Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: MMI motorkap open-weergave

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard MMI motorkap open-weergave

    Beste allen,

    Ik heb gezocht op het forum, ook op een engels Audi forum, maar kan helaas geen antwoord vinden.
    Mijn a4 avant 2.0 tfsi gaf aan dat er een liter olie bijgevuld moest worden. Dit heb ik netjes gedaan, echter de melding gaat niet weg.
    Wat mij wel opvalt is dat voor alle open deuren, dit netjes in het midden display verschijnt, behalve bij de motorkap.

    Omdat het dus niet lukt om de motorkap open en dicht te doen en vervolgens, met de auto op contact en na twee minuten wachten, deze melding weg te krijgen, dacht ik ineens dat het middenscherm dus niet toont dat de motorkap open is. Omdat deze sensor bepaalt of er een her-meting van het oliepeil moet plaatsvinden, gebeurt dit nu niet.

    Dus mijn vraag; klopt het dat het MMI wel zou moeten weergeven dat de motorkap open is (zoals dit bij mijn B6 wel het geval was) of is het normaal dat dit niet zo is?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: MMI motorkap open-weergave

    Ja, een open motorkap wordt als een rode motorkap aangegeven in het BIS.
    Zo niet, dan is ws de schakelaar in het motorkapslot defect. Stekker even lostrekken, als de melding “kap open” dan wel verschijnt is de schakelaar defect. En bij kortsluiten van de stekker bv met een paperclip zou de melding weer moeten verdwijnen. (Het kan ook net andersom zijn…. sorry).
    Is bij Audi niet los leverbaar, alleen het complete slot (circa 70 €). Maar er zijn wel mensen die het euvel gefikst hebben.

    edit: zie ook deze video hierover:
    https://youtu.be/oBvgsENmj-8
    Laatst gewijzigd door Kees B; 26-01-23 om 18:58.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI motorkap open-weergave

    https://www.audiforum.nl/forum/model...-niet-weg.html
    En meer, als je had gezocht op motorkapschakelaar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •