Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Sensor hoogteregeling xenon vervangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Sensor hoogteregeling xenon vervangen

    Beste leden,

    Mijn A4 B8.5 2.0TDI uit 2013 is recent voor een groot onderhoud bij de dealer geweest.

    Daar is geconstateerd dat de hoogteregeling sensoren op de achterste draagarmen aan vervanging toe zijn. (er zit een drive select onderstel op de auto) 1 waarvan stangetje bijna afgebroken is en van dee andere is het stangetje krom. (volgens dealer).

    Nu geven ze aan dat naast beide te vervangen ook de koplampen en de lane assist camera opnieuw moet worden gekalibreerd.

    vraag:

    1- de dealer vraagt 200 euro per stuk(!) voor deze sensoren. Te vinden op internet voor rond de 60 euro per stuk(niet OEM maar geen probleem lijkt mij)
    2 - kosten in totaal voor deze reparatie: 880 euro!

    Is het echt nodig deze kalibratie? Ik gebruik overigens mijn lane assist nooit.
    Is het voldoende als ik zelf 2 sensoren koop en deze er onder laat zetten door een monteur of moet er toch eea gekalibreerd worden?

    Zo ja, weet iemand een goed adres in Overijssel? (liefst in Twente) en mogelijke ervaringen met ditzelfde euvel.

    Hoor graag!
    Groet,

    Rogier.

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sensor hoogteregeling xenon vervangen

    Bij mijn vorige A4 B8 was een stangetje afgebroken. Ik was toen in Oostenrijk aan het werk. Bij de technische dienst van het bedrijf heb ik goede Loctite lijm gehaald, het stangetje gelijmd, en dat heeft zeker 1,5 jaar gewerkt.
    Daarna is de auto verkocht.
    Het is een tamelijk eenvoudig onderdeel.
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat een stangetje krom is, dan breekt het. Het is een aluminium stangetje met een kunststof "oog" aan het einde. Als daar zijdelingse kracht op komt dan breekt het, het wordt niet krom.
    Wat de invloed is op Lane Assist weet ik eerlijk gezegd niet.
    Koplampen zijn bij niet gekalibreerd, nooit last gehad van slechte afstelling.
    Laatst gewijzigd door madfred; 07-08-23 om 04:46.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Sensor hoogteregeling xenon vervangen

    Dank voor de reactie. Iemand anders nog idee bij?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •