Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 3.2: schudden - foutcode - ketting

  1. #1
    Hutchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Ik heb (nog steeds) de 3.2 FSI B8 uit 2009. Deze bevalt zeer goed.... (tot nu toe....)

    Omdat sinds kort de koude motor bij iets te veel gas geven een foutcode gaf (EPC) en in de noodloop ging, heb ik de auto naar een garage gebracht. Telkens als ik bij die foutcode de motor weer uitzette en weer startte, was het probleem meestal verholpen en kon ik gewoon verder rijden.
    Tot dan liep de auto als een zonnetje met het volle vermogen. Deze garage vertrouw ik volkomen en heb daar mijn Audi in onderhoud. Deze garage is echter geen VAG-garage en heeft de auto naar een andere garage gebracht (ook geen VAG, maar wel veel ervaring met Audi’s. Daar bleek (kort gezegd) dat er wat gebroken was bovenin (verstellers?? Zie foto). Deze zijn vervangen. Vanmiddag kreeg ik de auto terug: de hele auto schudde en het motorstoringslampje blijft branden. Ik kon voorlopig wel rustig doorrijden, maar niet te lang. Omdat de auto niet soepel liep, denken ze dat de ketting te slap is geworden. Let wel: voor die vervanging liep de motor heel mooi soepel, zoals een 6-cilinder behoort te lopen. Nu lijkt het wel een oude trekker en schud deze helemaal. Wel kreeg ik te horen dat dit nog moest inleren? De kosten voor het vervangen van de ketting worden geschat op dik 3000,-- euro. Ik weet dat daarbij de hele motor uitgebouwd moet worden. De garage waarbij ik klant ben, zit het ook niet helemaal lekker en wil volgende week met die andere garage overleg plegen.
    Mijn vraag is: hoe is het mogelijk dat de auto, na het vervangen van die verstellers (?) zo schud en ook nog het motorstoringslampje blijft branden. Behoort de motor na die vervanging wel soepel te lopen, zoals het hoort, of moet ik 'even' geduld hebben en gaat dat vanzelf over?
    Is het mogelijk uit te lezen wat er aan de hand is en ook of de ketting inderdaad opgerekt is en aan vervanging toe is???
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Hutchy; 23-04-21 om 18:18.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Inleren is kwatsh, hij moet normaal lopen na wissen storing code's, ik denk dat er een ketting mis staat door het vervangen van de spanners, of de klep(pen) geraakt waardoor hij nu rot loopt.
    Ik zou er niet teveel mee rijden, maar terug gaan, straks heb je nog meer schade.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Hutchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Ik breng de auto morgenvroeg terug. Het zat mij ook niet lekker. Dank voor jouw reactie.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    raymondw1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Hier zou ik niet mee akkoord gaan !

    Wat hebben ze precies vervangen ? Nokkenas druk sensor ?

    Heb net mijn rs4 terug. Had ook epc, motormanagement lampje en toerenbegrenser branden.
    Bij mij was het gelukkig de sensor.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Zie foto eerste post, gebroken spanners/verstellers.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    Hutchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    De 'trillende' auto vanmorgen teruggebracht, ik ga er niet meer mee rijden. Onze garage zat het ook niet lekker. Heb hen gezegd dat het op zijn zachtst gezegd 'vreemd' is, dat zij een auto terugkregen (van die andere garage) die, naar alle waarschijnlijkheid, niet goed is afgesteld: vrijdagmiddag, snel afmaken en dan.... weekend?? Ze gaan volgende week in overleg met hen. Hopelijk valt het mee en dan bedoel ik dat er geen nieuwe ketting in moet. Dank voor de reacties en zal jullie op de hoogte houden. Fijn weekend.

  8. Ad
  9. #8
    raymondw1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Succes ! Ben benieuwd

  10. #9
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Mijn B8 had ook een gare spanner, toen spanner, geleiders, kettingen etc laten vervangen bij de dealer, was €1765 kwijt.
    Zou goedkoper kunnen maar heb het bij de dealer laten doen omdat ik toen 6 maanden garantie kreeg op de werkzaamheden.
    Bij de goedkopere garages kreeg ik geen garantie.
    Er komt wel meer bij kijken, bijv motorolie moet ook verwisseld worden.
    Auto klonk als een diesel, een hoorde een raar getik. Dat klonk idd ook als een trekker.
    Ik kreeg een foutmelding en tijdens het starten startte mn auto niet gelijk duurde 1/2 sec, toen wist ik al slappe ketting.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 26-04-21 om 08:55.

  11. #10
    Hutchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Mijn B8 had ook een gare spanner, toen spanner, geleiders, kettingen etc laten vervangen bij de dealer, was €1765 kwijt.
    Das niet duur. Bij mij werden de kosten tussen de €3000 en de €3500 geschat. Maar dan wel DE ketting. Het hele blok moet er dan uit. Uurtje factuurtje......

  12. #11
    Hutchy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Het probleem is opgelost. Er waren 4 nieuwe verstellers(spanners) ingekomen, waarvan later bleek dat er één defect was. Ze hebben er tijdelijk weer een oude in gedaan (die ik nog bewaard had). De auto loopt weer als een zonnetje. Er is weer een andere/nieuwe besteld en die komt er binnenkort weer in. Met de ketting bleek (nog) niets aan de hand..... pfffff, gelukkig!

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.123
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.2: schudden - foutcode - ketting

    Super man! Best afgelopen! Die andere garage zou ik maar even skippen de volgende keer, zo weg sturen is niet fris.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •