Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Geen satellieten

  1. #1

    Standaard Geen satellieten

    Hallo allemaal,

    Ik heb het volgende probleem met mijn GPS van mijn A4 Avant B8 (2012) met een MMI 3G Basic.
    Hij zegt navigatie niet actief en geeft aan dat er 0 satellieten zijn en op de kaart staat een willekeurige locatie, waarschijnlijk van wanneer hij ermee gestopt is bij de vorige eigenaar, daar draait hij soms wat rondjes. Het wijst dus op een defecte GPS antenne (na wat googlen blijkt dat vrij normaal bij dit model)
    Nu mijn vraag: Ik heb een Bluetooth OBD II diagnose stekker en als ik daarmee de auto uitlees, dan geeft hij wel gemiddeld 15 satellieten weer. Ook als ik ga rijden dan heb ik een auto snelheid en een GPS snelheid, die van elkaar verschillen zoals je dat normaal ook zou verwachten. Dus hoe kan het dat mijn navigatie 0 satellieten aangeeft en de auto er toch voldoende ziet en er ook de locatie, snelheid, hoogte etc.? Ik heb me rot gezocht en kan me niets meer bedenken. Firmware is up to date en er zit de 2020/2021 kaart in.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen... Ik heb wel al een losse GPS ontvanger besteld (Farka) voor het geval dat.
    Alvast bedankt!

    **EDIT**
    Na de nieuwe ontvanger te hebben geïnstalleerd werkt alles naar behoren.
    Laatst gewijzigd door Bob81; 23-04-22 om 08:47.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •