Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.8 MT schudt tijdens rijden

  1. #1

    Standaard 1.8 MT schudt tijdens rijden

    Mijn audi a4 1.8 multitronic uit 2008 schudt tijdens het rijden. Het is niet te voelen in het stuur maar in de stoel. Ik heb het gevoel dat het van de achterkant komt. Vooral bij 50 a 60 km per uur is het merkbaar. Het voelt een beetje alsof je over de korte witte markering strepen rijd, alleen dan minder extreem.

    Ik heb met de sneeuwval links achter een stoep geraakt die verstopt zat onder de sneeuw bij het insturen. De stoep raakte de zijkant van het wiel en drukte de auto opzij. Naar mij idee ging dit niet heel hard maar ik gok toch dat het hier mee te maken heeft. Ik ben bij een bandenboer geweest en deze zag veder geen rare dingen aan de band/velg en de velg was ook netjes in balans. Ook heb ik de achterbanden met de voorbanden verwisseld maar het effect bleef het zelfde.

    Tijdens het verwisselen van de banden hoorde ik wel dit geluid aan de geraakte kant tijdens het ronddraaien van het wiel, de andere kant maakt dit geluid niet.
    https://youtube.com/shorts/I98zzL8z56U
    Wellicht een kapotte wiellager? Ik kan geen speling voelen aan het wiel bij heen en weer bewegen.

    Of iemand een ander idee wat dit Wellicht zou kunnen zijn?

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    304
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 MT schudt tijdens rijden

    Kromme velg?

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 MT schudt tijdens rijden

    De banden boer heeft niks gezien aan de velg. En met de banden wissel van achter naar voor zou ik de kromme velg moeten voelen in het stuur lijkt mij?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 MT schudt tijdens rijden

    Ik zou gokken op het wiellager idd. Er is misschien een deukje in de buitenring gedrukt door één van de kogels, er ontstaat dan geen speling maar wel een bijgeluid.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •