Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Ophanging rechtsvoor kraakt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Ophanging rechtsvoor kraakt

    Sinds een maand kraakt het aan de rechtervoorzijde. Met name rechtse bochten en stoep af en naar rechts sturen. De draagarmen zijn vervangen en de homokineethoezen zijn niet lek volgens de monteur. Het kraken houdt op nadat de snelheid van 50/60 km/h is bereikt. Er is ook gekeken naar de vering, daar kan het probleem niet in zitten. Wie heeft de gouden tip?

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Homokineet denk ik.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    @Jay47, bedankt voor je snelle reactie. Kunnen de kogels ‘droog lopen’ terwijl de hoes dicht lijkt te zijn?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Hij kan gewoon versleten zijn, dat heeft niet noodzakelijk iets te maken met de hoes.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Idd wat Tom zegt, kan versleten zijn maar dat kan je niet aan de hoes zien.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 30-05-22 om 20:45.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Beste Jay47,
    Volgende week gaat de Audi weer naar de garage. Is het volgens jou een kwestie van vervangen of smeren van de homokineet? Ik las ook op het forum dat het iets met het subframe zou kunnen zijn, of ophanging van het rubber. Er is al van alles vervangen en er zit volgens de monteur nergens meer speling op. Ik kan er dus gewoon mee rijden maar het is vreselijk irritant.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Hoi weet je al waar het probleem ligt ondertussen. Ik heb hier zelf ook last van . Mvg Ferry

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Volgens mijn zijn topmounts van de schokbrekers ook vaak een oorzaak van kraken. Daar zitten ook rubbers is die ouder worden en dan gaan kraken.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Szabo Bekijk Berichten
    Hoi weet je al waar het probleem ligt ondertussen. Ik heb hier zelf ook last van . Mvg Ferry
    Ferry,
    Na een lange zoektocht, waarbij draagarmen, homokineethoes, schokbrekers etc etc zijn losgehaald en bekeken bleek het volgende.
    In het onderdeel van de draagarm rechts waar de kogels ‘in rusten’ bleken kleine haarscheurtjes te zitten. Waarschijnlijk door de druk in de bochten, krijg je daardoor een krakend geluid. Na vervanging was het kraken over. Nadeel is dat er veel mogelijke oorzaken zijn, waardoor het soms een lange zoektocht is. Er zat ook helemaal geen speling op de onderdelen. Succes met de zoektocht! Groet

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Heb ik nog één vraagje. Je praat over de bovenste draagarm. Mvg Ferry

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Szabo Bekijk Berichten
    Heb ik nog één vraagje. Je praat over de bovenste draagarm. Mvg Ferry
    Oei Ferry, daar vraag je me wat. Ben je er inmiddels uit of is de zoektocht nog niet beëindigd?

  13. #12
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    De mijne kraakt ook al zolang ik deze auto heb (4.5jr) Heb al draagarmen vervangen en alles onder de WD40 gespoten om te kijken of het dan even weg was, maar niets hielp. De mijne kraakt als ik rem of gas geef en over een drempel ga. Ga ik over een drempel zonder gas of rem aan te raken, dan is hij stil. Bij de laatste beurt zei mijn monteur dat hij de oorzaak waarschijnlijk gevonden heeft en wees 2 armen aan. Dat zou 130 euro ps zijn en arbeidskosten.
    Omdat ik er nu aan gewend ben en hij al ruim 340k gelopen heeft, laat ik het maar zo en besteed ik het geld wel aan een volgende Audi.
    Mvg Kees

  14. #13
    AEK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Heb hetzelfde probleem gehad. Vaak hoeven de draagarmen geeneens vervangen te worden, maar enkel de draagarmrubbers. Bij mij was na het vervangen van de draagarmrubbers het gekraak weg, reedt ook weer veel fijner overigens. Via Hartog ooit laten doen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Heren,

    Dit probleem heb ik ook gehad met 2 van mijn b8.5's. De vorige was een 1.8 tfsi sedan, mijn huidige is een 3.0 tdi quattro avant. Beide kraken bij bij drempels, opritten etc. Wat het probleem was/is

    Nou klinkt heel stom, maar er is een fabrieksfout gemaakt waardoor de motorkappen van een B8 iets groter is dan zou moeten, wat resulteert in een krakende motorkap ten opzichte van de spatborden.

    Oplossing?

    Ik heb plakvilt op mijn motorkap geplakt zodat deze niet direct contact maakt de spatborden, dit resulteert er in dat ik kraakloos rondrijd.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ese Bekijk Berichten
    Heren,

    Dit probleem heb ik ook gehad met 2 van mijn b8.5's. De vorige was een 1.8 tfsi sedan, mijn huidige is een 3.0 tdi quattro avant. Beide kraken bij bij drempels, opritten etc. Wat het probleem was/is

    Nou klinkt heel stom, maar er is een fabrieksfout gemaakt waardoor de motorkappen van een B8 iets groter is dan zou moeten, wat resulteert in een krakende motorkap ten opzichte van de spatborden.

    Oplossing?

    Ik heb plakvilt op mijn motorkap geplakt zodat deze niet direct contact maakt de spatborden, dit resulteert er in dat ik kraakloos rondrijd.
    Hi Ese,

    heb je hier toevallig foto's van? ben erg benieuwd hoe je dit heb gedaan. ik heb er ook erg last van

    Vast bedankt!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyro Bekijk Berichten
    Hi Ese,

    heb je hier toevallig foto's van? ben erg benieuwd hoe je dit heb gedaan. ik heb er ook erg last van

    Vast bedankt!
    Jazeker, ik zal eens foto's maken en posten.

    Elvis

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ese Bekijk Berichten
    Jazeker, ik zal eens foto's maken en posten.

    Elvis
    Super tof, zie ze graag te gemoed!

  19. #18
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Dit motorkap kraken is waarschijnlijk een andere kraak omdat bij ons niets kraakt als je GEEN gas geeft of remt op een drempel. Dat kan volgens mij niets met de motorkap te maken hebben. Die kraakt altijd op een drempel. Klopt dat Ese?
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    He wat toevallig. Ik heb ook dat kraken sinds een aantal weken. Maar alleen bij gasgeven en oneffenheden in de weg. Als je het gas loslaat is het kraken ook gelijk weg. Op asfalt is er helemaal geen kraken. Dus alleen in woonwijken op klinkers en dergelijke met een beetje gas geven(optrekken). Ook bij zachtjes wegrijden. Het klinkt alsof de vering iets kraakt maar het kan dus ook de motorkap zijn? Het geluid hoor je alleen binnenin de auto bij het voorwiel bestuurderskant. Althans, niet het wiel zelf. Moeilijk uit te leggen zoiets. Eerst had ik klapperen wat een veertje was van de remblok. Is verholpen. Nu is het weer kraken.
    Draagarmen 2 stuks + Fuseekogels kost bij elkaar 135 euro. Klusje wat ik zelf zou kunnen doen. Maar de vraag is of dit het ook is?
    Laatst gewijzigd door Draconian; 05-10-23 om 09:20.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2023
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ophanging rechtsvoor kraakt

    Opgelost!!!
    Inmiddels klaar met de laatste draagarm uitwisselen. Het was weer een helse klus zonder brug. Hitteschild moet ook los anders gaat de bout er niet uit. Hitteschild zit vast met 2 x M10 en 1 x M13. Je hebt heel weinig speling met je ratel dop 18 en ringsleutel 18. Maar het was dus de laatste draagarm die dat irritante kraken veroorzaakte! 3 uurtjes bezig geweest. Met een poelietrekker de andere kant van de draagarm eruit persen. Moeilijk om grip te krijgen bij deze op de fusee om kracht te zetten met de poelietrekker.
    Hieronder alle onderdelen welke ik vervangen heb. De grote halve ronde draagarm was dus de boosdoener. Niets geen veerpootlager wat de Kwik-Fit dacht.
    Je merkt gelijk verschil met rijden dat het ook wat rustiger is met drempels en oneffenheden. Helemaal geen gekraak en gebonk meer.

    photo_2023-10-24_20-08-28.jpg

    Dankzij deze gast kun je alles zelf doen. Ook met een autokrik maar dan wat uurtjes extra rekenen en spierpijnen:-)
    https://www.youtube.com/watch?v=1Yc-y3o_kR4
    Laatst gewijzigd door Draconian; 25-10-23 om 05:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •