Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Olie/brandlucht 1.8 TFSI

  1. #1

    Standaard Olie/brandlucht 1.8 TFSI

    Hallo allemaal, sinds vandaag rook ik in eens een olie brandachtige lucht in de auto, bij thuis komst meteen even gekeken. Probleem was duidelijk te zien kleppendeksel pakking, nu wou ik graag weten is dit zelf te doen? kleppendeksel eraf halen schoonmaken en nieuwe pakking materiaal aanbrengen. Of zie ik misschien wat over het hoofd ( worden de nokkenassen en ketting op zijn plaats gehouden door het deksel waardoor timing straks niet meer klopt)

    Met vriendelijke groet Anné
    annemelissant17@gmail.com

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Olie/brandlucht 1.8 TFSI

    Hey Anne,

    Even beetje gezocht voor je. Dit kun je zelf doen maar is niet heel erg simpel. Zie hier een video die erg goed uitlicht hoe je dit doet:https://www.youtube.com/watch?v=Rx7J07PrluM

    Zo ver ik heb gelezen is het ook raadzaam de bouten te vervangen. Deze hebben rubberen ringen om olie buiten te houden. Je moet ze op 10nm aandraaien. Beste is even het Audi Werkplaats handboek erbij te pakken. Maar de video laat al erg veel zien.

    Een ketting en kleppendeksel wordt normaal gesproken niet vast gehouden door een kleppendeksel. In sommige motoren wel (bijv suzuki DR 650). Bij deze Audi in de video is dat in ieder geval NIET het geval en kun je de deksel zo verwijderen (zie video).

    Pakkingmateriaal aan de zijkant aanbrengen heeft geen enkele zin.

    Succes!
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 11-11-21 om 17:17.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •