Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Goedenavond,

    Ik ben Ray en een "bijna" trotse eigenaar van een Audi S4 B8.
    Dit is mijn 2e audi tot nu toe en begint met een domper.
    Eerste was een audi 1000 ja, 3 nullen van 1963, hier heb ik 28jaar met plezier in gereden . Was altijd mijn 2e auto auto geweest tot voor vorig jaar. Hier heb ik afscheid van moeten nemen wegens verhuizing en ruimtegebrek.

    En nu tjah, een gok genomen met nieuw tech voor mijn begrippen en ja hoor problemen hebben mij verwelkomt.

    Net een maand geleden gekocht letterlijk maximaal 10x gestart en hoorde kettinggeratel met koude start van nog geen seconde. Vervolgens een opbouwende tik vanuit de ketting totdat de ketting weer zichzelf aanspant. Nadat de auto warm is is de geratel en getik volledig weg.
    Nu is het zo dat ik de motor eruit heb moeten halen niet echt bepaald een leuke klus. Krap om overal bij te komen. Was lastig voor me " mijn bouwjaar van 1953 zal er ongetwijfeld wel wat mee te maken hebben.

    Nu is het zo dat ik volledig de kettingen wil vervangen dus alle 4 met alle geleiders en spanners. Weet iemand een onderdelenboer welke zo een set in zijn volledigheid kan regelen. Overal waar ik gebeld en gevraagd heb zijn het losse setten dus linkercyl bank rechtercyl bank en is het nog niet compleet. Ik mis nog geleiders etc. ( niet besteld uiteindelijk)
    Daarbij heb ik nog een vraag en dat is moeten de nokkenassenverstellers ook vervangen worden?. Of hoe controleer ik zoiets?. Speciaal gereedschap voor het blokeren heb ik liggen overigens.

    Ps. Mij zoon heeft deze account voor mij aangemaakt, dankzij hem weet ik nu zo een gemeenschap te vinden. Ik zal vooral wat te zeggen hebben bij de klassiekers. Heb een oldtimer garage gehad en enkel oude beestjes gerepareerd.

  2. #2

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Welkom! Welk jaar en welke kilometerstand is de S4?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    De audi is van 2010 en 184.000km gelopen.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Ja dan kan het, maar voor een ratel bij de start had ik niet gelijk het blok er uit getrokken, inlaat manifold bij de v8 klappert ook soms wat op de ketting lijkt. Maar goed, je hebt hem al op de bank dus dan maar doen, meest aangeboden is febi bilstein maar dat laat de laatste jaren wat steken vallen in kwaliteit, iets anders is er haast niet behalve origineel, je kan daar eens kijken om wat geleiders en ketting bij elkaar te zoeken en waar je kwa prijs op uit komt.
    Verstellers zijn vaak duur, reken op een 750,- per set Minimaal.

    Hier heb je wat complete setjes, de bovenste 3 met name.

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...e%3ABY_VEHICLE
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Ik heb ook een 3.0 tfsi uit 2010 en net geen 150k gelopen. Mijne ratelt af en toe bij een koude start. Soms staat de auto een week stil en ratelt helemaal niet andere keer na een dag een ratel soms klinkt het of die na het ergste geluid toch een beetje blijft klapperen en als ik dan de motor uit en aan zet is die weer helemaal stil.

    Zeker voor het onzekere mijne gaat over 2 weken naar de garage voor een volledige Ketting revisie met gemodificeerde onderdelen. Daarbij gelijk een apk, versnellingsbak verversen en nieuwe filter(tiptronic) ook word gelijk de waterpomp na gekeken en de vervuiling van de inlaat. Er komen ook gelijk nieuwe bougies in.

    Ik zou wel willen dat ik het zelf kon maar helaas is dat niet aan mij uitbesteed.

    Succes er mee en hou ons op de hoogte. Zou wel willen weten of er net zoals u meer dingen nodig zouden zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Bedankt rol-co de eerste is inderdaad kompleet.
    Ik heb inmiddels de banken en de beplating los. Voor de zekerheid de carter losgehaald en ja hoor. Geleider deeltjes zitten in de carter. Niet veel maar goed. De deeltjes waar deze vanaf zijn gekomen is ook zichtbaar. Heb een foto van genomen.
    Kan ik zo een versteller controleren d.m.v. blok vaste te zetten nokken etc en voelen op speling?.
    IMG-20210510-WA0011.jpg

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goodybag Bekijk Berichten
    Bedankt rol-co de eerste is inderdaad kompleet.
    Ik heb inmiddels de banken en de beplating los. Voor de zekerheid de carter losgehaald en ja hoor. Geleider deeltjes zitten in de carter. Niet veel maar goed. De deeltjes waar deze vanaf zijn gekomen is ook zichtbaar. Heb een foto van genomen.
    Kan ik zo een versteller controleren d.m.v. blok vaste te zetten nokken etc en voelen op speling?.
    IMG-20210510-WA0011.jpg
    Eigenlijk is de laatste compleet met de nokkenasverstellers. Ik weet niet of die nokkenasverstellers het zelfde werken maar anders kan je ze controleren door uit elkaar te halen, hier zie je hoe bij een 4,2 liter s4 zoals ik heb omdat ik alvast aan het oriënteren ben hier op.

    https://youtu.be/z3EagRJN8sc

    edit: eerste inderdaad.
    en nog een stukje tekening met onderdeel nummers. Als je een prijs wilt weten mail de nummers naar deonderdelendienst@maasautogroep.nl en je krijgt de prijzen terug. Werkt goed!

    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/109-109030/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Bij de 3.0tfsi zijn de bovenste spanners meestal de boosdoener voor de korte ratel bij de start. Voor de distributie van deze auto zou ik wel origineel spul gebruiken. Evt nog een offerte opvragen in Duitsland, bijv. https://shop.ahw-shop.de, scheelt vaak nog wat €€. In de bijlage de nieuwe nummers, je ziet dat sommigen iets afwijken van bovenstaande 7zap.com link.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 10-05-21 om 23:55.

  10. #9
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Ik had ook een gare spanner, bij de dealer Kettingrevisie laten doen. Was €1765 kwijt, bij andere garages zou ik minder kwijt zijn maar die gaven geen garantie. Dealer gaf 6 maanden garantie. Bij Autodoc kan je hele sets van verschillende merken krijgen. Heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik toen niet wist welke merk ik moest kiezen.
    Denk erom dat het en hele klus is om alles te vervangen dus geleiders, spanner, kettingen, pakkingen etc plus olie moet je ook verversen.
    Mijn auto klonk toen als een diesel of tractor. Na de revisie geen last meer van dat getik.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 11-05-21 om 01:19.

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Bij de 3.0tfsi zijn de bovenste spanners meestal de boosdoener voor de korte ratel bij de start. Voor de distributie van deze auto zou ik wel origineel spul gebruiken. Evt nog een offerte opvragen in Duitsland, bijv. https://shop.ahw-shop.de, scheelt vaak nog wat €€. In de bijlage de nieuwe nummers, je ziet dat sommigen iets afwijken van bovenstaande 7zap.com link.
    Als je geen nokkenasverstellers nodig hebt kan het wel bij de dealer, zeker als je wat korting hebt of via ahw-shop. Als de verstellers uitgeslagen zijn wordt het iets anders.

    Iwis set zou ik ook nog wel doen, beter dan febi maar ook bijna net zo duur als de dealer via ahw misschien, dat zal ts even moeten uitzoeken.

    @Jay47
    Dan hebben ze alleen de bovenste kettingen en spanners gedaan, ts heeft zijn blok er al uit dus begrijpelijk dat hij alles gaat doen, dat red je niet voor 1700,-
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Goedemiddag,

    Inmiddels ben ik wederom buiten de lijntjes aan het kleuren.
    Koppakkingen + kop bouten ook gelijk meegepakt.
    Complete motorpakkingset gemonteerd en de inlaat met walnoot granulaat gestraald, om de inlaatklep zat zeker 1cm dik carbon.
    Er is inmiddels ook supercharger olie van Eaton besteld, nu ik toch bezig ben......

    De kettingset is wel compleet gemonteerd met alle rekbouten.

    Nu twijfel ik of de pcv klep zou moeten vervangen. Is dit een fragiel onderdeel op een S4?. Of is er een aftermarket set ( om deze af te doppen en om te buigen naar enkel een catch can.) ik heb deze tot dusver niet kunnen vinden op het net.

    Inmiddels ommenabij 1300,- Euro verder.

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    1300,- slechts voor distributie set en koppen set met bouten? Lijkt me cheap. Inlaten stralen ze bij de rs4 gewoon op de auto, alleen inlaatspruitstuk er af.

    pcv altijd origineel kopen mocht je dat gaan doen, de imi zijn soms binnen een half jaar weer kapot.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    06E103547AC voor de pcv.. Zijn in de loop der tijd ook wel wat vernieuwingen van geweest, als ik het mij goed herinner moet je eigenlijk een ECU-update uitvoeren als je naar die laatste pcv gaat bij de 3.0tfsi. Zijn mensen hier op het forum die dat voor je kunnen doen, en anders de dealer, mocht je zelf de spullen ervoor niet hebben. Daarnaast zou je nog even naar waterpomp/thermostaat gedeelte kunnen kijken, is van plastic doorontwikkeld naar aluminium. En kijk gelijk even of je flexibele delen van de uitlaat nog goed zijn. En gelijk een nieuwe superchargerpulley om voor stage 2 tuning te gaan
    Laatst gewijzigd door Nenna; 23-05-21 om 18:12.

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    06E103547AC voor de pcv.. Zijn in de loop der tijd ook wel wat vernieuwingen van geweest, als ik het mij goed herinner moet je eigenlijk een ECU-update uitvoeren als je naar die laatste pcv gaat bij de 3.0tfsi. Zijn mensen hier op het forum die dat voor je kunnen doen, en anders de dealer, mocht je zelf de spullen ervoor niet hebben. Daarnaast zou je nog even naar waterpomp/thermostaat gedeelte kunnen kijken, is van plastic doorontwikkeld naar aluminium. En kijk gelijk even of je flexibele delen van de uitlaat nog goed zijn. En gelijk een nieuwe superchargerpulley om voor stage 2 tuning te gaan
    Hahaha, anders nog iets? Wil de kleine nog een stukje worst?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Hahaha, anders nog iets? Wil de kleine nog een stukje worst?
    Allemaal dingen waar TS nu makkelijk bij kan...

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Allemaal dingen waar TS nu makkelijk bij kan...
    Dat snap ik, maar vond de opsomming wel grappig.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Sorry dat ik even je topic kaap maar ik wil ook mijn pcv gaan vervangen. Mijn motor is een ccwa 3.0tdi uit 2011. Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik mijn pcv vervang in de zin van versie updates van de pcv en ecu updates?

    *oeps typfoutje....*
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 03-06-21 om 08:29.

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Pcv
    Pvc haal je bij de loodgieter
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Nou in princiepe alles wat met het motorblok te maken heeft inmiddels schoongemaakt nieuwe pakkingen etc. PCV klep de geupdate versie origineel besteld gemonteerd. Iemand anders heeft ingeleerd of zo iets, zag dat hij vcds had als zijnde programma. Nu eindelijk gereden en raad eens! Versnellingsbak storing sprint erin... ben een beetje t vertrouwen aan het kwijtraken, na het uitlezen gaf deze P179E rijstandsensor versnellingsbak aan. Reed nog wel met de storing totdat de auto goed warm werd. Geen vermogen meer, geen versnellingherkenning meer en erger nog hij start niet meer. Toen de auto koud was startte deze weer, geen op e/o aanmerkingrn aan het blok alleen zodra ik deze in D zet loopt deze te hokken en stoten en wel alle kanten uit. ANWB gebeld en terug laten vervoeren naar huis. Nu kijk ik naar de bak en de bak kijkt naar mij ). Verder gebeurd er niets. Weet iemand hier iets meer vanaf of waar het aan zou kunnen liggen. Lees meerdere dingen hierover, ene zegt mechatronic en andere roept rijstandsensor zelf. Weet even niet waar te beginnen en hoe achter te komen of uit te sluiten. Wellicht is het beide.
    Laatst gewijzigd door Goodybag; 13-06-21 om 23:18.

  21. #20
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kettingrevisie S4 3.0 TFSI

    Ai dat is wel kl*te om het even zacht uit te drukken. Ik ben vorig jaar ook druk geweest met mijn s-tronic. Ik had niet de problemen die jij hebt maar uiteindelijk heb ik de mechatronic eruit gehaald en er een kabel reparatie/upgrade kit ingezet samen met nog een aantal elektronische kleppen. Ik weet even niet meer of het de bewuste sensor is waar jij het over hebt maar als het is welke ik denk dat het is en deze is stuk dan moet de hele bak uit elkaar. https://www.youtube.com/watch?v=N_UcNe2mDRM
    Sorry voor het slechte nieuws maar dan zou ik gelijk de bak reviseren. Wat er vaak wordt vergeten is de bak om de 60k een olie beurt te geven. Echt essentieel!

    Wat ik zou doen is goed op internet gaan zoeken en met namen op op de buitenlandse sites omtrent dit onderwerp. Het zou kunnen zijn dat je met een reparatie set geholpen bent. Kosten van deze zijn 650 euro. daar komt nog olie bij van ca 100 euro uit mijn hoofd. Dat is dan een gok en als het niet werkt kost het je de olie en moet de boel weer uit elkaar. Wellicht vind je het de moeite waard om te proberen maar dat moet je zelf inschatten. Even hardop denkend moet de bak in elk geval uit elkaar uit elkaar er zit een storing in die je niet gaat kunnen oplossen van buiten, wat je zou kunnen doen is kijken en meten of de bekabeling op de mechatronic er nog goed uit ziet en of de weerstanden hiervan nog de juiste zijn. is dit niet het geval zou je de reparatie kit kunnen proberen.
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 14-06-21 om 09:11.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •