Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

  1. #1

    Standaard 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Goededag beste leden van Audiforum,

    Ik heb gisteren helaas een probleem gekregen met mijn audi a4 B8 1.8 tfsi 08-2008. Kilometerstand is 194xxx.

    Motorcode: CDHB

    De cilinder 3 wilt niet werken, ik heb de bobine, bougies vervangen net een maand terug heeft de auto grotebeurt gehad.

    Anwb heeft gezegd dat cilinder 3 geen compressie heeft.

    Is er iemand hier met dezelfde probleem en natuurlijk de oplossing daarvoor? Dan hoor ik het van harte. Of kent iemand die deze op een goedkope manier kunt fixen?

    Allerlaatste optie zal waarschijnlijk een compete 1.8 tfsi motor met 160pk. Is toevallig iemand op de forum die deze heeft? Het gaat om de code CDHB.


    Omgeving Zuid-Holland.

    Mvg
    Laatst gewijzigd door Serkiej; 25-04-21 om 06:58.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.648
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Als de ANWB diagnose correct is, zal er geen goedkope oplossing zijn vrees ik. Hebben zij daadwerkelijk de compressie opgemeten?
    Dan is er mechanische schade aan ofwel de cilinderkop (klep stuk, normaliter met volgschade aan kop en zuiger), ofwel een beschadigde zuiger en cilinder.
    Een andere motor is dan wel de meest voor de hand liggende oplossing, kijk op onderdelenlijn.nl, er staan er heel wat, waaronder ook 2x een CDHB.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 25-04-21 om 09:55.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Als de ANWB diagnose correct is, zal er geen goedkope oplossing zijn vrees ik. Hebben zij daadwerkelijk de compressie opgemeten?
    Dan is er mechanische schade aan ofwel de cilinderkop (klep stuk, normaliter met volgschade aan kop en zuiger), ofwel een beschadigde zuiger en cilinder.
    Een andere motor is dan wel de meest voor de hand liggende oplossing, kijk op onderdelenlijn.nl, er staan er heel wat, waaronder ook 2x een CDHB.
    Anwb heeft wel opgemeten en bij 3 cilinders waren die op 9 en de andere helemaal niets.

    Andere motor komt nog duurder uit omdat ze al gauw beginnen vanaf 2000 euro nog 1000 montage oeii.. Mijn voorkeur gaat toch naar de revisie,. Maar dat zit ik met de vraag of het daarna wel weer goed is en niet dat het na 1 jaar weer zelfde probleem geeft.

    Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.648
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Om de kosten van een eventuele reparatie te kunnen bepalen zal er eerst nader onderzoek moeten plaatsvinden. Met een lektest (met perslucht in het bougiegat) kun je horen of het probleem in de cilinderkop zit of in het blok. Maar vervolgens moet toch de kop eraf, om de precieze schade aan kop en blok (en vergeet evt. volgschade aan de turbo niet!) vast te kunnen stellen. Als er helemaal geen compressie is in nr 3 is het wel een ernstig probleem en de vraag of de motor nog wel economisch rendabel te repareren is. Maar dan weet je in elk geval wel waar je aan toe bent, en kun je besluiten wat te doen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Om de kosten van een eventuele reparatie te kunnen bepalen zal er eerst nader onderzoek moeten plaatsvinden. Met een lektest (met perslucht in het bougiegat) kun je horen of het probleem in de cilinderkop zit of in het blok. Maar vervolgens moet toch de kop eraf, om de precieze schade aan kop en blok (en vergeet evt. volgschade aan de turbo niet!) vast te kunnen stellen. Als er helemaal geen compressie is in nr 3 is het wel een ernstig probleem en de vraag of de motor nog wel economisch rendabel te repareren is. Maar dan weet je in elk geval wel waar je aan toe bent, en kun je besluiten wat te doen.
    Ja, wat de anwb heeft verteld dat er helemaal geen compressie is in de cilinder 3. Ik rij eerste keer in een audi na jaren heb ik in bmw gereden en nooit maar nooit problemen gehad. Maar dit is toch heel raar, je koopt een bekende merk en dan dit?

    Maar je moet wel geluk hebben blijkbaar.

    Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Helemaal niets van compressie is wel een byzondere, eerst goed diagnose stellen, heeft de anwb nog in de cilinder gekeken met een camera? Ging de auto op transport of rijd je er nog mee op 3 cil?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Helemaal niets van compressie is wel een byzondere, eerst goed diagnose stellen, heeft de anwb nog in de cilinder gekeken met een camera? Ging de auto op transport of rijd je er nog mee op 3 cil?
    Nee hij heeft niet gekeken met de camera, maar met zo een bobine achtige iets. En ging op transport, natuurlijk ga ik zo niet mee rijden. Ik hoop dat het nog te repareren is.
    Laatst gewijzigd door Serkiej; 25-04-21 om 14:13.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serkiej Bekijk Berichten
    Nee hij heeft niet gekeken met de camera, maar met zo een bobine achtige iets. En ging op transport, natuurlijk ga ik zo niet mee rijden. Ik hoop dat het nog te repareren is

    Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
    Daarom eerst goede diagnose, belangrijkste wat er is, meten is weten, gokken is dokken zeggen wij altijd!
    Teveel dingen wat het kan zijn, klep krom of gebroken, gat in de zuiger of zuigerveren kapot, drijfstang gebroken, koppakking er uit enz enz.
    Niet zonder olie gezeten? Geen mechanische geluiden?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Daarom eerst goede diagnose, belangrijkste wat er is, meten is weten, gokken is dokken zeggen wij altijd!
    Teveel dingen wat het kan zijn, klep krom of gebroken, gat in de zuiger of zuigerveren kapot, drijfstang gebroken, koppakking er uit enz enz.
    Niet zonder olie gezeten? Geen mechanische geluiden?
    Nee ik heb altijd olie bijgehouden en maand terug olieververst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serkiej Bekijk Berichten
    Nee ik heb altijd olie bijgehouden en maand terug olieververst.
    En geen mechanische geluiden. Helemaal niets. In een keer trilte de auto op de snelweg en metewn aan de kant gezet. Voor de rest ree de auto als een zonnetje.
    Laatst gewijzigd door tom; 25-04-21 om 16:09.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serkiej Bekijk Berichten
    Nee ik heb altijd olie bijgehouden en maand terug olieververst.
    Een maand kan lang zijn met een 1.8 of 2.0, ligt er aan wat je rijd, maar ik bedoelde of er NU nog voldoende in zat.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Een maand kan lang zijn met een 1.8 of 2.0, ligt er aan wat je rijd, maar ik bedoelde of er NU nog voldoende in zat.
    Nou zat tot 80 procent toen 3 dagen teruf keek en ik rij heel weinig pljs minus 400 km per maand

  13. #12
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Weet je 100% zeker dat het geen bougie of bobine is?
    Heb je getest met een andere bougie/bobine?

  14. #13

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    Weet je 100% zeker dat het geen bougie of bobine is?
    Heb je getest met een andere bougie/bobine?
    Ja dan wel de oude bobine en bougie die nog werkte toen uit kwam.

  15. #14

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Ze hebben de cilinder opgemeten en toch bleek dat er geen compressie is in cilinder 3. Ze gaan ergens volgende week even beginnen met cilinderkop eraf halen en daarna kijken wat het probleem is.

    Ze vermoeden dat de zuigerveer kapot is dus, ik hou jullie op de hoogte.

    Als iemand adviezen heeft, dan hoor ik het

    Mvg
    Laatst gewijzigd door Serkiej; 26-04-21 om 20:53.

  16. #15

    Standaard Re: 1.8 TFSI, geen compressie cilinder 3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serkiej Bekijk Berichten
    Ze hebben de cilinder opgemeten en toch bleek dat er geen compressie is in cilinder 3. Ze gaan ergens volgende week even beginnen met cilinderkop eraf halen en daarna kijken wat het probleem is.

    Ze vermoeden dat de zuigerveer kapot is dus, ik hou jullie op de hoogte.

    Als iemand adviezen heeft, dan hoor ik het

    Mvg
    Ik kom hier op terug, de oplossing was dat de kleppen kapot waren en hierdoor moest en revisie komen op de kleppen, maar voor de zekerheid heb ik ool meteen de zuigerveren laten vervangen voor de olieverbruik.

    Zoverre hoop ik dat de oplossing ook hulpzaam is voor de andere.

    Mvg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •