Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Hoeveel lichtsensoren heeft mijn A4?

  1. #1
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Hoeveel lichtsensoren heeft mijn A4?

    Ik dacht altijd dat mijn dimlichten aan gingen als de licht schakelaar op auto staat en de interieur verlichting aan was. Kon ik mooi aan de draaiwieltjes van de ventilatieroosters zien. Maar gisteren zag ik bij het stoplicht dat mijn dimlicht aan was, en mijn interieurverlichting uit was en de navigatie niet donker was. Zitten er dan 2 sensoren in mijn A4 FL uit 2012? Ik heb zelf de RLS in gebouwd en de bijbehorende schakelaar met auto stand.
    Ik vind dit geen probleem, maar hoe weet ik nu dat mijn dimlicht aan is? Als ik een tunnel in ga en de interieur verlichting gaat aan, gaat dan het dimlicht ook aan?

    Alvast bedankt,
    Kees

    Ik zit nu meteen even na te denken en gisteren regende het heel erg. Heeft het daar mee te maken dat het dimlicht overdag aan gaat als het regent?
    Laatst gewijzigd door Kees; 28-09-22 om 19:13.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoeveel lichtsensoren heeft mijn A4?

    Heb je een licht regen sensor? Die zit bij de spiegel, als daar iets mee is dan krijg je veelal een melding op je display en inderdaad blijft de klok en overige verlichting donker, de verlichting buiten gaat gewoon op aan omdat hij nu niet meer weet of het donker is of niet.
    Draai je de lichtschakelaar verder naar stadslicht of verlichting aan gaat het binnen wel aan.

    Had je die melding niet? Geel koplampje met pijlen naar beneden of zoiets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoeveel lichtsensoren heeft mijn A4?

    Nee, geen melding. Regen Licht Sensor (RLS) heb ik er zelf ingebouwd en geprogrameerd. Die lijkt goed omdat de navi wel overdag licht is en 's avonds donker.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoeveel lichtsensoren heeft mijn A4?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees Bekijk Berichten
    Nee, geen melding. Regen Licht Sensor (RLS) heb ik er zelf ingebouwd en geprogrameerd. Die lijkt goed omdat de navi wel overdag licht is en 's avonds donker.
    Die laatste werkt gewoon op je verlichting toch? Als dat aan is gaat de navi op donker, doet de sensor niet volgensmij.

    Maar ik had pas een storing op die sensor, kreeg een melding in de fis en de verlichting ging aan, de klok en binnen bediening verlichting bleef uit, zet ik hem dan op handmatig naar verlichting ging de melding weg en gaat de binnenverlichting van knoppen en klok wel aan. Sensor stekker met contactspray gedaan en weer geen last, staat weer op auto nu.


    Je hebt wel 2 sensoren denk ik, die bij de spiegel en 1 op je dash, vaak een donker hobbeltje bij de ruit, mijn b7 A4 zit ie middenop.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •