Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

  1. #1
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Merk: Audi
    Type: A4 B8 Avant
    Bouw Jaar: 2010
    Motor: 2.0 TFSI (CDNB)
    Transmissie: Handgeschakeld/voorwiel aangedreven
    Km stand: 285000
    Tuning: Stage 1

    Kettingrevisie: JA
    Zuigermod. : JA

    Beste Forumleden, Al enige tijd actief op dit forum en mede hier ook al menig storing en probleem kunnen oplossen. Een ieder alvast bedankt voor het verschaffen van informatie en oplossingen!!!

    In januari 2020 zijn wij eigenaar van bovenstaande Audi deze hebben wij overgenomen van een familie lid die deze nieuw heeft aangeschaft bij de dealer.

    Tijdens het proefritje viel het op dat de auto ietwat schommelde (trekken/duwen) met het oprijden van een heuvel of viaduct met snelheden rond de 100km/h niet heel erg storend maar zeker merkbaar met rijden.

    Kort naar aanschaf van de auto kregen we te maken met een ratelend geluid bij voorkant motorblok wanneer je fluctueerde met het gas pedaal vooral vanuit onderin (stilstaand stationair). Hiervoor naar de Dealer geweest de ketting revisie was reeds uitgevoerd door hun. Monteur constateerde de ratel en zijn ze, gelukkig naar 2 dagen er achter gekomen dat het dus om de bekende “waste gate ratlle” gaat. Dit allemaal kosteloos gedaan (hiervoor wel een aardig woordje moeten spreken). Advies/ oplossing luidt complete turbo wissel a ‘la 2300 EU. Dit was mij net iets gek omdat de turbo opzicht nog goed was, alhoewel de monteur mij wel vertelde dat die ietwat floot met het aanpakken.
    Reden dat complete turbo moeten worden gewisseld is dat deze uit 1 geheel is met spruitstuk en vacuüm pot. Eerst zelf nog wat onderzoek gedaan en er blijkt wel is waar een oplossing te zijn namelijk de “anti ratlle clip” deze besteld en getracht te monteren, met de 2.0tfsi lijn motoren is het onmogelijk om deze te plaatsen zonder ook de complete turbo te demonteren.

    #1 waste gate Rattle
    Begon mij toch redelijk te ergeren aan de ratel, en zon beetje 15 personen verder die mij konden vertellen dat dit de distributie ketting was… NOT!! Hierop besloten om turbo te gaan uitwisellen voor een gereviseerde model en preventief de anti Rattle clip gemonteerd. Ik heb wel het idee dat dit het snel reageren en sluiten van de waste gate wat bemoeilijkt iemand hier een mening over?

    #2 Schommelen van auto met constante snelheid(cruise) bij oprijden van heuvels en viaducten
    Wou de auto toch nagenoeg in perfecte conditie hebben dus in 1e instantie maar een inlaat traject/injector reiniging laten uitvoeren dmv walnoot granulaat en ultrasoon bad. Hierdoor zou het toeren en vermogensloop aanzienlijk stabieler zijn. Dit was ook zeker merkbaar, alleen wat ook merkbaar was dat ik vermogen verlies had in vergelijking met hoe ik hem had afgeleverd en de gas pedaal reactie tov motor traag was. Garage had inderdaad ook een foutmelding geconstateerd namelijk “P11A900-> Nokken verstel servo A Cylinder 3 stroom kring open” dit was ook duidelijk te zien er was namelijk een stekker gebroken. Deze heb ik zelf vervangen maar niet meer in de gelegenheid geweest om weer uit te laten lezen en laten verwateren. Het schommelen van de auto was aanzienlijk minder, maar ook naar mijn idee minder vermogen ook na het uitwisellen van de gebroken stekker. Om dit schomellen en vermogen verlies van de auto proberen compleet op te lossen het volgende nog gedaan; diverter valve vervangen, bougies gewisseld en PCV klep vervangen voor 1 van VAICO (kom ik later nog op terug) tevens gelijk onderhoudt uitgevoerd olie wissel en filter(s) wissel. Had niet het idee dat dit effect had voor het vermogen verlies wat ik ervaarde, maar het schommelen werd wel weer een stukje beter tot bijna niet meer merkbaar in de auto.

    #3 Schokken/bokken/trillen van auto wanneer deze belast word met accelereren etc.
    Na 15000 km kwam de melding in het dashboard voor service, Dus deze uitgevoerd. Olie+filter+luchtfilter gewisseld. En bij de garage waar ik gebruik maak van de brug gevraagd, of ze de service melding even wouden reseten.
    Echter kwam naar het uitlezen weer dezelfde melding naar voren namelijk “P11A900-> Nokken verstel servo A Cylinder 3 stroom kring open”. Naar verder onderzoek blijkt er dus een A&B kant te zijn degene waar de stekker van was gewisseld heeft nooit in storing gestaan. Hierop gelijk actie ondernomen en een niewe “nok verstel servo” besteld en tevens gelijk een OEM PCV erbij besteld. (heb die van mijn audi B7 ook vervangen voor een vaico en niks anders dan problemen gehad tot dat er een OEM opzat). Dit was de volgende middag binnen, onderdelen gemonteerd dus de nok verstel servo en OEM PCV.
    Auto gestart voor een controle motor compartiment en proefrit, het viel gelijk op dat de auto iets wat meer trilde wel minimaal en niet veronrustend, ook lijkt het erop dat motor iets onrustiger stationait draait alhoewel ik dit niet echt kan herleiden van toeren teller en of uitlaat geluid.

    Er werd ondertussen al geroepen dat de kids zo naar bed gingen, maar ik zou nog even mijn proefritje doen “EVEN WACHTEN DUS”.

    Auto ingestapt en toch wel met vrij koude motor aan het belasten en accelereren geweest, in de eerste 3 minuuten van de proefrit was er vrij weinig te merken afgezien van dat ik volledig vermogen terug had en snelle gas response. Draaide de rondweg op via de invoeg strook dus even flink gas vrijwel direct begint de auto hevig te bokken en trillen, eenmaal op de rondweg is erbij contstante snelheid niks merkbaar (100kmh). Zodra het gas pedaal bedient word en er vermogen wordt gevraagd begint deze weer direct hevig te schokken en te trillen laat je het gas los herstelt zich dit.
    Er zijn momenten dat die het minder doet, maar het ligt zeker aan in hoeverre je de auto belast met optrekken

    Ook viel het meteen op tijdens de proefrit dat er een ander motorgeluid in de auto zit als je flink optrekt boven in het toeren gebied hoor je een diepe roffel als of je er een open lucht filter opzet.
    Het lijkt erop dat dit geluid rechtsvoor voordoet ook lijk ik een suisend geluid te constateren (als een minimaal lekke turbo slang) maar is moelijk te zeggen.

    De volgende dag voor mijn werk offshore gegaan dus niet in de gelegenheid om te kijken of nokverstel servo foutmelding verdwenen is, voor thuiskomst gelijk een OBDeleven besteld ook om wat meer zelfbehulpzamer te zijn. Vandaag nog wel even contact gehad met de vrouw wie de B8 berijdt, euvel doet zich nog steeds voor.

    Met betrekking tot het schommelen van de auto met het oprijden van heuvels en viaducten lijkt dit naar bovenstaand tot het minimale te zijn, mijn vermoeden is dat voor dit probleem het laatste zetje het aanpassen van de tuning zal zijn en of minimale lekkage in het inlaat traject dit ga ik nog uitsluiten door middel van druk rooktest over 2 weken en of vacuum lekkage al hoewel je dat bij deze motoren vrij snel merkt.

    Mijn vraag of iemand bovenstaand bekend voorkomt en of een oplossing weer, en dan met name het trillen en het veranderende motor geluid naar vervanging van onderdelen.

    Met mijn eigen expertise voor deze zover reikt, begint de kennis op te raken.
    Maar wellicht iemand hier op het forum die uitkomst biedt zoals vaker gedaan is!!!

    Groetjes,
    Bart

  2. #2
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Is de storing wel gewist/gereset? lees ik niets over in jou verhaal
    Kom ook uit Drenthe kan hem evnt ook uitlezen met vcds

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #3
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Hi Johnny,

    Het klopt dat de storing niet is gewist, heb mij laten vertellen dat de storing op inactief word gezet wanneer deze niet meer voorkomt. En zou de nokas verstel servo's niet meer in veilige stand gaan staan...

    Heb een OBDeleven besteld voor terugkomst thuis, zou kwa foutmeldingen resetten en wissen toch het zelfde kunnen als vcds?

    Het is voor mij wel de eerste keer dat ik hier mee aan de slag ga, Meppel is aardig dicht bij mij in de buurt.. Zou jij denk je nog andere dingen ontdekken met jou vcds? Ik sta op het moment overal open voor..

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjB7 Bekijk Berichten
    Hi Johnny,

    Het klopt dat de storing niet is gewist, heb mij laten vertellen dat de storing op inactief word gezet wanneer deze niet meer voorkomt. En zou de nokas verstel servo's niet meer in veilige stand gaan staan...

    Heb een OBDeleven besteld voor terugkomst thuis, zou kwa foutmeldingen resetten en wissen toch het zelfde kunnen als vcds?

    Het is voor mij wel de eerste keer dat ik hier mee aan de slag ga, Meppel is aardig dicht bij mij in de buurt.. Zou jij denk je nog andere dingen ontdekken met jou vcds? Ik sta op het moment overal open voor..
    Nee niet echt, obd eleven kost je steeds punten en kan niet het zelfde. Maar vcds heb je voor 5 tientjes of minder als je al een laptop hebt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjB7 Bekijk Berichten
    Hi Johnny,

    Het klopt dat de storing niet is gewist, heb mij laten vertellen dat de storing op inactief word gezet wanneer deze niet meer voorkomt. En zou de nokas verstel servo's niet meer in veilige stand gaan staan...

    Heb een OBDeleven besteld voor terugkomst thuis, zou kwa foutmeldingen resetten en wissen toch het zelfde kunnen als vcds?

    Het is voor mij wel de eerste keer dat ik hier mee aan de slag ga, Meppel is aardig dicht bij mij in de buurt.. Zou jij denk je nog andere dingen ontdekken met jou vcds? Ik sta op het moment overal open voor..
    volgens mij kom je dieper in de modules met vcds kan sowieso even kijken en loggen en evt nog wat tweaks instellen
    zeg maar wanneer je tijd hebt om even bij mij te komen doe maar een mail (zie onderschrift)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #6
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Super!!! Klinkt goed.

    Kan alleen in jou onderschrift geen email adres achterhalen.

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjB7 Bekijk Berichten
    Super!!! Klinkt goed.

    Kan alleen in jou onderschrift geen email adres achterhalen.
    staat in het rood ivb spam invoeren als email adres @ .nl

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    en u heeft mail terug

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  10. #9
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    en u heeft mail terug
    En retour!

  11. #10
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjB7 Bekijk Berichten
    En retour!
    Vanmorgen is TS bij mij geweest voor uitlezen en tweaks instellingen (waar hij blij mee is)
    Mooie A4 avant daytona grijs en 2X S-line storingen in de motor gewist maar komen direct weer terug

    2 Faults Found:
    7210 - Cam Adjustment Actuator B; Cylinder 1
    P11A3 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit
    Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 7
    Mileage: 289185 km
    Date: 2022.03.01
    Time: 17:09:23

    Engine RPM: 4843.50 /min
    Normed load value: 99.6 %
    Vehicle speed: 87 km/h
    Coolant temperature: 66 °C
    Intake air temperature: 12 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 14.536 V
    Unlearning counter according OBD: 40

    7219 - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3
    P11A9 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit
    Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 289162 km
    Date: 2022.02.28
    Time: 16:42:06

    Engine RPM: 758.00 /min
    Normed load value: 23.9 %
    Vehicle speed: 0 km/h
    Coolant temperature: 54 °C
    Intake air temperature: 30 °C
    Ambient air pressure: 1020 mbar
    Voltage terminal 30: 11.520 V
    Unlearning counter according OBD: 40

    miss iemand hier bekend mee?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Lijkt er op dat de cam gevraagd en actueel niet volgen, dus of cam adjuster vast of de regelunit er van, vaak zo'n solenoid.
    Gezien de kilometers kan die adjuster kapot zijn, is hij ooit vervangen met de distributie mee?
    Solenoid als hij die heeft kan kapot zijn of vast zitten, bij de s4 tikken ze soms los als je er een paar keer 12v op zet.
    En natuurlijk simpele dingen als een stekker los van die solenoid/regel unit.

    maar het is een prioriteit 2 dus mee te rijden.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 14-03-22 om 20:09.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Vandaag even bij johnnyboy op bezoek geweest,

    Even leuk bijgekletst over de aanwezige audi's !

    Een paar leuke tweaks laten activeren en voor de zekerheid even gelogd!

    Onder andere het efficiency systeem laten uitschakelen en alle storingen laten wissen.

    Erg vreemd en verbazend dat ik nog met een schokkende auto heen reed vooral in het toeren gebied 1800->2200 en het duwen en trekken op viaducten ervaarde plus het roffelende geluid boven in toerengebied. reed ik op de terugweg met een stabiele felle audi a4 2.0tfsi met een normaal motorgeluid.

    kan ik eigelijk niks anders bedenken door het wissen van de storingen (alhoewel ze weerkomen) en het uitschakelen van het fuel effiecency systeem bovenstaand effect heeft gegeven.

    Wel erg erg erg vreemd dat het schokken en bokken niet aanwezig was voor het monteren van de nieuwe nok verstel servo en OEM pcv en voor het uischakelen van bovenstaande effiecency systeem (welke naar mijn idee hier niks mee te maken hadt).

    Bij thuis komst verder aan het "knooin" geweest, eerst mijn nieuwe OBD eleven geinstaleerd, fluitje van een cent.

    Met betrekking tot de storingen:

    7210 - Cam Adjustment Actuator B; Cylinder 1
    P11A3 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit



    *** Dit was een losse stekker die de vorige keer (1-03-22 de avond dat en de dag dat ik service had uitgevoerd) met het controleren niet meer goed is vast gekomen.
    Storing gewist en komt niet meer voor.


    Storing nummer 2:

    7219 - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3
    P11A9 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit

    vandaag servos van kant gewisseld B->A & A-.>B storing blijft op de A kant voorkomen.\
    Harnas los gehaald en gecontroleerd op kabel breuk kan niks ondervinden en de stekker ziet er visueel goed uit, heb de huls nog los gehaald maar niks te ontdekken.
    voor morgen een nieuwe stekker besteld, als dat niet helpt wordt het voltages meten. Hier staat genoeg over op amerikaanse Forums.

    Wat mischien nog een optie is om bombines te wisellen en te kijken of dit het probleem laat verschuifen aangezien alles een soort van staat doorgelust.

    Zal hier blijven en updaten, en andere ingevingen en adviezen zijn welkom!
    Laatst gewijzigd door bjB7; 14-03-22 om 20:28.

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Vandaag stekker uitgewisseld heeft geen effect, de aarde draden lijken uit te komen in een verzamelhuls, nog wat aan het trekken geweest aan de stuurkabel en aarde.

    Storing kwam nu ook voor op de B kant (cyl3) naar wissen komt deze niet meer voor tot nu toe.

    Bobines nog gewisseld van cyl3->cyl1 & cyl1->cyl3.

    Storing blijft terug komen op cyl3 B kant.
    Volgende stap dus voltages meten maak hier aankomend weekend een dag voor vrij.

    Hoop niet dat het te lastig gaat worden met doormeten op de ecm module etc.. Ben niet echt een vonken trekker.

  16. #15
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Cool Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Lijkt er op dat de cam gevraagd en actueel niet volgen, dus of cam adjuster vast of de regelunit er van, vaak zo'n solenoid.
    Gezien de kilometers kan die adjuster kapot zijn, is hij ooit vervangen met de distributie mee?
    Solenoid als hij die heeft kan kapot zijn of vast zitten, bij de s4 tikken ze soms los als je er een paar keer 12v op zet.
    En natuurlijk simpele dingen als een stekker los van die solenoid/regel unit.

    maar het is een prioriteit 2 dus mee te rijden.
    Rol-Co bedankt voor het altijd snelle reageren in het algemeen op dit forum!, ik heb nog geen tijd vrij gemaakt om voltages te meten. Maar zit nu wel met een brandende vraag naar het herlezen van jou antwoord. (alvast sorry voor het reageren op deze nachtelijke uurtjes maar ik heb nachtdienst haha)

    naar het herlezen zie ik dat je het over de 2 verschillende dingen hebt de solenoids en cam adjuster. Mijn CDNB blok is idd uitgevoerd met die verstel solenoids voor iedere cyl een set voor in/uit.

    heeft iedere set ook apart 2 adjusters voor in/uit?? en als deze op de A-kant vast zit kan dit dan ook onderstaande storing geven? dit omdat die aangeeft open circuit?? :

    7219 - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3
    P11A9 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit

    ik heb de factuur van de AUDI boer voor de ketting revisie in huis, geloof dat alles hier ook gespecificeerd opstaat wat vervangen is, zal is vragen of het thuisfront hier even een foto van maakt, om te kijken of de cam adjuster is vervangen.


    - Hoe kan ik controleren of mijn cam adjuster vast zit?
    - kan ik voor cyl 3 gevraagd en actueel inzien met VCDS of OBDelelven?

    Groetjes vanaf de Noordzee
    Laatst gewijzigd door bjB7; 01-04-22 om 01:43.

  17. #16
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Vandaag stekker uitgewisseld heeft geen effect, de aarde draden lijken uit te komen in een verzamelhuls, nog wat aan het trekken geweest aan de stuurkabel en aarde.
    Je kunt toch simpel met een multimeter meten of de aarde goed is, en een nieuw aarde maken is ook het werk niet....ook of er op de andere draad spanning komt.
    Controleer de interne weerstand van de nokkenasafstellingsactuator (7,0 tot 8,0 ohm bij kamertemperatuur)....hoeveel ohm met jij???
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  18. #17
    bjB7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Het was ook de bedoeling naar het uit wisellen van de stekker om door te meten maar je kent et wel gebruik dat ding zelden... Batterijen leeg! Nieuwe batterijen erin doet helemaal niks meer(was ook 1 van de ALDI) ma goed. Om even terug te komen op simpel doormeten, ik moet echt tijd voor dingen maken helaas laat mijn privé het niet altijd toe!

    Vind je reactie een beetje delegerend.. Des ondanks toch bedankt voor het reageren.

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.102
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjB7 Bekijk Berichten
    Rol-Co bedankt voor het altijd snelle reageren in het algemeen op dit forum!, ik heb nog geen tijd vrij gemaakt om voltages te meten. Maar zit nu wel met een brandende vraag naar het herlezen van jou antwoord. (alvast sorry voor het reageren op deze nachtelijke uurtjes maar ik heb nachtdienst haha)

    naar het herlezen zie ik dat je het over de 2 verschillende dingen hebt de solenoids en cam adjuster. Mijn CDNB blok is idd uitgevoerd met die verstel solenoids voor iedere cyl een set voor in/uit.

    heeft iedere set ook apart 2 adjusters voor in/uit?? en als deze op de A-kant vast zit kan dit dan ook onderstaande storing geven? dit omdat die aangeeft open circuit?? :

    7219 - Cam Adjustment Actuator A; Cylinder 3
    P11A9 00 [047] - Elec. Malf. or Open Circuit

    ik heb de factuur van de AUDI boer voor de ketting revisie in huis, geloof dat alles hier ook gespecificeerd opstaat wat vervangen is, zal is vragen of het thuisfront hier even een foto van maakt, om te kijken of de cam adjuster is vervangen.


    - Hoe kan ik controleren of mijn cam adjuster vast zit?
    - kan ik voor cyl 3 gevraagd en actueel inzien met VCDS of OBDelelven?

    Groetjes vanaf de Noordzee
    Ik weet niet precies hoe het met deze motoren zit maar het lijkt of je een a en b actuator hebt per cilinder en van cilinder 3 is de A kapot (weerstand meten) of hij doet niks/zit vast waardoor je een verschil krijgt tussen gevraagde vervroeging en actuele vervroeging van de A adjuster.

    Als de weerstand goed is kan je misschien wisselen met A van cil 1-2-4 en kijken of de storing mee verhuisd.

    zie ook in de link

    Below is the proper way to diagnose the Camshaft Adjustment Actuators
    Diagnoses Procedures:
    - Identify the correct Camshaft Adjustment Actuator location, [Output tests]
    - Check wiring, connections for damage, etc. from ECM to actuator
    - Check Camshaft Adjustment Actuator internal resistance (7.0 to 8.0 ohms at room temp)
    - Inspect Camshaft Adjustment Actuator for mechanical damage
    - Swap Camshaft Adjustment Actuator installed location with a known working unit and see if the fault code moves.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 01-04-22 om 18:04.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.368
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    Toch zul je eerst moeten meten of er massa en spanning is, en of de weerstand 7 a 8 ohm is...anders ga je misschien voor niets een Cam Adjustment Actuator vervangen.
    Of de Cam Adjustment Actuator wisselen met een andere cilinder en kijken of het probleem mee verhuist.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  21. #20
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI schokken en trillen tijdens accelereren/belasting

    @Rol-Co
    Klopt niet wat je zegt, OBDeleven kost alleen punten als je One Click apps gebruikt. Long Coding kost niks.
    Plus als je de Ultimate versie hebt is het puntenloos.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 10-04-22 om 21:55.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •