Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay47 Bekijk Berichten
    @Rol-Co
    Klopt niet wat je zegt, OBDeleven kost alleen punten als je One Click apps gebruikt. Long Coding kost niks.
    Plus als je de Ultimate versie hebt is het puntenloos.
    Ok duidelijk, met vcds ben ik met 5 tientjes klaar en kan altijd alles. Vind dat toch wel een voordeel.
    maar dank voor de info.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 10-04-22 om 22:25.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ok duidelijk, met vcds ben ik met 5 tientjes klaar en kan altijd alles. Vind dat toch wel een voordeel.
    maar dank voor de info.
    Voor OBDeleven moet je nu jaarlijks abbo betalen, wat eigenlijk kut is. Hebben ze vorig jaar ingevoerd. Gelukkig heb ik een lifetime account, jaren geleden gekocht
    VCDS is sowieso uitgebreider.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 10-04-22 om 22:46.

  3. #23
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Thumbs up Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Vandaag uitslag over de storing over de verstel units,

    Allereerst een nieuwe multimeter gekocht bij de action, cat 1 wil prima voor de auto dus.

    De verdachte actuators door gemeten volgens :
    (Bij mij gaven ze netjes 8 ohm)

    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/25709/

    Alles door gemeten netjes 14,5 V behalve 1 stekker cyl 3 B kant.... teminste wat ik dacht de B kant was het blijkt de A kant te zijn...... Oeps.

    Bij nader onderzoek zaten de vergulde hulsjes in de stekker helemaal naar boven gedrukt.

    Noujah nieuwe stekker besteld uitgewisseld en storing weg!

    Voor de rest nog wat kleine werkzaamheden uitgevoerd voor deze KM stand.

    - Controleren van de nokvolger hoge druk brandstof pomp, deze ziet er nog goed uit en heb het goede model erin zitten, de revisie nokvolger die je krijgt van de audi boer is echt crap. heb die van mij ook weer terug gezet. brandstof pomp zover je kan zien ziet de plunjer er goed uit. O -ringetje voor afdichting voor de zekerheid vervangen.

    Bovenstaand volgens volende link:
    https://www.youtube.com/watch?v=-JvQvC1QAH8

    - N80 tank ontluchting klep vervangen (canister) deze tikkerde als een malle stationair en begon me te irriteren, nu mooi stil .

    Wel weer een paar euro lichter voor orginele onderdelen:P


    Nog paar kleine plannen met de auto in verband met het duwen en trekken rijdens cruisen op de snelweg:

    - Rookgas test op inlaat traject.

    - Fuel trust sensor uitwisselen.

    Mocht dit positief utislag geven, wil ik hem opnieuw stage 1 laten tunen
    Laatst gewijzigd door bjB7; 21-04-22 om 15:25.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Nou! Chappeau! Storing opgelost, goed man! 👍
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen (afspraak maken Hartog)

    Beste forum leden,

    nog niet alle problemen opgelost zijn opgelost met onze audi, heb er gewoon weg ook de ruimte tijd en zin niet meer voor vandaar de keuze gemaakt om een afspraak bij hartog te maken voor diagnose, hopelijk kunnen zij spijkers met koppen slaan.

    Zie onderstaand restant aan problemen;

    #1 Het schommelen (duwen/trekken) van de auto bij constante snelheid, voornamelijk bij cruise bij het opklimmen van viaducten etc. (dit is gelukkig tot een minimaal verminderd zoals terug te lezen, irriteert nog steed)

    #2 bij constante stand van gaspedaal onder in het toeren gebied, is het toerental niet constant stabiel en fluctueert het lijkt wel als die op dat moment geen stabiele turbo druk krijgt aangeboden zo wel met warme als koude motor. Dit vooral bij lage snelheden (0-50kmh) en lage versnellingen.

    #3 Auto lijkt vermogen te missen en fluit/sist ook lichtelijk met het aanpakken van de turbo. Tevens komt de turbo erg traag in en mis het directe vrijkomen van vermogen.

    #4 Wel bekende olie verbruik begint weer toe te nemen nu op dit moment zo rond de ¾ tot 1L op 2500KM heb hier ook een historie van opgebouwd sinds we de auto in bezit hebben. (hiervoor ga ik vragen of ze in eerste instantie een compressie en endoscopie willen doen)

    Ik houdt jullie op de hoogte.

    Groetjes vanaf de Noordzee

    P.S hoe verander ik de hoofd topic titel van dit bericht?
    Laatst gewijzigd door bjB7; 25-09-22 om 00:19.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen (afspraak maken Den Hartog)

    Het topic blijkt over hetzelfde gaan, dus de topictitel hoeft niet veranderd te worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen (afspraak maken Den Hartog)

    Den hartog?
    Bedoel je daar hartog tuning mee?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen (afspraak maken Den Hartog)

    Die JA, scherp... aangepast.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  10. #29
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen (afspraak maken Hartog)

    Vandaag antwoord gehad voor het maken van een afspraak.

    Helaas kan Hartog (Pedro) mij niet bedienen, iets met capiciteit probleem kort weg gewoon te druk.. helaas.

    Word vervolgd.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  11. #30
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen Update 19-3-2023

    Update 19-3-2023

    Zie onderstaand restant aan problemen;

    #1 Het schommelen (duwen/trekken) van de auto bij constante snelheid, voornamelijk bij cruise bij het opklimmen van viaducten etc. (dit is gelukkig tot een minimaal verminderd zoals terug te lezen, irriteert nog steeds)

    *** nog niet opgelost, met Live data OBD eleven in de weer geweest:
    Fuel trims allebeide netjes tussen de -10% en 10%.
    Fuel rail pressure stationair tussen 3800kPa & 4030 kPa Belast tussen 4030kPa & 15200 kPa.


    Moet de fuel rail pressure stationair stabiel blijven?

    Mijn vermoeden dat het of met een vervuilde luchtklep maar zeker in ieder geval iets in het inlaat traject wie kan dit bevestigen?

    #2 bij constante stand van gaspedaal onder in het toeren gebied, is het toerental niet constant stabiel en fluctueert het lijkt wel als die op dat moment geen stabiele turbo druk krijgt aangeboden zo wel met warme als koude motor. Dit vooral bij lage snelheden (0-50kmh) en lage versnellingen.

    *** niet helemaal de juiste beschrijving in detail van storing hierbij nogmaals:

    tijdens het optrekken bij lage snelheden (0-50kmh) bij een constante stand van gaspedaal onder in het toeren gebied tussen de 2000-2800 toeren fluctueert het toerental en wordt het vermogen niet stabiel aangeboden. Vooral merkbaar in versnelling 1,2 en 3.

    Tevens lijken probleem/storing 1&2 bij elkaar te horen omdat het zich in het zelfde toeren gebied voor doet.

    Zit zelf ook nog te denken aan een vervuilde boost druk sensor (038 906 051 E Sensor, boost pressure)


    #3 Auto lijkt vermogen te missen en fluit/sist ook lichtelijk met het aanpakken van de turbo. Tevens komt de turbo erg traag in en mis het directe vrijkomen van vermogen.

    *** fluiten is nog steeds aanwezig en heb al een donkerbruin vermoeden waar het weg komt, met betrekking tot het traag vrijkomen van vermogen (en af en toe zelfs niet) heb ik de boosdoener gevonden namelijk 06F906283F ‘’Boost Pressure Control Valve’’ deze vervangen en turbo heeft een beter vermogens afgifte maar nog niet erg direct in vergelijking met mijn B7 ook 2.0 tfsi.


    #4 Wel bekende olie verbruik begint weer toe te nemen nu op dit moment zo rond de ¾ tot 1L op 2500KM heb hier ook een historie van opgebouwd sinds we de auto in bezit hebben. (hiervoor ga ik vragen of ze in eerste instantie een compressie en endoscopie willen doen)

    *** Compressie gemeten cyl 1 t/m 4 allemaal zo rond +/- 10 Bar.

    Weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet en of een revisie nog de moeite waard is met deze km stand vaak komt er dan nog meer naar voren, begin ook koelvloeistof te verliezen lijkt de flens achter op blok maar nog niet 100% uitgesloten.


    #5 Auto begint nu ook nog is over te slaan vooral merkbaar bij stationair draaien, bij een start met een koude motor zorgt de automatische choke voor hogere toeren en was (in eerste instantie) het overslaan niet aanwezig.

    Hierop de auto uitgelezen kwam geen foutmeldingen naar voren, Live data zie je op cyl 1 misfires stuk voor stuk oplopen alle 4 bobines (Bosch) + bougies (NGK plat.) vervangen dit heeft het probleem verergert en nu ook overslaan koude motor met geactiveerde choke en de overslag lijkt ook vaker zwaarder en heviger te (voelen) zijn en tevens ook nu bij het cruisen op snelweg.

    Aantal overslagen per. cyl1: 13264 cyl2: 6878 cyl3: 7231 cyl4: 8409

    Bougies getrokken vlak naar rijden om te kijken of zuiger ook nat was, vreemd genoeg waren cyl 2 & 3 nat. Cyl 1 & 4 kurkdroog.

    Hierna gelijk Compressie gemeten cyl 1 t/m 4 allemaal zo rond +/- 10 Bar.

    In hoeverre kan ik zelf nog uitsluiten dat het niet een defecte injector op cyl 1 is?



    Het hele vreemde van bovenstaand verhaal is dat er geen enkele storing naar voren komt bij het uitlezen!!!

    P.S is een injector zelf goed te vervangen?

    Groetjes vanaf de Noordzee

    @pedro sr. Heb jij mischien wat antwoorden voor mij?

    EDIT:
    voorkant/boven bij nokkenas deksel distrubtie zijde in het gebied van cyl 1 nu ook lichte tikker hoorbaar eigelijk alleen bij stationair, moet nog verder uitsluiten wat dit is maar wou het nog even vermelden hoop niet iets met nokken as of tuimelaars.
    Laatst gewijzigd door bjB7; 19-03-23 om 04:53.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen Update 19-3-2023

    Heb je de slangen en intercooler al bekeken? Geen lekkages? Je zegt geen foutmeldingen maar je hebt in engine toch wel de misfire melding? Onder het rijden zie je ook wel het motorlampje knipperen neem ik aan.

    Kijk in vcds eens naar je cams, zal rond de 090-093 zitten, misfires krijg je ook door een slecht volgende/werkende nokkenasversteller, solenoid regel units die weigeren of vervuilde olie krijgen. Het is iets om even naar te kijken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI CDNB Restant aan problemen Update 19-3-2023

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Heb je de slangen en intercooler al bekeken? Geen lekkages? Je zegt geen foutmeldingen maar je hebt in engine toch wel de misfire melding? Onder het rijden zie je ook wel het motorlampje knipperen neem ik aan.

    Kijk in vcds eens naar je cams, zal rond de 090-093 zitten, misfires krijg je ook door een slecht volgende/werkende nokkenasversteller, solenoid regel units die weigeren of vervuilde olie krijgen. Het is iets om even naar te kijken.
    Met betrekking tot probleem#3 en antwoord op jou vraag ''Heb je de slangen en intercooler al bekeken? Geen lekkages?'' ;

    Tijdens het uitwisellen van de Boost Pressure Control Valve (06F906283F) viel het op dat 2 slangetjes een beetje verstaft waren en de klemringen niet meer veel doen (deze ga ik zowiezo uitwisellen), om dit te testen ga ik binnen kort inlaat traject is onder druk zetten icm met lucht compressortje,reduceer etc. staat een mooie ''how to'' van op het forum. Hierbij kan ik ook uitsluiten of dus intercooler+slangen niet lekken.


    Antwoord op jou vraag ''Je zegt geen foutmeldingen maar je hebt in engine toch wel de misfire melding? Onder het rijden zie je ook wel het motorlampje knipperen neem ik aan.
    '' ;

    Geen enkele misfire melding, en tevens ook geen motorlampje wat gaat knipperen.

    Screenshot_20230130_103001_com.voltasit.obdeleven.jpg

    Antwoord op jou vraag ''Kijk in vcds eens naar je cams, zal rond de 090-093 zitten, misfires krijg je ook door een slecht volgende/werkende nokkenasversteller, solenoid regel units die weigeren of vervuilde olie krijgen. Het is iets om even naar te kijken.'' ;

    Ga ik controleren/monitoren zodra ik weer thuis ben, heb ook nog een nieuwe op de plank liggen!
    @Rol-Co bedankt voor je reactie (daar kunnen we wel weer wat mee )

    Laatst gewijzigd door bjB7; 20-03-23 om 05:05.
    Seat Leon 5F 2.0 TFSI/DQ250 Cupra300

    A4 B7 2.0 TFSI Quatrro (stage1 VAG techiek)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •