Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Waar vind ik de massa in de interieurkabelboom?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    25
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Waar vind ik de massa in de interieurkabelboom?

    Voor mijn side assist retrofit, moet ik 2 earth draden verbinden met 249- Earth connection 2, in interior wiring harness

    Nu lijkt mij dit hetzelfde als zoeken naar een speld in een hooiberg. Waar ik zelf aan zit te denken is zoeken naar een component, die ook al gebruik maakt van dezelfde earth connectie, en dan mijn side assist draad daaraan solderen. Is dit verstandig, of zijn er andere manieren mogelijk?

    Met de zoekfunctie heb ik niet echt iets gevonden..

    Thanks!

    Schermafbeelding 2022-06-18 221958.jpgSchermafbeelding 2022-06-18 221926.jpg
    Laatst gewijzigd door crazyrs6; 18-06-22 om 21:22.

  2. #2

    Standaard Re: Waar vind ik de massa in de interieurkabelboom?

    Massa is massa, je hoeft niet per se die ene massa te gebruiken. Origineel zitten er meerdere massalussen in de kabelboom (zo'n knoop is een punt waar 5-15 kabels samenkomen in één grote persverbinding, en vanaf daar gaat dan vaak een 2,5mm² of 6mm² kabel met een schroefoog naar de body). Ze zitten vaak op belangrijke punten (centraal) op de body vastgeschroefd, zoals bij de B-stijl op de bodem, of nabij de achterlichten in de kofferbak.

    99% zeker dat 249-Earth ergens in de grote kabelboom helemaal ingetaped zit, daar kom je echt niet zomaar bij zonder de hele boom te ontrafelen.

    Het maakt in principe niet veel uit (buiten draadlengte en ground-loops, maar dat is even voor nu niet relevant) waar je de echte verbinding maakt.

    Solderen moet je vermijden (stugge, breekbare verbinding). Beste is om een kabeloog erop te krimpen met een juiste tang, en die gewoon op een draadeind vastzetten.
    934cc1a7796bbe290c393699c28db5f7.jpg16-14GA-No8Stud-Star-RingTerminal-31587_f.jpg
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    25
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar vind ik de massa in de interieurkabelboom?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Massa is massa, je hoeft niet per se die ene massa te gebruiken. Origineel zitten er meerdere massalussen in de kabelboom (zo'n knoop is een punt waar 5-15 kabels samenkomen in één grote persverbinding, en vanaf daar gaat dan vaak een 2,5mm² of 6mm² kabel met een schroefoog naar de body). Ze zitten vaak op belangrijke punten (centraal) op de body vastgeschroefd, zoals bij de B-stijl op de bodem, of nabij de achterlichten in de kofferbak.

    99% zeker dat 249-Earth ergens in de grote kabelboom helemaal ingetaped zit, daar kom je echt niet zomaar bij zonder de hele boom te ontrafelen.

    Het maakt in principe niet veel uit (buiten draadlengte en ground-loops, maar dat is even voor nu niet relevant) waar je de echte verbinding maakt.

    Solderen moet je vermijden (stugge, breekbare verbinding). Beste is om een kabeloog erop te krimpen met een juiste tang, en die gewoon op een draadeind vastzetten.
    934cc1a7796bbe290c393699c28db5f7.jpg16-14GA-No8Stud-Star-RingTerminal-31587_f.jpg
    Thanks voor de uitleg @Bastet!

    Ik wilde inderdaad uiteindelijk de massapunt in de kofferbak gebruiken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •