Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Radio FM vs DAB

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Radio FM vs DAB

    Ik ben benieuwd. Ik heb uiteraard in mijn audi a4 uit 2011 geen dab+ radio. Maar je hoort steeds vaker op radio dat fm verdwijnt. Wie is van plan of heeft t al gedaan om dab in te bouwen. Was dit moeilijk of?

    Ik snap niet dat dit zomaar kan want na mijn mening zijn er teveel auto's die alleen fm hebben. (Zal dat de reden zijn l, extra inkomsten)
    Laatst gewijzigd door SRutten; 30-03-22 om 12:16.
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.117
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio FM vs DAB

    Enerzijds omdat ik ook steeds meer geluiden over het gaan verdwijnen van FM hoorde (in de UK al) en aan de andere kant de vermeende superieure geluidskwaliteit van DAB+ met een groot scala aan nieuwe zenders, deden mij besluiten voor DAB+ retrofit te gaan.
    In mijn 2012 A5 was het niet al te complex. Eigenlijk een eenvoudige swap van de bestaande radio module uit de kofferbak voor een (2e hands) met DAB uitgerust exemplaar. Verder een signaalversterker plaatsen en de DAB-antenne aansluiten. Die antenne zit al -standaard- in de achterruit, dus piece of cake. Alleen module nog vrij laten geven. Dat heeft een bevriende Audi garage gedaan.
    Na ca 1 dagdeel werk geniet ik sindsdien van spatzuiver geluid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •