Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Schrapend geluid 1.8TFSI MT bij optrekken & tikkend geluid bij sturen naar links

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Schrapend geluid 1.8TFSI MT bij optrekken & tikkend geluid bij sturen naar links

    Hoi allemaal, ik ben nieuw hier dus hopelijk post ik dit op de juiste plek!
    Ik heb het forum proberen rond zoeken voor het schrapende geluid probleem alleen kon ik niet echt iets vinden dat mijn probleem exact omschreef.

    Sinds een goede twee weken nu hoor ik bij het optrekken een schrapend metaal geluid (het is alleen bij het optrekken, niet het uitrijden en ook niet het cruisen). Soms klinkt het alsof iemand een baksteen over de stoep sleept. (Ik hoor het overigens alleen wanneer ik met mijn ramen open rij.) Mijn gevoel zegt dat het iets met de multitronic is.
    Zover ik kan zien hangt er niks los onder de auto. Ik heb ergens gelezen dat het misschien de steun van de multitronic kan zijn. Heeft iemand ditzelfde probleem toevallig al eens gehad?

    Voor het tweede probleem, het tikken in de bocht (alleen naar links). Ik had een homokineet besteld om deze te gaan vervangen. Toen de auto op de brug stond dacht ik laat ik eerst eens kijken of ik het geluid dan ook nog hoor. Ik heb geprobeerd het wiel naar buiten (links) te laten wijzen en het rond te draaien. Echter hoor ik dan helemaal geen getik of iets wat er op lijkt. Dus ik heb het toen maar niet vervangen. Kan het dan alsnog de homokineet zijn of is het dan iets totaal anders?

    Extra informatie:
    Ik heb een Audi A4 B8 1.8TFSI uit 2008 met de multitronic automaat.
    De auto heeft tot nu toe 177.500km gelopen en heeft 6 maanden geleden heftig onderhoud gehad toen ik hem kocht (walnut blasting, heel veel onderdelen vervangen zoals waterpomp, koelvloeistof reservoir, keerringen, rubbertjes op verschillende plekken, etc etc...).
    Hij is sinds 3 maanden stage 1 gechipt door vagtechniek.
    Er zijn 19 inch velgen onder gelegd.
    Het is een import (waarschijnlijk schade) auto uit Duitsland.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schrapend geluid 1.8TFSI MT bij optrekken & tikkend geluid bij sturen naar links

    Het probleem met het tikken in een bocht naar links is opgelost. Dit was waarschijnlijk de homokineet aan de wiel kant. De hele aandrijfas links is vervangen.

    Het schrapende geluid heb ik nog steeds geen idee bij wat het kan zijn helaas... Heeft iemand een idee?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •