Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

  1. #1

    Standaard P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

    Goedemorgen.
    Ik heb de storing rail druk te laag P0087
    Uiteraard kan dit een hoop zijn, maar ben vooral benieuwd of er meerdere zijn die deze storing hebben gehad.
    Fout deed zich voor na het rijden. Bak in D wachtende voor het verkeerslicht. Baf motor uit en door S&S direct weer aan. Auto gaf knipperend gloei lampje. Volgende licht weer uit en ditmaal niet aan door S&S, motor gestart en gloeilampje weer uit.
    Heb vcds aan auto gehangen en kwam hier bij erachter dat mijn rail druk zo'n 130 bar te laag was (118 ipv 250) stationair.
    Heb bij meetwaarden gekeken en af en toe zie ik de druk dippen naar een 140 bar stationair. Bij gasgeven houd de rail wel een constante druk.
    Hebben jullie dit ook eens gehad ? Zo ja wat was het?
    Heb nog niks vervangen tot zover.
    Vrijdag a.s komen er iig nwe brandplaatjes en oringen bij de verstuivers daar ik lees dat dit vreemd genoeg het probleem zou kunnen zijn en het brandstof filter.
    Opvoer pomp kan ik eigenlijk wel uitsluiten daar deze alleen werkt bij starten of vollast.

    Bedankt alvast

  2. #2
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

    Heb dit gehad toen ik mijn auto net had. Na echter een flinke rit naar Oostenrijk en weer terug en bij thuis komst injectoren reiniger aan de brandstof te hebben toegevoegd nooit meer problemen gehad. Bij mij was het dus waarschijnlijk wat vervuiling. Hoop dat je het snel gevonden hebt en opgelost.

  3. #3

    Standaard Re: P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

    Ja heb al reiniging erin gegooit. Doe ik bij elke beurt. Tank ook altijd"premium". Brandplaatjes zijn vervangen en ook dit mocht niks baten. Wat me wel is opgevallen dat als de motor koud is de druk goed blijft en bij warme motor de druk af en toe dipt naar 140 bar ipv 250. Ga nog de druk regelklep uitwisselen en dat zien wat hij dan doet

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.366
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

    Brandplaatjes hebben niets te maken met de druk in de rail.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Standaard Re: P0087 storing 3.0 TDI CLAB 2013

    Ja klopt fons. Maar apart genoeg heb ik nadat ik vrijdag de brandplaatjes en oringen vervangen heb het probleem niet meer, ook is met de vagcom niet meer te zien dat de druk wegvalt. Dus hoe?, ik heb geen idee want die brandplaatjes staan los van de rail druk. In iedergeval is het probleem nu weg. Heb het direct na het vervangen 1 x gehad, maar toen is wel het systeem los geweest en was de storing op vollast en niet stationair.
    Laatst gewijzigd door AudiA4B7V6; 22-08-21 om 11:52.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •