Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Hallo Allemaal,

    Ik zit momenteel in Frankrijk en heb vandaag helaas een storing gekregen in mijn A4 2.0 TFSI b8 benzine van 2008 automaat. Ineens ging er een piep af en kwam de melding dat er een storing in de ESP zat en dat de bandendruksensoren nu ook niet meer werkten. Iets later ging ook het lampje EPC branden.
    Ik heb de auto stil gezet en even uit gezet. Iets later weer aangezet maar helaas bleven de lampjes branden. Ik moest toch wat en ben toen voorzichtig naar de camping gereden (15 km) en heb niets vernomen aan de auto.

    Na iets meer dan een uur op de camping te hebben gestaan heb ik de auto nog eens gestart en ineens zijn alle meldingen verdwenen.

    Ok na een stukje rijden geen enkele melding meer en ook geen gevoel van motorverlies of iets. Nu houd ik het zeker in de gaten maar ik ben hier nog 2 week en moet ook nog met caravan terug naar huis (1350 km) en wil niets verergeren. Tevens is de dichtstbijzijnde audi dealer (want kennelijk hebben alle "gewone garages" geen apparatuur om mijn audi uit te kunnen lezen) zn 100 km verderop door de bergen.

    Nu las ik al op het forum dat dit natuurlijk allerlij oorzaken kan hebben maar las veel over een schakelaartje op het koppelings en rempedaal. Nu heb ik geen koppelingspedaal natuurlijk en weet niet of dit dan nog steeds zo geldt alleen dan met 1 schakelaar?

    Wat is jullie advies? Ik heb hier dus eigenlijk niets om handen om dingen te testen...

    Wat ik er nog bij moet vermelden is dat het begon dat de cc op een gegeven moment niet meer werkte en daarna (na ong 30km) de melding pas kwam. Cc doet het nu nog steeds niet maar de meldingen zijn vooralsnog nu weg..

    Hopelijk hebben jullie tips/tricks en anders zit er niets anders op om toch 100 km te rijden naar een audi dealer en te hopen dat ze de auto willen uitlezen..

    Alvast dank voor jullie moeite.

    Groet ESvd

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Miss de LMM ? (luchtmassameter) maar kom je niet eerder achter dan met uitlezen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Hoi Johnny.boy,

    Dank voor je zeer snelle reactie. Tot op heden (en dat klop ik nu maar heel snel af) heb ik geen storing meer gehad en rijd de auto goed. Ik hoop dus voor nu dat de stoeing niet meer komt en laat hem dan in Nederland uitlezen..

  4. #4
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Balen man, beste wat je kunt doen is uitlezen idd dan weet je meer. Zelf zou ik waarschijnlijk kijken of ik een obdeleven module zou kunnen bestellen online op de locatie waar je bent. Dan kun je in elk geval kijken wat de storingen zijn en wellicht een inschatting maken hoe erg of juist niet het is. Anders wachten en gewoon naar huis rijden en maar afwachten of het goed gaat.

    Zelf heb ik die obdeleven dongle altijd in de auto liggen. Kun je gewoon op je smartphone aansluiten via bt en hoef je niet een hele laptop mee te slepen om vcds te kunnen draaien.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door RappeFiets; 01-08-21 om 09:28.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Hoi RappeFiets,
    Dank voor het meedenken maar kan hem helaas niet op tijd voor vertrek hier laten bezorgen.. nu ik al een aantal honderd km heb gereden zonder storing of probleem maar gewoon proberen naar huis te rijden..
    Ik vind het wel een heel handig idee om z'n dongle bij me te hebben en ga er dan ook direct 1 bestellen sigaar ik bij thuiskomst hem in het weekend alsnog kan uitlezen voor ik weer aan het werk moet .
    Dank voor het meedenken zover en ik laat weten als ik meer weet.
    Gr ESvd


  6. #6
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESvd Bekijk Berichten
    Hoi RappeFiets,
    Dank voor het meedenken maar kan hem helaas niet op tijd voor vertrek hier laten bezorgen.. nu ik al een aantal honderd km heb gereden zonder storing of probleem maar gewoon proberen naar huis te rijden..
    Ik vind het wel een heel handig idee om z'n dongle bij me te hebben en ga er dan ook direct 1 bestellen sigaar ik bij thuiskomst hem in het weekend alsnog kan uitlezen voor ik weer aan het werk moet .
    Dank voor het meedenken zover en ik laat weten als ik meer weet.
    Gr ESvd
    Dan zou ik het er idd ook gewoon op gokken.

    Ik kan het je idd erg aanraden. Wij zijn gisteren vertrokken richting Oostenrijk en kwamen helaas in de file te staan :’-( snelweg compleet afgesloten. Gevolg motor heeft bijna 3 uur stationair gelopen en steeds hele kleine beetjes kunnen rijden. Toen kwam er een melding op het display…. Nee he….. ook dit nog dacht ik dus gelijk uitlezen, dongle erin en verbinden met mijn iphone. Geen storingen ?! Op zich goed maar wat is het dan… bleek de egr regeneratie te zijn die niet kon plaats vinden door het file rijden. Gelukkig niks aan de hand. Inmiddels is de melding weg na een heel stuk goed door blazen op de a7 richting ulm. Maar de moraal van het verhaal zo een ding is echt onwijs handig en neemt bijna niks aan ruimte in. Goede reis terug en hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en zonder meldingen!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Dank je wel en jullie een goede vakantie en reis naar Oostenrijk. Zit er nog echt verschil tussen de nextgen en de eerste versie of verder niets behalve dat de eerste alleen met Android werkt?

  8. Ad
  9. #8
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Durf ik je niet te zeggen eigenlijk, ik ben voor de next gen gegaan ivm dat ik een iphone heb.

  10. #9
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESvd Bekijk Berichten
    Dank je wel en jullie een goede vakantie en reis naar Oostenrijk. Zit er nog echt verschil tussen de nextgen en de eerste versie of verder niets behalve dat de eerste alleen met Android werkt?
    Ik heb ze beide gehad, ik heb geen verschil gemerkt. (De oude is stuk gegaan, mijn fout, daarom de NextGen gekocht).
    De App is dezelfde, de mogelijkheden daarmee ook.

    Er werd gezegd dat de NextGen sneller zou zijn, ook dat kan ik niet bevestigen.
    Laatst gewijzigd door yzy; 08-08-21 om 08:14.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik heb ze beide gehad, ik heb geen verschil gemerkt. (De oude is stuk gegaan, mijn fout, daarom de NextGen gekocht).
    De App is dezelfde, de mogelijkheden daarmee ook.

    Er werd gezegd dat de NextGen sneller zou zijn, ook dat kan ik niet bevestigen.
    Ik ben nu geluukig veilig thuis gekomen en geen storing in de auto gehad. Thuisgekomen was mijn OBDeleven aangekomen en direct geprobeerd. Helaas krijg ik hem met geen mogelijkheid aan mijn app gekoppeld en kan ik dus nog steeds de auto niet uitlezen. Iemand nog tips? Lampje van device brand gewoon rood maar komt niet in mijnijst te staan bij Bluetooth apparaten en ook niet als ik het zonder pairing doe rechtstreeks in de app

  12. #11
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESvd Bekijk Berichten
    Ik ben nu geluukig veilig thuis gekomen en geen storing in de auto gehad. Thuisgekomen was mijn OBDeleven aangekomen en direct geprobeerd. Helaas krijg ik hem met geen mogelijkheid aan mijn app gekoppeld en kan ik dus nog steeds de auto niet uitlezen. Iemand nog tips? Lampje van device brand gewoon rood maar komt niet in mijnijst te staan bij Bluetooth apparaten en ook niet als ik het zonder pairing doe rechtstreeks in de app
    Fijn dat je zonder storingen bent thuis gekomen. Volgens mij heb je dan alles geprobeerd. Ik maak vanuit de app verbinding en dan werkt alles prima. Ik zou ff contact opnemen met obdeleven.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    19
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Ook ik heb op weg met S4 avant B8 naar vakantiebestemming EPC waarschuwing gekregen.Gevolg lambdasonde en katalysator linkerbank(cilinders 1 3 en5) stuk.Gaat me circa €2250,00 kosten.
    Weet iemand waar ik een tweedehandse katalysator voor een redelijke prijs kan kopen?Lambda sonde heb ik al.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Hallo allemaal,
    even ene update vanaf mijn kant. ik heb de auto bij de garage gehad en die heeft het uitgelezen. bleek dat zowel de parkeersensor regelunit als ook die van de aanhanger/trekhaak kapot waren. door die laatste regelunit heeft de auto waarschijnlijk op het moment van kortsluiting in de unit (zat namelijk aanslag in van water wat vermoedelijk uit mijn afvoer van pano dak komt) een storing heeft veroorzaakt..
    verder kon hij niets terugvinden van een storing in de EPC of andere storingen en hij vermoed dat dit te maken heeft gehad met de regelunit die kapot is gegaan.
    beide units zijn vervangen en doen het nu weer als een zonnetje. ook nog steeds geen enkele storing weer gehad.

    de OBD eleven die ik had ontvangen bleek kapot te zijn en na een nieuwe gekregen te hebben doet hij het wel en kan ik zelf in het vervolg mijn auto ook gewoon gaan uitlezen. (ligt standaard in de auto , thx voor die tip!)

    Groet ESvd

  15. #14
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, storing EPC en ESP

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESvd Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,
    even ene update vanaf mijn kant. ik heb de auto bij de garage gehad en die heeft het uitgelezen. bleek dat zowel de parkeersensor regelunit als ook die van de aanhanger/trekhaak kapot waren. door die laatste regelunit heeft de auto waarschijnlijk op het moment van kortsluiting in de unit (zat namelijk aanslag in van water wat vermoedelijk uit mijn afvoer van pano dak komt) een storing heeft veroorzaakt..
    verder kon hij niets terugvinden van een storing in de EPC of andere storingen en hij vermoed dat dit te maken heeft gehad met de regelunit die kapot is gegaan.
    beide units zijn vervangen en doen het nu weer als een zonnetje. ook nog steeds geen enkele storing weer gehad.

    de OBD eleven die ik had ontvangen bleek kapot te zijn en na een nieuwe gekregen te hebben doet hij het wel en kan ik zelf in het vervolg mijn auto ook gewoon gaan uitlezen. (ligt standaard in de auto , thx voor die tip!)

    Groet ESvd
    Goed om te horen! Fijn dat alles weer werkt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •