Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Ik heb een Audi A4 uit 2015 met een MMI 3G Low/Basic zonder AMI maar met AUX.
    Nu ben ik op zoek naar een aftermarket oplossing om Apple Carplay (liefst via Bluetooth) in te bouwen.

    Wie kan mij linken naar een oplossing die volstaat?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Beste allemaal. Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Gezocht binnen het forum, maar zeer lastig een antwoord te vinden.
    Alvast bedankt voor een reactie.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Ik volg hier ook om te weten te komen wat de meest recente oplossingen zijn voor een A4 b8 met Basic MMI3. Heb alles op het forum doorgelezen, maar de meeste posts over dit topic zijn niet recent

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    1: https://www.android-car-dvd.de/colle...ar-view-camera

    Heb deze op mijn MMI 3G+ model, maar zou ook werken met MMI 3G Basic. Uit eigen ervaring doet deze het super - goed geluid, bellen werkt prima, Android Auto werkt zonder problemen (Pixel 4a 5G). Dit is het hele generieke doosje dat bijna iedereen levert - waar je geen touch hebt en alles met de knoppen bedient. Werkt, ik mis touch wel een beetje. Als je toch touch wil zijn er (wat, niet veel) oplossingen:

    2: https://unique-ad.co.uk/product/audi-a4-carplay-box/

    Alternatief met touch screen, al zegt iemand op Tweakers dat geluid tegenvalt. Doosje lijkt mij generiek genoeg dus misschien is het gewoon een EQ ding van het doosje. Hier gebruik je nog het originele scherm maar leg je er (zelf) een touch-laagje bovenop.

    3: https://nl.aliexpress.com/item/40009...d=8xAkFeNWKNbp

    Of als je iets wil dat het scherm ook vervangt, kunnen die AliExpress-kitjes werken. Ervaringsvideos op YouTube zien er positief uit.

    Eigenlijk is alles wel okay - wel moet je opletten bij bestellen - als ze naar je firmware-versie vragen om een goede versie te sturen zit het goed, zo niet heb je risico dat ze een niet-compatibele versie kunnen sturen.


  6. #6
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    @ikt
    Zijn dit geen kopieën van RSNAV?
    Laatst gewijzigd door Jay47; 28-03-23 om 16:28.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    @ikt
    Zijn dit geen kopieën van RSNAV?
    Verrek, ze verkopen het nog gewoon. Ik dacht dat RSNav ze niet meer leverde of maakte...

    Nee, ik zou gewoon voor de RSNav gaan i.p.v. de Andream dan.

  8. Ad
  9. #8
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Ik heb vandaag de Viseoo Tune2Air WMA3000A binnengekregen. Dat is een Bluetooth AMI interface, maar deze heeft nog steeds dezelfde problemen als de oude Tune2Air die ik 10 jaar kocht voor mijn Audi A4 (2011, B&O met AMI). De problemen zijn:
    1. Geluid wordt regelmatig kort onderbroken als de iPhone ook gekoppeld is met de carkit van de auto. Zet je de Bluetooth van de A4 uit, dan is het over, maar werkt je carkit natuurlijk ook niet meer.
    2. Werkt eigenlijk alleen goed met Apple Music. Ondanks dat je Spotify actief hebt toont het de playlists van Apple Music en druk op je mediatoets, dan schakelt de telefoon meteen naar Apple Music.
    3. Best wel een prijzig apparaat voor 150 euro met een vrij beperkte functionaliteit.

    De kwaliteit van het geluid is prima, maar ik ga het toch retour sturen. Daarom interesse voor een Carplay oplossing. Helaas bestaat de oude RSNAV oplossing niet meer die het bestaande scherm gebruikt (althans ik kan het nergens meer vinden), maar zijn er vooral veel namaak units. Ik had graag het oude RSNAV systeem gebruikt, omdat de installatie erg eenvoudig lijkt (video).

    RSNAV - Android System (8.9", 10.25", 12.3")
    Ik heb wat onderzoek gedaan en alhoewel RSNAV wel de meest degelijke oplossing lijkt vind ik het wat minder prettig om het scherm te moeten vervangen. De 8.9" uitvoering is nog verzonken in het dashboard (net als het origineel), maar het lijkt wel alsof je een deel van de trim moet vervangen:


    De grotere versies passen niet, dus die liggen als het ware op het oude scherm:


    Dit doet flink afbreuk aan de originaliteit van de wagen, want als ik het zie wordt het scherm als het waar over het originele scherm geplaatst. Ik geloof direct dat het qua bediening beter zal zijn, maar ik vind een origineel uiterlijk eigenlijk te belangrijk. Ook vraag ik mij af of de bestaande MMI nog helemaal gebruikt kan worden (ik verwacht het wel). Installatie is denk ik ook wel een klusje.

    Als je de camera's erbij wil (wel een leuke feature), dan is de installatie best wel een behoorlijk werk. Maar wat ik een groter probleem vind is dat je bestaande stekkers gaat uitbreiden met extra bedrading dat niet volgens schema is. Hoe cool ook, daar ga ik niet aan beginnen.

    RSNAV - Standalone system (10.25")
    In plaats van Android, draait deze een custom Linux distro die redelijk afgeschermd is. Resolutie ligt lager, analoge audio en lagere resolutie voor de (optionele) achteruitrijcamera. De prijs is echter ook een heel stuk lager, maar dit scherm wordt ook altijd bovenop het oude scherm geplaatst en doet dus ook afbreuk aan de originaliteit.


    Andream - Wireless CarPlay MMI (link)
    Dit lijkt een imitatie te zijn van het oude RSNAV systeem dat het oude scherm gebruikt. Omdat je aan de buitenkant geen verschil ziet geeft dit de hele OEM look, maar daardoor heb je ook geen touch-screen. Ik heb niet genoeg ervaring met Carplay om te weten of je touch controls gaat missen. Ik kan me voorstellen dat enkel de MMI 3G (low) draaiknop en wat media back/forward knoppen wat beperkt kan zijn (alhoewel @mharmsen in deze post aangeeft dat het redelijk werkt). Als je toch nog regelmatig teruggrijpt naar je telefoon om snel wat te doen, dan schiet het een beetje zijn doel voorbij.

    Daarbij is Andream volgens mij ook gewoon een Chinese club en het zou me niet verbazen dat het slecht gesteld is met service, garantie en updates. Ik lees bij de reviews dat er geen instructie wordt meegeleverd en dat is natuurlijk niet een goed begin. Ik ben wel benieuwd of er mensen op het forum zijn met ervaringen. De prijs is relatief laag, dus wat dat betreft wel een aardige optie om eens te proberen. Een slecht werkende AMI Bluetooth dongle kost al 150 euro, dus dan betaal ik liever iets meer voor iets wat ook werkt.

    Ik twijfel dus eigenlijk tussen de 8.9" RSNAV versie en de Andream. Touch-screen lijkt me wel handiger, maar zo ver weg is de bediening wellicht toch al vrij onhandig. Daarbij zou ik de RSNAV ook niet zelf installeren en zal ik op zoek moeten naar een club die een product van een ander wil installeren. Graag hoor ik dan ook ervaringen met de RSNAV en Andream.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  10. #9

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Inmiddels heb ik de Andream module al een aantal jaren naar volledige tevredenheid ingebouwd zitten. Enige kanttekening is dat ik uiteindelijk een 3G high heb overgenomen van een forumlid vanwege de schermgrootte, resolutie en de 'joystick' in het midden van de draaiknop.

    En over de service ben ik ook goed te spreken. Heb Andream ooit via facebook messenger benaderd met de vraag om een update omdat Android Auto regelmatig crashte. Kreeg de vraag terug om even het versienummer wat er nu op stond op te zoeken en door te geven en daarna direct de update ontvangen. Dit ook al een aantal keer gedaan om een beetje up to date te blijven, en elke keer netjes geholpen.

    Heb de module inmiddels ook al bij andere mensen ingebouwd en ook die zijn zeer tevreden. Zeker omdat de orignaliteit behouden blijft, en mocht je hem er toch tussenuit willen de bekabeling intakt blijft.

    Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen laat maar weten

    Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 31-10-23 om 22:52.

  11. #10
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Die joystick vind ik voor de normale MMI eigenlijk niet zo'n meerwaarde hebben, maar ik kan me voorstellen dat het voor Carplay wel een flinke meerwaarde is. Was het met de normale MMI ook prettig werken? Is het inbouwen nog een beetje te doen? Ik heb een aantal video's bekeken en het lijkt nog wel mee te vallen. Volgens mij is het netjes wegwerken van kabels en de module nog het meeste werk. Is de geluidskwaliteit ook vergelijkbaar met het normale MMI?
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  12. #11

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Die joystick vind ik voor de normale MMI eigenlijk niet zo'n meerwaarde hebben, maar ik kan me voorstellen dat het voor Carplay wel een flinke meerwaarde is. Was het met de normale MMI ook prettig werken? Is het inbouwen nog een beetje te doen? Ik heb een aantal video's bekeken en het lijkt nog wel mee te vallen. Volgens mij is het netjes wegwerken van kabels en de module nog het meeste werk. Is de geluidskwaliteit ook vergelijkbaar met het normale MMI?
    Was met de Basic MMI ook prima te doen. Enige wat soms lastig was aan android auto is dat als je onderin het scherm zat op de snelkoppelingsbalk met de selectie daarna niet meer bovenin kon komen. Was makkelijk op te lossen door iets aan te drukken en dan zat je weer bovenin als je snapt wat ik bedoel.

    Qua geluidskwaliteit is het perfect, geen verschil waar te nemen. Ben zelf geluidstechnicus dus weet op zich wel hoe het moet klinken. Ik kan in ieder geval geen verschil horen tussen de module of MMI qua geluidskwaliteit.

    Qua inbouwen is het best simpel. De kabels die er bij zitten spreken voor zich waar ze in moeten. Je moet alleen een beetje opletten hoe je de kabels wegwerkt inderdaad, want het wordt vrij vol daar achter. Opzich moet het wel binnen 1,5 - 2 uur te doen zijn.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

  13. #12
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mharmsen Bekijk Berichten
    Qua geluidskwaliteit is het perfect, geen verschil waar te nemen. Ben zelf geluidstechnicus dus weet op zich wel hoe het moet klinken. Ik kan in ieder geval geen verschil horen tussen de module of MMI qua geluidskwaliteit.
    Ik had Andream ook een mail gestuurd i.v.m. de kortingscode en ook gevraagd of het compatible is met B&O en AMI. Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
    You need to connect the ami to aux cable, the sound quality is still a little different compared to the original car.
    Dat er subtiele verschillen zitten in D/A converters is mij bekend, maar gezien jouw opmerking denk ik niet dat dit echt hoorbaar zal zijn. Op de vraag of ik nog wel het B&O systeem kan gebruiken voor instellingen zoals balance, fader, bass, treble en de B&O DSP settings kreeg ik het volgende antwoord:
    Cannot use B&O, you can only use aux to get the sound in the carplay interface.
    Dat maakt de verwarring enkel groter.

    Werken bij jou de treble, bass, fader en balance knoppen van het originele MMI nog gewoon en hebben die effect als je geluid afspeelt van de Andream? Of heeft de Andream volledig zijn eigen settings en stuurt die rechtstreeks de versterker aan met een analoog signaal?

    Ik ben ook niet echt bekend hoe het B&O systeem nu daadwerkelijk functioneert. Volgens mij is de MMI module voor de gewone audio en de B&O exact gelijk, dus ik verwacht dat de MMI enkel wat software heeft om de DSP van de B&O versterker in te kunnen stellen. Ik lees her en der over een optisch MOST25 signaal dat er naar de versterker gaat, maar als ik deze post lees is dat eigenlijk altijd zo in de B8 met MMI 2G/3G. In dat geval zou ik verwachten dat de Andream gewoon een stereo signaal richting de MMI stuurt en dat het van daar naar de versterker gaat.

    Als de functionaliteit van B&O wegvalt, dan heb ik er niet zo'n trek in. Heb juist lang gezocht naar een uitvoering met B&O en die ga ik dan niet meteen weer buitenspel zetten. Dan denk ik dat ik maar gewoon een houder monteer op het dashboard en de telefoon bedraad aansluit op de AMI.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  14. #13

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Ik had Andream ook een mail gestuurd i.v.m. de kortingscode en ook gevraagd of het compatible is met B&O en AMI. Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

    Dat er subtiele verschillen zitten in D/A converters is mij bekend, maar gezien jouw opmerking denk ik niet dat dit echt hoorbaar zal zijn. Op de vraag of ik nog wel het B&O systeem kan gebruiken voor instellingen zoals balance, fader, bass, treble en de B&O DSP settings kreeg ik het volgende antwoord:

    Dat maakt de verwarring enkel groter.

    Werken bij jou de treble, bass, fader en balance knoppen van het originele MMI nog gewoon en hebben die effect als je geluid afspeelt van de Andream? Of heeft de Andream volledig zijn eigen settings en stuurt die rechtstreeks de versterker aan met een analoog signaal?

    Ik ben ook niet echt bekend hoe het B&O systeem nu daadwerkelijk functioneert. Volgens mij is de MMI module voor de gewone audio en de B&O exact gelijk, dus ik verwacht dat de MMI enkel wat software heeft om de DSP van de B&O versterker in te kunnen stellen. Ik lees her en der over een optisch MOST25 signaal dat er naar de versterker gaat, maar als ik deze post lees is dat eigenlijk altijd zo in de B8 met MMI 2G/3G. In dat geval zou ik verwachten dat de Andream gewoon een stereo signaal richting de MMI stuurt en dat het van daar naar de versterker gaat.

    Als de functionaliteit van B&O wegvalt, dan heb ik er niet zo'n trek in. Heb juist lang gezocht naar een uitvoering met B&O en die ga ik dan niet meteen weer buitenspel zetten. Dan denk ik dat ik maar gewoon een houder monteer op het dashboard en de telefoon bedraad aansluit op de AMI.
    Snap heel goed dat dit de verwarring groter maakt, maar deze verwarring is nergens voor nodig. Het werkt precies zoals je verwachting is. Een kameraad van mij heeft ook een B8 met B&O en daar werkt het zonder problemen, ook zonder extra kabel. Dit was wel iets meer instel werk maar daar kan ik je eventueel wel bij helpen. Heb het ook bij hem ingebouwd. Heb je op dit moment een Aux ingang als je in het 'Media' menu zit? Zoja dan is het plug and play, anders moet er eerst via een menu de aux ingang vrijgeschakeld worden. Maar dat is nog geen 10 minuten werk.

    Alle functionaliteit die in de MMI zit blijft behouden, dus alle instellingen blijven bereikbaar en hebben nog gewoon invloed op het geluid. Het Andream systeem heeft zelf ook Eq settings etc, alleen hier zou ik niet te veel gebruik van maken. Dat is ook helemaal niet nodig, want die instellingen zitten gewoon nog in de MMI.

  15. #14
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Super, dan bestel ik gewoon de Andream. Inbouwen lijkt me niet zo'n probleem. Ik neem aan dat ik de AUX kan vrijschakelen in het "verborgen" menu? Die heb ik reeds vrijgeschakeld, maar als het anders via VCDS moet dan kan ik dat ook zo doen. Collega van mij heeft VCDS. Bedankt voor je reactie.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  16. #15

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
    Super, dan bestel ik gewoon de Andream. Inbouwen lijkt me niet zo'n probleem. Ik neem aan dat ik de AUX kan vrijschakelen in het "verborgen" menu? Die heb ik reeds vrijgeschakeld, maar als het anders via VCDS moet dan kan ik dat ook zo doen. Collega van mij heeft VCDS. Bedankt voor je reactie.
    Klopt, ergens in het verborgen menu moet dat gebeuren. Succes, als je nog vragen of hulp nodig hebt laat maar weten!

    Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mharmsen Bekijk Berichten
    En over de service ben ik ook goed te spreken. Heb Andream ooit via facebook messenger benaderd met de vraag om een update omdat Android Auto regelmatig crashte. Kreeg de vraag terug om even het versienummer wat er nu op stond op te zoeken en door te geven en daarna direct de update ontvangen. Dit ook al een aantal keer gedaan om een beetje up to date te blijven, en elke keer netjes geholpen.
    Inmiddels heb ik ook het Andream kitje een jaar in de auto, kun je aangeven wat de updates voor jou zijn geweest?

    Aan de ene kant heb ik niet echt een reden om te updaten, maar als er functioneel verbeteringen in zitten zou ik die wel graag willen hebben :P

  18. #17
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mharmsen Bekijk Berichten
    Klopt, ergens in het verborgen menu moet dat gebeuren. Succes, als je nog vragen of hulp nodig hebt laat maar weten!
    Gisteren setje ontvangen. Wel brak dat er geen documentatie bij zit. De connectoren aansluiten zal wel lukken. Ik zie ook allerlei losse draden met labels. Moet je die ook aansluiten en is daar ergens documentatie van te vinden?
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  19. #18
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Er wordt geen handleiding bijgeleverd, maar op verzoek werd mij een PDF toegestuurd met redelijk wat informatie over de installatie voor de verschillende modellen. Ik heb deze even bijgevoegd zodat iemand anders er ook wat aan heeft. Vandaag alles ingebouwd en het is allemaal redelijk goed te doen. Je moet vooral even alles netjes bedekken met doeken en zorgen dat je de MMI even helemaal los haalt. Dan kan je veel netter werken en de kabels netjes wegwerken. Ik heb voor de zekerheid de accupool losgehaald, maar ik weet niet of dat nodig is.

    Na het aankoppelen van de accu duurde het wel even voordat de navigatie satellieten vond en de tijd weer goed had staan. Was even bang dat er iets niet goed zat, maar na een half uur werkte alles weer zoals voorheen.

    Er zit nog wel wat configuratie aan als je het eenmaal werkend hebt. Het scherm was teveel naar boven, waardoor de bovenkant deels niet zichtbaar was en aan de onderkant klopte er ook niet veel van. Ik heb de volgende settings gebruikt (kan je instellen in de CarPlay optie van het Andream setup menu):

    • Top scrap: 10
    • Bottom scrap: 1

    Verder kan je de instellingen voor het geluid aanpassen. Dat is wel nodig ook, want standaard staat de muziek erg zacht en de Google Maps stem erg hard.

    Andream - Audi carplay user manual.pdf
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  20. #19

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Mooi dat het gelukt is. Alles wat je aangeeft klinkt wel herkenbaar, dus dit zal zo zijn bij alle modules. Het is voor mij alweer even geleden dat ik er een heb ingebouwd, maar binnenkort waarschijnlijk weer voor een kennis, dus de pdf komt goed uit
    Ik heb een iets andere instelling qua beeld maar dat zal wel aan de 3G high liggen.

    De minpool had niet gehoeven, heb ik ook nooit gedaan en is altijd goed gegaan.
    Veel plezier ervan!




    Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

  21. #20
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: CarPlay inbouwen op MMI 3G basic zonder AMI

    Ik heb nu een dagje gereden met die box en overwegend positief. Enige dat ik onhandig vind is dat hij de instellingen niet lijkt te onthouden. Als ik opnieuw een verbinding opzet, dan lijkt die de instellingen voor het beeld en geluid te vergeten. Scherm staat dus vaak verkeerd en geluid is te zacht. Instellen is 30s werk, maar niet iets dat je elke keer wilt gaan doen. Onthoud hij bij jou wel de instellingen? Heb ook de indruk dat ik de wireless CarPlay verbinding soms opnieuw tot stand moet brengen. Moet er nog wat meer mee rijden, maar helemaal vlekkeloos is het nog niet.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •