Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

  1. #1
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Beste mede forummees,

    De voorschijven van mijn A4 B8 2.0 TFSI zijn aan vervanging toe en om goed te kunnen zoeken op het wereldwijde web ben ik op zoek naar de Audi Partnummers van de schijven. Is er iemand die mij daar aan klan helpen?

    Bij voorbaat dank.

    Gerrit.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.925
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4...a4/2007-454/6/

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.157
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Had al eens een offerte opgevraagd bij de dealer. Die gaven alleen een prijs en artikelbeschrijving. Daarin geven ze 320 mm aan. Bij Pouw mogen ze blijkbaar geen artikelnummers meer geven. Alleen dure onderdelen verkopen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Thanks Kevin. Ik heb even op die site gekeken, maar als ik het daar vermelde artikelnummer invoer in Google, krijg ik een hele andere (grotere) diameter dan op hun site staat vermeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4...a4/2007-454/6/

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.157
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Thanks Kevin. Ik heb even op die site gekeken, maar als ik het daar vermelde artikelnummer invoer in Google, krijg ik een hele andere (grotere) diameter dan op hun site staat vermeld.
    Je moet even kijken in je onderhoud boekje en daar het pr nummer, dan kan je die in 7zap controleren.
    Dit is 320 en ook 30mmdik, op ebay veelal 314 en 25 dik, dus het wordt heel goed kijken of gaan meten.
    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4.../6/615-615045/
    oh wacht, kevin heeft 2007 genomen maar dat is nog b7

    welk bouwjaar? Dit is A48K Q 2009 en kijk wat een soorten.

    27F02FE5-60C1-42D2-B8A0-024CD5F1E038.jpeg

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4...4q/2009-636/6/
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 19-04-22 om 19:18.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    De A4 8K (B8)-2007 tm 2016 en de A5 8T (coupe) en 8F (cabrio) heb je gehad met verschillende types remmen.

    De basis motorisering had voor 314mm remschijven, de volgende stap was de 320mm variant en dan was er nog een 345mm variant (toegepast bij de S4 en de S5 en de 3.0TFSI 275pk versie).

    Uit het onderschrift maak ik op dat het een 2.0TFSI Quattro benzine betreft, deze worden af fabriek standaard geleverd met 320mm remschijven voor.

    Remmen zijn te bestellen (online) compleet met onderdeelnummer via onder andere: https://shop.ahw-shop.de/audi-teile/...-8k/bremse?p=1

    de 320mm variant is te vinden via deze link(tm 2011): https://shop.ahw-shop.de/original-au...098301g?c=3082

    de auto's vanaf 2011 hebben de volgende schijven: https://shop.ahw-shop.de/original-au...098301h?c=3082


    De achterste remschijven hebben bij de standaard versies 300mm ongeventileerd en alleen de zwaarder gemotoriseerde versies hebben de 330mm geventileerde remschijven achter(volgens mij alleen de S4 en S5 maar mogelijk ook de 3.0TFSI 275pk en de dikste diesels). Bij mijn 2015 A5 2.0TFSI 230PK Quattro zitten achter de 300mm remschijven (ik ga er vanuit dat dit bij de A4 hetzelfde is omdat de auto's technisch eigenlijk gelijk zijn).
    Laatst gewijzigd door JINXED; 19-04-22 om 19:34.

  8. Ad
  9. #8
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.925
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Had al eens een offerte opgevraagd bij de dealer. Die gaven alleen een prijs en artikelbeschrijving. Daarin geven ze 320 mm aan. Bij Pouw mogen ze blijkbaar geen artikelnummers meer geven. Alleen dure onderdelen verkopen.
    Da's flauwe kul
    (Dat van Pouw)
    Ik doe niks anders als onderdeel nrs op vragen
    Ik krijg zelfs de aanhaal momenten van mijn versnellingsbak

    Ik denk eerder dat je een eigenwijze medewerker hebt gehad

    Vraag anders eens na Casper Dijkslag
    Hij heeft mij voorzien van alle aanhaal momenten
    Incl pdf's van het werkplaats handboek (elsa/etka)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.157
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    @JINXED

    Wat een geld, dan ging ik voor zimmermann, brembo, ate, eerste 2 als je perforatie leuk vind.

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...msen&_osacat=0
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 19-04-22 om 19:34.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Thanks.
    Deze klopt. Moet inderdaad B8 zijn van 2011. Juiste diameter en PR 1LA klopt ook. Die had ik namelijk al gecheckt. Ik denk dat ik er een setje Brembo schijven en blokken onder leg. Origineel is bij de dealer niet te betalen en zelfs bij de AHW shop nog erg kostbaar. Bij Autodoc, heb ik voor hetzelfde geld de schijven en blokken. Ik heb de achterremmen (ook Brembo) er ook vandaan en die doen het uitstekend. Ik heb best wel geld over voor dit soort zaken, maar goed is goed en dat hoeft echt niet de wereld te kosten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Je moet even kijken in je onderhoud boekje en daar het pr nummer, dan kan je die in 7zap controleren.
    Dit is 320 en ook 30mmdik, op ebay veelal 314 en 25 dik, dus het wordt heel goed kijken of gaan meten.
    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4.../6/615-615045/
    oh wacht, kevin heeft 2007 genomen maar dat is nog b7

    welk bouwjaar? Dit is A48K Q 2009 en kijk wat een soorten.

    27F02FE5-60C1-42D2-B8A0-024CD5F1E038.jpeg

    https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a4...4q/2009-636/6/
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.157
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Thanks.
    Deze klopt. Moet inderdaad B8 zijn van 2011. Juiste diameter en PR 1LA klopt ook. Die had ik namelijk al gecheckt. Ik denk dat ik er een setje Brembo schijven en blokken onder leg. Origineel is bij de dealer niet te betalen en zelfs bij de AHW shop nog erg kostbaar. Bij Autodoc, heb ik voor hetzelfde geld de schijven en blokken. Ik heb de achterremmen (ook Brembo) er ook vandaan en die doen het uitstekend. Ik heb best wel geld over voor dit soort zaken, maar goed is goed en dat hoeft echt niet de wereld te kosten.
    zie mijn edit boven, op ebay een lijstje.

    ja ik heb ook jaren (13) met 1 set zimmermann gedaan, nooit iets geks gehad.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Kevin,

    Ik haalde regelmatig spullen toen het nog Flevo was. Ik liep gewoon bij de jongens aan de onderdelen balie naar binnen. Geen enkel probleem, maar sinds Flevo Pouw is geworden, kun je in Harderwijk geen onderdelen meer bestellen aan de balie. Alleen afhalen en je moet bij de centrale onderdelenlijn of via mail bestellen en ze geven geen partnummers meer af. Ik heb het in de mail staan.
    Ik zal die naam opschrijven en de volgende keer naar hem vragen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Da's flauwe kul
    (Dat van Pouw)
    Ik doe niks anders als onderdeel nrs op vragen
    Ik krijg zelfs de aanhaal momenten van mijn versnellingsbak

    Ik denk eerder dat je een eigenwijze medewerker hebt gehad

    Vraag anders eens na Casper Dijkslag
    Hij heeft mij voorzien van alle aanhaal momenten
    Incl pdf's van het werkplaats handboek (elsa/etka)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.157
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    @Superavenger69

    Dat is bizar, bij auto maas groep is het een tijd geweest met een onderdelenlijn en via mail maar sinds vorig jaar ergens moet het weer gewoon bij het magazijn, en dat gaat prima. Al moet ik zeggen dat ik daar wel de nummers aan lever en hun bestellen het.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    De mijne heeft inderdaad voor 320 mm schijven en achter 300 mm. De mijne is van voor 20 juni 2011.
    Ik had ook al bij de AHW shop gekeken en als ik daar bestel, beek behoorlijk veel duurder uit dan de Brembo's, ATE's of TRW's via Autodoc. Normaliter ga ik gewoon voor origineel, maar met dit prijsverschil toch maar niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    De A4 8K (B8)-2007 tm 2016 en de A5 8T (coupe) en 8F (cabrio) heb je gehad met verschillende types remmen.

    De basis motorisering had voor 314mm remschijven, de volgende stap was de 320mm variant en dan was er nog een 345mm variant (toegepast bij de S4 en de S5 en de 3.0TFSI 275pk versie).

    Uit het onderschrift maak ik op dat het een 2.0TFSI Quattro benzine betreft, deze worden af fabriek standaard geleverd met 320mm remschijven voor.

    Remmen zijn te bestellen (online) compleet met onderdeelnummer via onder andere: https://shop.ahw-shop.de/audi-teile/...-8k/bremse?p=1

    de 320mm variant is te vinden via deze link(tm 2011): https://shop.ahw-shop.de/original-au...098301g?c=3082

    de auto's vanaf 2011 hebben de volgende schijven: https://shop.ahw-shop.de/original-au...098301h?c=3082


    De achterste remschijven hebben bij de standaard versies 300mm ongeventileerd en alleen de zwaarder gemotoriseerde versies hebben de 330mm geventileerde remschijven achter(volgens mij alleen de S4 en S5 maar mogelijk ook de 3.0TFSI 275pk en de dikste diesels). Bij mijn 2015 A5 2.0TFSI 230PK Quattro zitten achter de 300mm remschijven (ik ga er vanuit dat dit bij de A4 hetzelfde is omdat de auto's technisch eigenlijk gelijk zijn).
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  16. #15
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.328
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Nieuwe bazen, nieuwe regels blijkbaar. In de Flevo tijd zochten de mannen rustig van alles voor je uit, mocht je meekijken en printen ze dingen voor je uit. Dat is nu voorbij helaas. Wie weet draaien ze het hier over een paar jaar ook weer om:-)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @Superavenger69

    Dat is bizar, bij auto maas groep is het een tijd geweest met een onderdelenlijn en via mail maar sinds vorig jaar ergens moet het weer gewoon bij het magazijn, en dat gaat prima. Al moet ik zeggen dat ik daar wel de nummers aan lever en hun bestellen het.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  17. #16
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.925
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onderdeelnummer remschijven voorzijde 2.0 TFSI (320 mm)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Kevin,

    Ik haalde regelmatig spullen toen het nog Flevo was. Ik liep gewoon bij de jongens aan de onderdelen balie naar binnen. Geen enkel probleem, maar sinds Flevo Pouw is geworden, kun je in Harderwijk geen onderdelen meer bestellen aan de balie. Alleen afhalen en je moet bij de centrale onderdelenlijn of via mail bestellen en ze geven geen partnummers meer af. Ik heb het in de mail staan.
    Ik zal die naam opschrijven en de volgende keer naar hem vragen.
    Klopt
    Dat moet ik helaas ook

    Al moet ik zeggen dat de mannen van Pouw (voorheen Roba) hier mij ook gewoon helpen
    Ik merk wel dat links en rechts je soms ook geluk moet hebben met de medewerkers die jou helpen
    Ik hoor en lees hier ook zat verhalen van medewerkers bij de dealers die te beroerd zijn om een zinnig antw te geven
    Meestal stuur ik gewoon een mail met mijn vraag
    En 9 van de 10x krijg ik gewoon het antw wat ik wil

    Tijdje terug vroeg ik de lokale dealer (Pouw) na de aanhaal momenten van mijn versnellingsbak
    Omdat ze VW dealer zijn konden zij mij niet helpen was hun antw
    Ik heb toen Audi Pouw Rijssen gebeld
    En toen kwam ik bij Casper Dijkslag uit
    Hij gaf me wel de nodige info

    Maar links en rechts gaat er bij Pouw ook wel wat mis hoor
    Ik bestel allerlei onderdelen op kenteken bij Pouw
    Voorheen stond mijn kenteken dan ook altijd op de rekeningen
    Nu moet ik erom vragen dat ze mijn kenteken op de rekeningen zetten
    Beetje jammer vindt ik dat



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •