Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

  1. #1
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Hoi allen,

    Wanneer ik de rolhoes in mijn avant sluit en in de vergrendeling haak (de laadruimte is dan afgeschermd), dan hangt hij links en rechts in een soort uitsparing.
    De rechter uitsparing is bij mijn avant ingescheurd waardoor hij telkens eruit klapt.
    Inmiddels heb ik voor de 3e keer dat scheurtje met secondelijm gelijmd en is daardoor nog functioneel.

    Elke keer wanneer ik over een drempel rij drukt het gewicht van de beweegbare flap het ding naar beneden en wrikt hij in die uitsparing.
    Hierdoor komen er steeds weer krachten op te staan.
    Eerst dacht ik het glijgedeelte te vervangen voor een nieuwe, maar heb gezien dat ik dan het hele paneel moet vervangen.

    Nou ben ik best creatief en de beste oplossing lijkt mij het hele paneel los te nemen en van binnenuit te versterken.
    Mijn vraag is of al die moeite lonend is en of jullie toevallig een andere oplossing weten.
    Bestaat er al een modificatie voor (zoals destijds die kleine 'oortjes' in de B7) ?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Houdini; 07-11-21 om 11:13.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Bij de b6 en 7 kwam het doordat de flap gaat " hangen" en daardoor komt ie er uit, daar was een reparatie set voor.
    Misschien ook voor de b8.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Bij de b6 en 7 kwam het doordat de flap gaat " hangen" en daardoor komt ie er uit, daar was een reparatie set voor.
    Misschien ook voor de b8.
    Ja precies! Ik had hiervoor de B7 en daar heb ik toen kleine oortjes/lipjes voor gekocht.
    In dit geval 'hangt' de flap ook.
    Enige wat ik bedenken kan is een soort uitstekend nokje aanbrengen op de achterklep waar hij dan op leunt.
    Het ontwerp is gewoon ongelukkig, temeer in de geleider van het paneel geen metalen ondersteuning aanwezig is.

    Maar er zijn vast nog andere creatievelingen onder ons die iets hebben bedacht....?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Houdini; 09-11-21 om 08:40.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  4. #4
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Hoi,
    Ik zou haast beginnen te denken dat ik als enige tot nu toe met dit probleem kamp.
    Bijna 200x bekeken en geen reacties.
    Mochten er nu wél forumleden zijn met een dergelijk probleem, weet dan dat ik nu een modificatie heb bedacht die werkt.

    Om te voorkomen dat de flap van de rolhoes omlaag wil bewegen bij het nemen van een drempel, heb ik iets bedacht dat hem omhoog houdt.
    Het gaat om twee minieme plastic beugeltjes aan de binnenkant van de achterdeur, in de hoeken onder de ruit.
    Deze maken contact met de ronde hoek van de flap.
    Aan de onderzijde van de flap zit een klein rond neodinium magneetje.
    Ook op de bovenkant van het beugeltje zit eenzelfde magneetje.
    Wanneer de deur dicht is, maken beide beugeltjes çontact met de flap.
    Hierdoor trekken beide magneetjes elkaar aan.
    Zodra de deur geopend wordt, zie je dat beide beugeltjes de flap ~1 cm omhoog trekken voordat ze hem loslaten.
    Als ik van binnenuit de flap met de hand omlaag wil trekken, voel ik enige weerstand.
    De beugeltjes zijn vrij klein en van zwart plastic, als materiaal heb ik het deksel van een zwart kabelgootje van 2 cm breed gebruikt.
    Na de precieze positie met plakband te hebbe bepaald, heb ik de beugeltjes met 2mm doorgeboord in het kunstof deurpaneel en met zwarte bolkopjes vastgeschroefd.
    De beugeltjes vallen haast niet op en je eraan stoten is onmogelijk.
    In totaal 4 magneetjes, alles bij elkaar voor ca € 15,= klaar.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Houdini; 10-11-21 om 14:49.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Audiforum heeft veel kopers en maar een paar sleutelaars

    En veel op fb
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Goed gedaan! Mooie en simpele oplossing. Al zou ik zelf niet zomaar in het plastic gaan boren hahah.

    Zelf ook dit probleem. Plastic scheurt gewoon, terwijl het zelfs dubbel gelaagd is. Doe je niks aan helaas. Lijmen met dubbele component epoxy is een optie.

  7. #7
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Vergrendeling rolhoes Avant kapot

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BodhiM Bekijk Berichten
    Goed gedaan! Mooie en simpele oplossing. Al zou ik zelf niet zomaar in het plastic gaan boren hahah.

    Zelf ook dit probleem. Plastic scheurt gewoon, terwijl het zelfs dubbel gelaagd is. Doe je niks aan helaas. Lijmen met dubbele component epoxy is een optie.
    Dank je BodhiM, eerst wilde ik het zelfklevend aanbengen, maar die kon de krachten niet aan. Dan maar twee piepkleine gaatjes van 2 mm boren. Er zat niets achter en mocht ik hem ooit verkopen, dan schroef ik het los en duw het gaatje dicht. Niemand die het ziet.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •