loopt binnen aan de achterkant van het panoramadak alle kanten op. B stijl/c stijl, noem maar op.

    Iemand een idee hoe dit op te lossen?

    Alvast bedankt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door B8Avantastic; 14-03-21 om 15:58.

  2. #2

    Standaard Re: Lekkage panoramadak achterste rubbers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B8Avantastic Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Gisterenmiddag zat de kleine man plots in de regen. Kan gebeuren natuurlijk, maar niet in de auto zelf.

    Na inspectie blijkt dat er aan beide kanten gaatjes zitten bij het rubber wat aan het panodak zelf vast zit. Dit betreft het achterste dakje wat niet mee open gaat.




    Het water loopt binnen aan de achterkant van het panoramadak alle kanten op. B stijl/c stijl, noem maar op.

    Iemand een idee hoe dit op te lossen?

    Alvast bedankt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nieuw rubber plaatsen (is te bestellen bij de Audi dealer) meen mij wel te herinneren dat daarvoor de hemel en het panoramadak moeten worden gedemonteerd. Ik zie wat van bomen afkomstige Epifyten, Mossen en korstmossen groeien misschien dat je daardoor ook lekkage hebt en dat er ergens wat afvoeren dicht zitten. Het onder de boom parkeren van je auto maakt dat je extra scherp moet checken op het verstopt raken van water afvoeren van je open dak maar ook onder de motorkap / onder de voorruit bij je paravan daar verzamelt zich het vuil waardoor de afvoeren dicht gaan zitten.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 15-03-21 om 11:05.

  3. #3

    Standaard Re: Lekkage panoramadak achterste rubbers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Nieuw rubber plaatsen (is te bestellen bij de Audi dealer) meen mij wel te herinneren dat daarvoor de hemel en het panoramadak moeten worden gedemonteerd. Ik zie wat van bomen afkomstige Epifyten, Mossen en korstmossen groeien misschien dat je daardoor ook lekkage hebt en dat er ergens wat afvoeren dicht zitten. Het onder de boom parkeren van je auto maakt dat je extra scherp moet checken op het verstopt raken van water afvoeren van je open dak maar ook onder de motorkap / onder de voorruit bij je paravan daar verzamelt zich het vuil waardoor de afvoeren dicht gaan zitten.
    Ai best nog wel een ingreep dus.... ik zal eens zien of ik de rubbers kan vinden. Heeft het zin om eerst te kitten met daklekkage kit als noodoplossing of zou dat gaan lekken?

    De auto staat niet meer onder bomen. Zal het eens goed schoonmaken in en rondom het dakje!

    Bedankt voor de hulp!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Lekkage panoramadak achterste rubbers

    Denk eerder dat je afvoer verstopt zit. Is een topic over in de A4 B8 sectie. Even schoonmaken en klaar. Half uurtje werk voor alle 4 de afvoerkanalen. Gewoon 1x per jaar schoonmaken. Kan je heeeel veeeel ellende mee voorkomen (waterschade bij zekeringenbox rechtsachterin of bij versterkers linksachterin igv B&O).
    Kitten doe je in je badkamer toch?

  5. #5

    Standaard Re: Lekkage panoramadak achterste rubbers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Torch Bekijk Berichten
    Denk eerder dat je afvoer verstopt zit. Is een topic over in de A4 B8 sectie. Even schoonmaken en klaar. Half uurtje werk voor alle 4 de afvoerkanalen. Gewoon 1x per jaar schoonmaken. Kan je heeeel veeeel ellende mee voorkomen (waterschade bij zekeringenbox rechtsachterin of bij versterkers linksachterin igv B&O).
    Kitten doe je in je badkamer toch?
    Je had helemaal gelijk. Heb het wel bij de garage laten doen, maar inderdaad beide achterste afvoeren verstopt. Is opgelost dus.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •