Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Trilling opkomen nieuwe koppeling

  1. #1
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Trilling opkomen nieuwe koppeling

    Beste medeforummers,

    Afgelopen week heb ik een versterkte koppeling set incl. vliegwiel van Sachs laten plaatsen (+ nieuwe bediencilinder op de bak i.v.m. onzekerheid defect vorige koppeling en pedaalproblemen in het verleden).

    3 zaken vallen hierin behoorlijk op:
    1. Het nieuwe koppelingspedaal gaat enorm zwaar.
    2. De hele auto schud en trilt bij het op laten komen van de koppeling op het moment dat deze aangrijpt. Bij achteruit rijden is dit het sterkst merkbaar.
    3. De koppeling stinkt daarna ook.

    De vorige koppeling is na 20kkm vervangen omdat deze direct na plaatsing iets doorslipte (meerdere keren contact over gehad en voor terug geweest.. Het bedrijf laat ik even in het midden maar is een bekende in de wereld.). Dit is met de tijd erger geworden totdat hier niet meer normaal mee te rijden was. Hier is (door mijn huidige garage) tot op heden geen oorzaak voor gevonden en wordt op het vermogen afgeschoven (2.0TFSI, 300Pk 430nm). Wat opvalt is de de vorige koppeling met de kleine teen te bedienen was en deze je volle gewicht nodig heeft.

    Kan er met de plaatsing van de nieuwe koppeling iets fout zijn gegaan?
    Moet een koppeling inslijten of zich zetten?
    Wordt de weerstand van het pedaal over de tijd minder?
    Klopt het dat de standaard koppeling zo licht gaat? De 1.8TFSi van een bekende van mij bediend een stuk zwaarder.

    Ik hoop dat er iemand is welke hier wat zinnigs over kan zeggen. De auto gaat binnenkort terug naar de garage en zou graag om deze reden wat meer info willen.

    Groet Jeroen
    Laatst gewijzigd door raze88; 06-12-21 om 08:02.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •